Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 21:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp - Valg af anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FrankRoi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har lige fået købt mig et dejligt Samsung LE40A866 og skal dernæst have et anlæg. Det skal være satelit højtallere og skal bruges til film og musik. da det er satelitter skal jeg også have en subwoofer. Her har jeg det krav at selvom jeg skruer godt op for lyden skal det være en ren og ikke overanstrengt lyd. Jeg har set lidt på B&W M-1 og er så i tvivl om hvilken subwoofer jeg skal vælge. Jeg er villig til at begynde med 2 fronthøjtallere, og senere så bygge på.

Endvidere er der kabler og en surround receiver, som selvfølgelig skal passe til til speakerne.

Jeg har et budget på 10000 alt i alt.

Her er et billeder af stuen: http://imageload.dk/files/1a945ece2ad511ff03d8202c94ecb28c.j pg

Håber på lidt hjælp til en lidt forvirret abe i hifijunglen :P

Mvh.

Frank Roi

Til top Vis FrankRoi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FrankRoi

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 21 Marts 2009 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

hvis det skal være surround og budgettet er begrænset så ville jeg kigge efter noget japansk. har selv gode erfaringer med onkyo.

ved godt dette ikke er et svar på dit spørgsmål, men jeg vil alligevel anbefale dig at overveje to gulvhøjttalere til fronten istedet for to satelitter og en sub. jeg synes personligt det giver en bedre lyd og de fleste gulvhøjttalere spiller ret dybt.

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Marts 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

for at folk kan give dig de bedste råd til dit behov, bør du skrive lidt om følgende:

Lytterummets størrelse og måske lidt om akkustikken dér...

Musiksmag...

Prioritering mellem stereo og surround - hvad er vigtigst?

Er du villig til at købe brugt? så er der mange penge at spare... (eller bedre kvalitet til prisen)

Og er du lidt fingersnild, kan du måske selv bygge kabinettet til subwooferen og montere et færdigt kit deri. Så kan du få en "musikalsk" sub til noget lavere pris, end en fabrikssamlet...

Hvor højt spiller du, når du spiller højt? (eller vil du gerne kunne...)

P.S. jeg får ikke noget billede frem via dit link!

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Marts 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Omkring det budget du ligger ville jeg klart se på noget XTZ som højtalere. Ud fra billedet ser det ikke ud til du har plads til
gulvhøjtalere, så et set magen til mine (XTZ 99.32) er ikke en mulighed, men du kan til gengæld se på et sæt 99.26. De
spiller rigtigt godt i hele registret og du får svært ved at finde noget bedre til prisen. Hvis du giver dem noget power kan 6,5"
enheden i dem sagtens levere massere af bas (men self ikke som en god sub eller gulvmodel.) Jeg kan se du kommer fra
Nordjylland så hvis du har tid/lyst skal du være velkommen til at ligge øre til et sæt 99.32 jeg har stående. Havde lige her i
torsdags en anden på besøg her fra forum. Han havde været rundt og lytte til div højtalere bla. i HFK.

Lad mig sige det på den måde, at da han gik herfra, var han i hvert fald sikker på at det var XTZ han skulle have. Dali og
Elac kan slet ikke følge med på lyd vs. pris ratio i denne klasse.

Mit anlæg står samlet i ca. 9000 så det er muligt at samle i hvert fald et godt stereo setup til 10kilo. Jeg ville gå efter
surroundforstærker og 2 gode frontere. Så kan du altid købe resten når du kommer til lidt penge.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

FrankRoi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

vibe skrev:

hvis det skal være surround og budgettet er begrænset så ville jeg kigge efter noget japansk. har selv gode erfaringer med onkyo.

ved godt dette ikke er et svar på dit spørgsmål, men jeg vil alligevel anbefale dig at overveje to gulvhøjttalere til fronten istedet for to satelitter og en sub. jeg synes personligt det giver en bedre lyd og de fleste gulvhøjttalere spiller ret dybt.

mvh

Jeg ville også allerhelst have to gulvhøtallere som fronter, men har overhovedet ikke noget plads til dem.

FrankRoi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

for at folk kan give dig de bedste råd til dit behov, bør du skrive lidt om følgende:

Lytterummets størrelse og måske lidt om akkustikken dér...

Musiksmag...

Prioritering mellem stereo og surround - hvad er vigtigst?

Er du villig til at købe brugt? så er der mange penge at spare... (eller bedre kvalitet til prisen)

Og er du lidt fingersnild, kan du måske selv bygge kabinettet til subwooferen og montere et færdigt kit deri. Så kan du få en "musikalsk" sub til noget lavere pris, end en fabrikssamlet...

Hvor højt spiller du, når du spiller højt? (eller vil du gerne kunne...)

P.S. jeg får ikke noget billede frem via dit link!

Stuen er på ca 30 km2 og jeg skal kunne afspille surround i sidste ende (Hvis det kan lade sig gøre inden for budgetet)Jeg spiller meget blandet musik (stort set alt) Jeg vil gerne kunne skrue op for lydstyrken og det så lyder godt.

Jeg kunne godt selv skrue kabinettet sammen i træ, men lakering er noget andet.

FrankRoi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Hyl.dk skrev:
Omkring det budget du ligger ville jeg klart se på noget XTZ som højtalere. Ud fra billedet ser det ikke ud til du har plads til
gulvhøjtalere, så et set magen til mine (XTZ 99.32) er ikke en mulighed, men du kan til gengæld se på et sæt 99.26. De
spiller rigtigt godt i hele registret og du får svært ved at finde noget bedre til prisen. Hvis du giver dem noget power kan 6,5"
enheden i dem sagtens levere massere af bas (men self ikke som en god sub eller gulvmodel.) Jeg kan se du kommer fra
Nordjylland så hvis du har tid/lyst skal du være velkommen til at ligge øre til et sæt 99.32 jeg har stående. Havde lige her i
torsdags en anden på besøg her fra forum. Han havde været rundt og lytte til div højtalere bla. i HFK.

Lad mig sige det på den måde, at da han gik herfra, var han i hvert fald sikker på at det var XTZ han skulle have. Dali og
Elac kan slet ikke følge med på lyd vs. pris ratio i denne klasse.

Mit anlæg står samlet i ca. 9000 så det er muligt at samle i hvert fald et godt stereo setup til 10kilo. Jeg ville gå efter
surroundforstærker og 2 gode frontere. Så kan du altid købe resten når du kommer til lidt penge.

Jeg har nu siddet og kigget lidt på sagerne og er kommet frem til de er alt for store. De skal ikke være meget større en m-1'erne

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes