Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Subwoofer-knas (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kikumba kahawa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 April 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Efter at have restaureret en god gammel Audio Pro B2-50, er jeg løbet ind i et problem:

Når Audio Pro´en er koblet til er der i sidehøjttalerne en vedvarende klikken i en rytme og i  sekvens, og denne er ydermere uafhængig af lydstyrken på forstærkeren.

Alt er næsten prøvet, jeg har udkoblet andre apparater i samme kreds, jeg har prøvet strøm fra en helt anden gruppe, jeg har sat en ferritkerne om forbindelseskablet(!), vendt diverse stik og slukket for alle former for motorer i huset. Jeg har lavet en jordforbindelse fra forstæker, og også pøvet at jordforbinde sub´en. Lige meget hjælper det!

Der er kun tilbage, at det er PreOPut - Main - In kredsløbet, At det er kablet, eller at det er selve Audio Pro´en

Hvis det er strømmen alene ville der være tale om støj, ikke rytmiske klik! og hvis det er kablet, ville det være brum, ville det ikke?

Kablet er 2m forbindelse med phonostik ved forstærker og Din Stik ved Sub.

Forstærker er en Luxman L-430, HT er B&W DM7mk2.

Til top Vis kikumba kahawa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kikumba kahawa

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 April 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Det er mest sandsynligt at der er en fejl i Audio Pro'en. Du kan undgå den ved at køre sidehøjttalerne uden om subwooferens filter og i stedet direkte til effektforstærken. Så vidt jeg ved filtrerer Audio Pro'en ikke sidehøjttalerne med mere end 6 dB/oktav. Hvis dette er tilfældet kan du selv lave et passivt 6 dB/oktav filter ved hjælp af en kondensator i serie med signalet mellem for- og effektforstærker. Kondensatorens størrelse afhænger af effektforstærkerens indgangsimpedans og er nem at beregne.

Jeg vil også mene at du får den bedste lydkvalitet ved at køre udenom subwooferens filter.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

kikumba kahawa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 April 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Tak for svar

Der var lige en have der skulle graves og derefter prøve den foreslåede opstilling, men desværre, den er det ogå her.

Så der er vist kun forstærker tilbage, og her  er der nu også det uønskede signal uden sub´er indkoblet.....

Til top Vis kikumba kahawa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kikumba kahawa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes