| Forfatter |
|
Chrotto Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og gerne vil have nogle gode højttallere, og er faldet for to slags: Det er Dali Mentor 5 og System Audio 1750, men har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg egentlig foretrækker selv.
Hvad ville i vælge? Jeg hører meget elektronisk musik, så det skal også lidt med i mine overvejelse 
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 25 Marts 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 25 Marts 2009 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er de begge danske....
Men jeg ville nok holde mig til Dali her, når du hører elektronisk musik. Jeg valgte selv mellem SA Ranger og Mentor 6.
Generelt kunne jeg konkludere at SA er en mere akustisk højttaler, og Dali har bedre bund.
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
Nu er de begge danske....
|
|
|
Sorry - det var ikke lige til at se. De havde da en -com adresse. Men er det ikke begge at skyde over målet til elektronisk musik? Jeg hørte et par udmærkede Dali Mentor 1 til 4500/stk. Gode som standerhøjttelere. __________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2009 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thulemanden skrev:
| Men er det ikke begge at skyde over målet til elektronisk musik? |
|
|
Det var alligevel en spøjs indstilling til elektronisk musik :-) Denne genre er faktisk utrolig krævende, og netop derfor skal man være lige så kritisk i
sit valg her, som når man vælger "Kåre Norge Højttalere" (en højttaler til akustisk musik). Så nej, bestemt ikke at skyde over mål.
Prøv at hør noget Trentemøller på et sæt Dali Megaline, så er du ikke i tvivl om at denne genre indeholder kvaliteter som kræver sin højttaler :-) __________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
Chrotto Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2009 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
Prøv at hør noget Trentemøller på et sæt Dali Megaline, så er du ikke i tvivl om at denne genre indeholder kvaliteter som kræver sin højttaler :-) |
|
|
Det er lige præcis det jeg kom til for nogle dage siden.. Det skulle jeg aldrig have gjort! Nu synes jeg slet ikke at der er nok detaljer i de to andre :) Men skal jeg være realistisk, så er der nok en mentor jeg er forelsket i!
Jeg må se om jeg kan finde SA igen, og høre noget Trente
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chrotto skrev:
abel skrev:
Prøv at hør noget Trentemøller på et sæt Dali Megaline, så er du ikke i tvivl om at denne genre indeholder
kvaliteter som kræver sin højttaler :-) |
|
|
Det er lige præcis det jeg kom til for nogle dage siden.. Det skulle jeg aldrig have gjort! Nu synes jeg slet ikke at der er nok detaljer i de to andre
:) Men skal jeg være realistisk, så er der nok en mentor jeg er forelsket i!
Jeg må se om jeg kan finde SA igen, og høre noget Trente |
|
|
Jeg tror du vil opleve at SA lige med sådan noget musik, godt kan komme til at mangle nogle micro-detaljer i forhold til en Mentor. Men du skal da
bare ud og lytte... __________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
Det var alligevel en spøjs indstilling til elektronisk musik :-)
|
|
|
 Så må jeg jo revidere min indstilling og lytte til noget moderne musik. __________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
Kristian-d Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 02:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen, du kan jo søge brugt ?
Jeg scorede et komplet Dali/Denon anlæg med en ny pris på over 52.000 til kun 30.000 og det var 6.5 mdr gammelt ! Det bestod af Denon AVR3808A, Dali Mentor 6, Mentor sub, Mentor LCR center, 2 stk IKON W2 og VDH HT kabel og phono cabler ! Så har du meget lyd til at høre trente ! Det er en start ihvertfald ! Giv dig tid, gå i HFK og lyt mange gange.. Gjorde jeg og viste da det her tilbud dukkede op at det lød kanon ! Tålmodighed :)
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 04:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
Thulemanden skrev:
| Men er det ikke begge at skyde over målet til elektronisk musik? |
|
|
Det var alligevel en spøjs indstilling til elektronisk musik :-) |
|
|
Just præcis! Elektronisk musik kan være uhyre detaljeret og kompliceret, og er samtidig tit meget dynamisk. Det vokser som oftest med grejet  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Chrotto Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian-d skrev:
Jeg scorede et komplet Dali/Denon anlæg med en ny pris på over 52.000 til kun 30.000 og det var 6.5 mdr gammelt ! Det bestod af Denon AVR3808A, Dali Mentor 6, Mentor sub, Mentor LCR center, 2 stk IKON W2 og VDH HT kabel og phono cabler ! Så har du meget lyd til at høre trente ! Det er en start ihvertfald ! Giv dig tid, gå i HFK og lyt mange gange.. Gjorde jeg og viste da det her tilbud dukkede op at det lød kanon ! Tålmodighed :) |
|
|
Hvorfor har jeg ikke tænkt den vej?!?! Jeg tror jeg vil holde øje med den blå avis, for det er da et kanont tilbud du har fået dig der 
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er tit mange penge at hente eller evt meget bedre udstyr for pengene evt at købe brugt. Mht. det det første spørgsmål
så er det klart at hvis du ikke kan høre forskel eller bestemme hvilke af de to du bedst kan lide bør du købe det billigste.
Brug så resten af pengene på andet godt udstyr eller nogle skiver.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chrotto skrev:
Kristian-d skrev:
Jeg scorede et komplet Dali/Denon anlæg med en ny pris på over 52.000 til kun 30.000 og det var 6.5 mdr gammelt ! Det bestod af Denon AVR3808A, Dali Mentor 6, Mentor sub, Mentor LCR center, 2 stk IKON W2 og VDH HT kabel og phono cabler ! Så har du meget lyd til at høre trente ! Det er en start ihvertfald ! Giv dig tid, gå i HFK og lyt mange gange.. Gjorde jeg og viste da det her tilbud dukkede op at det lød kanon ! Tålmodighed :) |
|
|
Hvorfor har jeg ikke tænkt den vej?!?! Jeg tror jeg vil holde øje med den blå avis, for det er da et kanont tilbud du har fået dig der 
|
|
|
Hold også øje med KSB herinde. Der er masser af lækkert grej til salg hele tiden __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Kristian-d Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg fandt tilbudet herinde på KSB ! Så det er bare at søge dagligt så skal du nok finde noget du kan lide og hop ikk på det første og bedste.. Jeg fandt mit anlæg efter ca. 1.5 mdrs søgning. På det tidspunkt sad jeg dog så i Afghanistan så lillebror måtte hente det for mig. Det stod i PERFEKT stand ! Intet, ikk så meget som en lille ridse, lignede det havde stået i kasserne i alle 7 mdr !
|
| Til top |
|
| |