Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 09:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Valg af højttalere til Marantz PM7001KI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
eriksp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en Marantz PM7001KI og står nu og skal finde et par højttalere til den. Jeg købte Marantz pga. dens afbalancerede lydbillede og højttalerne skulle gerne kunne gengive den lyd (snarere end baseffekt).

Jeg vil købe højttalerne brugt og bruge ca. 3000 kr på dem. Jeg har set på et par Dali 850, men er i tvivl om forstærkeren kan drive sådan et par. Er der nogen der har erfaringer med denne kombination? Eller kan anbefale andre højttalere til en Marantz?

Anbefalinger er velkomne!

Erik

majcherek128
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2009
Lokalitet: Øerne
Sendt: 07 April 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Hej Erik.

Nu ved jeg ikke helt med specifikationerne på den PM7001KI. (Slår straks op).
Jeg har nu aldrig haft nogen erfaring med de nyere Marantz, men har selv en PM750DC som jeg spiller primært med. Det er ikke alverdens, men den har alligevel en rigtig god lyd!.

Jeg ved at min PM750'er godt kan halte lidt hvis den skal spille med Dali 850, men det er dog mest hvis der bliver spillet højt.
Hvis du ikke skal spille højt tror jeg dog sagtens at den kan klare det. Spørgsmålet er nok mere hvordan lyden så er med det sæt.

Som du også kan se på min profil, spiller jeg selv med et par gamle Beovox 3702, det er noget af det bedste jeg har hørt sammen med min forstærker. Så hvis du har mod på at bruge et par gamle højttalere så ville jeg forsøge at låne mig frem til sådan et par og prøve.

Du skal nok regne med at drive alle højttalere under 60 Watt fint.

frekeloke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

jeg har et par mission 753 til salg, jeg ved ikke om pm7001 er god til dem, men pm750 har jeg hørt dem blive trukket af og det lød ret godt. den ene af mellemtonerne har en lille revne i ophænget, det er ikke en mørningsskade ring hvis det har interesse60457969
Til top Vis frekeloke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frekeloke

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes