Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 06:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali concept 2 eller 6 som front? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
benjaminhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Jeg ville høre hvilken højtaler i anbefaler som fronthøjtalere i et 5.1 surround (senere 7.1) hvor Concept CT er center, og concept 1 er baghøjtalere og basic 100 eller concept 12 som sub.  

Min problematik består i, at jeg kan købe Dali concept 6 (x2) + dali concept 1 (x2) plus ovennævnte center for 3500-3600 kr brugt. (det er 3 år gammelt, og i flot stand)
Jeg havde ellers tænkt mig at købe Concept 2 (x2) + Concept 1 (x2) og centeren fra HFK for knap 5000 kr. jeg køber sub på senere tidspunkt.

Men jeg har hørt at Dali for nogen år siden lavede en opgradering i concepterne som skulle gøre dem mere stabile (så vidt jeg husker), men jeg ved ikke om de brugte højtalere er fra før den tid hvor de fik deres opgradering.

Men havde også læst herinde, at concept 2'erne spiller bedre som surround end concept 6'erne.

Derfor ville jeg høre jeres mening, om hvad i mener, jeg burde købe.

Mit rum er 4x3,5 meter, og anlægget skal bruges primært til blu-ray og ps3 gaming. Og nogengange lidt musik. Jeg har også planlagt at købe Denon 1909 receiveren, som jeg ville værdsætte, at I gav jeres vurdering af. :)

Til top Vis benjaminhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benjaminhviid

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Lidt af en klemme, hva'? Men, 6'erne kan jo i nogen grad kompensere for manglen på en sub, da de har baskraft til det. 2'erne går dybt, og er præcise - men de kommer nok lidt på overarbejde uden en sub, medmindre dit krav til lydtryk er meget beskedent.

Kender ikke til opgraderingen.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

benjaminhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2009 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Ja i den grad!

Mener du så, at 2'erne er mere dybe og præsice end 6'eren? :) Ja jeg ved vitterligt ikke hvad jeg skal gå efter.
Kan Denon 1909 trække begge højtalersystemer fuldt ud?

Til top Vis benjaminhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benjaminhviid

benjaminhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Derudover skal det siges, at jeg ikke har et beskedent krav til bassen ;)

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 April 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke sikke på, at 6'eren går dybere - men den kan jo spille kraftigere. Mener, at 6'eren er på 8 Ohm, det burde Denonen kunne klare. 
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes