Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 20:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Standerhøjtalere, 4-5k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Xiph
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2008
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Hej alle :)

Jeg er søger som sagt et sæt standerhøjtalerer. De skal spille på ca. 18 kvm, forstærker er endnu ikke valgt :D Musikken er meget blandet, men typisk noget med lidt gang i, derfor må højtaleren også gerne have lidt at byde på i bunden. Som sagt er budgettet 4-5000 og er villig til at købe brugt :) Ville høre om i havde nogen forslag som jeg burde ligge øre til?

Mvh.

Til top Vis Xiph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Xiph

madaUlp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

B&W CM1.. Spiller godt og ser tilmed godt ud..

Til top Vis madaUlp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madaUlp

JRolLbs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Dali Grand Coupé.. Kræver dog en potent forstærker for at få det bedste ud af den.
Til top Vis JRolLbs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRolLbs

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Dali Grand Coupe +1. Rigtig lækker lille højttaler som lyder som en stor højttaler hvis den får power nok !

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Hvad med et sæt dls r55 mkII ? spiller super og der er et par sæt til salg i ksb (nej net er ikke mine)

Det er en super allround højttaler, ellers må du mere ind på hvad udstyr det skal spille med.

http://www.hifi4all.dk/ksb/soegresultat.asp?annoncetype=& ;produkttype=&fritekst=dls&lokalitet =

Ellers en Dali 450 en overset klasiker der kan købes i fornuftig stand for en 14-1800 kr sættet, i den får man virkelig noget for pengene.

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Avance Signature 3 mk2 kan findes til den pris brugt. Man får meget lyd for pengene i denne lille knaldperle og den kan sagtens spille op til fest . Den kan også godt lide en strømstærk forstærker i røven. Der var et sæt tilsalg her på siden fornylig.
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

LilleNørd skrev:

Hvad med et sæt dls r55 mkII ? spiller super og der er et par sæt til salg i ksb (nej net er ikke mine)

Det er en super allround højttaler, ellers må du mere ind på hvad udstyr det skal spille med.

http://www.hifi4all.dk/ksb/soegresultat.asp?annoncetype=& ; ;produkttype=&fritekst=dls&lokalitet =

Ellers en Dali 450 en overset klasiker der kan købes i fornuftig stand for en 14-1800 kr sættet, i den får man virkelig noget for pengene.

Han søger jo standerhøjttalere.

Svan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hva med et sæt AVI? jensen forhandler dem vidst, skulle være meget fornuftige koster dog vejl. 10k mener jeg, dog er de så også aktive jo 
Til top Vis Svan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svan

Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

madaUlp skrev:

B&W CM1.. Spiller godt og ser tilmed godt ud..

Dem hørte jeg og de virker temmelig mørke og kedelige i lyden sammenlignet med Dali Mentor 1 til 4500/stk.  Jeg synes ikke de er pengene værd.

Hvad med et komplet byggesæt?

Eller her

ellers kan du købe en helt færdig ht her med Vifa enheder Samlet og testet 5400/par. Meget billigere, hvis du selv får skåret kabinettet ud i et byggemarked og skruer dem sammen.

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

prøv audio note....
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Jeg kan varmt anbefale AVi ADM9.1. Den koster knap 10K hos Vassago, men den har indbygget forstærker og D/A konverter, så du skal bare have en signalkilde.

Alternativt er Avance Signature 3 MKII (el. MKIII) et godt bud. Den kostede 6000kr fra ny, så ca. det halve burde række. I forhold til f.eks. Dali Grand Coupe er den noget lettere at kontrollere i bassen.

Et interessant alternativ kunne være Aurum Cantus, som spiller bedre end Avance, men som er mere kræsen med placering (både af højtaler og lytter) og udstyr.

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Snakker vi Aurum Cantus Leisure kontra Sig. 3 synes jeg ikke Leisuren spiller bedre. Men Leisuren har bestemt nogle kvaliteter hvor Avancen ikke kan være med. Men når Xiph siger at han gerne vil have en højtaler med gang i, tror jeg Sig.3 er et bedre bud.

Nu vi snakker Avance, er der også den gamle Dana model (den hvor diskanten sidder nederst). Den er vild og voldsom, men kræver en del plads. Den spiller tilgengæld også en bund som man tror er løgn første gang man hører den. Den kan også findes til 5000,- brugt.
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
LilleNørd skrev:

http://www.hifi4all.dk/ksb/soegresultat.asp?annoncetype=& ; ; ;produkttype=&fritekst=dls&lokalitet =

Han søger jo standerhøjttalere.

aaahhhh go' morgen...    ikke altid pæren fungere ordentligt oven på 2*12 timers nat/weekend tjans..  sry.. 

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes