Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Teufel subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fusio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 April 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Har nogle af jer erfaringer med Teufel subwoofere eller andre af deres produkter? Går kraftigt og overvejer at bestille denne her http://www.teufel.eu/Subwoofer/M11000SW-THX-Ultra-2.cfm . Eller skal man give de sidste 3000.- og købe en svs pb13 ultra?

Til top Vis Fusio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fusio

Doppler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 07 April 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

De der fornuftige ud, de subs de laver!! THX ultra 2 godkendelse er ikke noget alle produkter kan opnå Selvom det ikke er nogen garanti for superb lyd, er det et fingerpej  
Til top Vis Doppler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Doppler

Fusio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 April 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Ja, syntes nemlig også de ser spændende ud, er i hvert fald sikker på den nok ville kunne give et rimeligt heftigt lydtryk

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 April 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Har desværre aldrig hverken hørt eller mærket trykket fra sådan en Teufel. Syntes dog at have læst at de skulle være ganske udmærkede. Men hvis du skal bruge den til film syntes jeg du bør gå efter noget der går dybere. Du kan jo få SvSén du nævner til at gå omkring dobbelt så dybt før den ruller af, og der sker meget sjovt(og skræmmende) dernede i mange film.

Men køber du en Teufel må du da gerne invitere på en test en dag

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Fusio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 April 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Bliver ca 60% film og 40% musik. Men self må du komme forbi og hører teufel'en hvis jeg køber den selvom det sikkert ender med en pb13 ultra

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 April 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Kommer skam også gerne og tjekker PB13éren. Skal jo måske selv have sådan en, til at hjælpe min PB12+/2ér Hvis ikke det ender med at jeg laver en kopi af den istedet.
Men er der ingen her i DK der har erfaring med Teufel? Vi vil jo stadig gerne høre indtryk af den.

Mvh. l´Blundt

Matshui
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 April 2009 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Subwooferen indgår i deres Theater 8 sæt, og lige dette sæt er der en test af her http://www.areadvd.de/hardware/teufeltheater8.shtml - har dog ikke læst den, men mon ikke at subwooferen er omtalt på en eller anden måde deri...
Til top Vis Matshui's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Matshui

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 April 2009 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Fusio skrev:
Bliver ca 60% film og 40% musik. Men self må du komme forbi og hører teufel'en hvis jeg køber den selvom det sikkert ender med en pb13 ultra

Teufel indgår netop i deres Theater sæt fordi de primært udvikler til hjemmebiografen. Ikke dermed sagt at de ikke også kan spille musik.

SVS peger også meget på hjemmebiograf, men jeg har skrevet lidt med dem (eller rettere: Lsound) om brug af deres subs til musik, og de mener at SVS PB12-Plus og PB13-Ultra skulle være velegnede til musik pga. deres hurtighed. Jeg har et par PB12-NSD i hjemmebiografen, og syntes i hvert fald ikke der er noget langsomt eller trægt over dem

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Fusio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 April 2009 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Fusio skrev:

Teufel indgår netop i deres Theater sæt fordi de primært udvikler til hjemmebiografen. Ikke dermed sagt at de ikke også kan spille musik.

SVS peger også meget på hjemmebiograf, men jeg har skrevet lidt med dem (eller rettere: Lsound) om brug af deres subs til musik, og de mener at SVS PB12-Plus og PB13-Ultra skulle være velegnede til musik pga. deres hurtighed. Jeg har et par PB12-NSD i hjemmebiografen, og syntes i hvert fald ikke der er noget langsomt eller trægt over dem

Der må da også være godt larm i gaden med 2 pb12-nsd

Men det bliver nok en svs jeg køber. Tror ikke rigtig de har nogle andre konkurrenter når man tager prisen i betragtning, skulle dog lige netop være Teufel som jeg også syntes lyder til at være 'billige'. Men som du siger så er de nok mest egnet som filmsub.

Fusio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 April 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Matshui skrev:
Subwooferen indgår i deres Theater 8 sæt, og lige dette sæt er der en test af her http://www.areadvd.de/hardware/teufeltheater8.shtml - har dog ikke læst den, men mon ikke at subwooferen er omtalt på en eller anden måde deri...

Hold da op, den står til 2000 euro, godt nok er artiklen også fra 2002 men alligevel. http://www.areadvd.de/hardware/2006/sub_mastertest_1.shtml her vandt den i test blandt andet over den gamle pb12 plus. Men nu er subben jo tysk og hjemmesiden er tysk så måske anmeldelsen ikke er helt neutral, men god skal den da nok være

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 April 2009 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft lidt med Teufel at gøre for nogle år siden. Husk at de er et direkte-til-dig mærke, ligesom Nubert, også fra Tyskland. Det betyder at du køber direkte fra fabrikanten, og derfor er priserne også meget fordelagtige. Det kan jo så være ligemeget, hvis de er klodrianer til at lave højttalere, men både Teufel og Nubert (det jeg har hørt af det) lyder som om de er lavet af meget kompetente folk. Men de er naturligvis ikke ret udbredt uden for Tyskland, da de ikke har nogen egentlig distribution.

Man må vel altid tage lokal-patriotisme med i betragtning når man læser tests af produkter fra samme land som bladet. Det er i hvert fald ret tydeligt med både de engelske og de tyske blade. Men ligefrem at give en sub en vældig god omtale, selv om den skulle være dårlig, det er nok ikke sandsynligt. I dette tilfælde vil bladet normalt slet ikke bringe testen.

Hvis du forsøger med Teufel, kunne det være sjovt at høre, hvad du synes om den. Og også SVS'en, naturligvis.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 April 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Fusio skrev:
Der må da også være godt larm i gaden med 2 pb12-nsd

Det er der helt bestemt også - love it!  Men de har affødt et problem jeg nok hellere må få gjort noget ved - jeg kan på stillestående "rulle"tekster se at ordentlige bastoner får projektoren til at vibrere en smule

Fusio skrev:
Men det bliver nok en svs jeg køber. Tror ikke rigtig de har nogle andre konkurrenter når man tager prisen i betragtning, skulle dog lige netop være Teufel som jeg også syntes lyder til at være 'billige'. Men som du siger så er de nok mest egnet som filmsub.

Det er i hvert fald det Teufel primært udvikler til, så vidt jeg kan gennemskue, men der betyder ikke automatisk at deres højttalere (og sub) ikke også kan spille musik fornuftigt. De tyske blade (og mærket sælges vist stort set kun i Tyskland) mener at det er rigtig god kvalitet til pengene, men deres højttalere testes også primært som hjemmebiograf komponenter.

SVS kender jeg så bedre, både fordi jeg selv har et par, og fordi jeg har skrevet lidt sammen med Lsound. Jeg synes i hvert fald at kvaliteten, og deres gode support, gør dem til et røverkøb.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 April 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Ellers kan du jo også prøve at kigge på disse Rythmik. Særligt hvis du kan bygge kabinet selv kunne de måske være et alternativ.
Har selv haft PCI20/39 med den gamle ISD-enhed og med PB12.2-enhed og den kunne ikke helt følge med mine fronter til musik. Derfor jeg anskaffede min PB12+/2, som jeg først nu efter halvandet år har fået integreret ordentligt(har et besværligt rum), så den kan følge ordentligt med og ikke høres.

Mvh. l´Blundt

Fusio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 April 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Jay l`Blundt skrev:
Ellers kan du jo også prøve at kigge på disse Rythmik. Særligt hvis du kan bygge kabinet selv kunne de måske være et alternativ.
Har selv haft PCI20/39 med den gamle ISD-enhed og med PB12.2-enhed og den kunne ikke helt følge med mine fronter til musik. Derfor jeg anskaffede min PB12+/2, som jeg først nu efter halvandet år har fået integreret ordentligt(har et besværligt rum), så den kan følge ordentligt med og ikke høres.

Mvh. l´Blundt

Hmm sådan en f15 ser ikke tosset ud http://www.rythmikaudio.com/F15.html. Er det noget du har hørt eller læst godt om? Hvad jeg kan regne ud kommer den til og ligge på en ca 9000kr med dansk moms og forsendelse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes