Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Ny centerhøjtaler til 3000 kr. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg er på udkig efter en center højtaler til højst 3000 kr. Jeg har allerede kigget(lyttet) på Dali suite 0,7 centeren og en B&W i samme prisklasse i hifiklubben, men da jeg også er frisk på at kigge på brugtmarkedet ville jeg lige høre om I havde et forslag!?

Måske sidder du med en center som du skal af med. I Så fald skriv til min mail harly-atx@ofir.dk

Centeren skal spille sammen med to Eltax HT'ere Linear Response 10,5, 2 stk. Amadeus sub 100, to stk homemade surround HT'ere med monacor enheder, og to jamo surround HT'ere. (7,1) Kraftværket som leverer strøm til dem alle er en Denon 3802, og kilden en Sony DVP-NS900 (Sacd)

Som I nok kan se på ovenstående er det et meget blandet sæt HT'ere, derfor er der intet krav om klangmathing osv med fronterne.

Håber på din hjælp.

MVH Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Hej Chiller.

Du skriver: Som I nok kan se på ovenstående er det et meget blandet sæt HT'ere, derfor er der intet krav om klangmathing osv med fronterne.

Det er meget vigtigt at centeren klangmatcher fronterne!
Det er et krav du ikke må slække på!
Mit forslag er at du sælger/skiller dig af med dine nuværende højttalere. På den måde kunne du få samme klangbillede hele vejen rundt, ved at købe højttalere i samme serie. Det kan høres, og er i min øjne/ører den bedste løsning. Altså spar sammen og få gjort det ordentligt. Find ud af hvilken serie du vil have, og start så med at købe centeren.

Hilsen Christian.
Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

Thunderhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

er helt enig med chrliv også selv om det er en  noget mere bekostelig løsning
Til top Vis Thunderhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunderhawk Besøg Thunderhawk's Websted

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Ved at klangmatching er vigtigt, derfor jeg nævnte at det ikke er et krav i denne omgang. Jeg går med tankerne om at skifte det hele ud, meen det kræver lidt større pengesummer! Og derfor sker dette først på et senere tidspunkt. Lige nu vil jeg blot prøve at have en center, da jeg ikke før har haft én. Den står jo trods alt for størstedelen af en film!

Jeg har kig på New suite serien fra dali, men synes ikke de spiller godt nok, men de er sgu flotte. Jeg kunne godt bruge en masse penge på New Suite højtalerne, men føler ikke jeg får nok for pengene. Nå men så til det næste spørgsmål:

Hvis jeg skulle skifte hele mit front system ud, hvilke HT'ere ville I så anbefale!? Jeg vil have ca. 7000 kr. til rådighed. Det kan jo være at det er det jeg vil gøre i stedet for at købe centeren!

MVH Christian 

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Gem dine 7000.- og spar noget mere sammen, tiden der går med at spare sammen kunne du så bruge til at tage rundt og lytte til forskellige højttalere.

Hilsen Christian.
Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

dammer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg kan på det varmeste anbefale en god og samtidig billig løsning: Tannoy Mercury MC Shadow centerHT. Denne HT. slår alt under 2-3000, selv om den har nogle år på bagen - og den koster 1300,- som ny! Du er ude på et "skråplan" med forskellige HTer i front + center. Hvis du bare er lidt seriøs SKAL du have "ens" lydende  HTer i front + C! Jeg kan i den forbindelse (igen) anbefale at du lægger øre til Tannoy Mercury M1 shadow som front HT. Disse er lige som MCerne uden konkurence i 2-3ooo klassen, og hold fast: prisen er ca. 1200,- for 2 stk!! Jeg kører selv med dem (og MC) i et 5.1 set up - og det er bare SÅ godt. Sagt på en anden måde: hvis det skal være lidt bedre så koster det dyrt. Lidt historie: disse Tannoy HTer er første generation af en serie der er nået til 3 generation - MEN mange mennesker foretrækker stadig 1. generation "shadow" da den trods alder oa. bare er bedre (kanon). Tannoy har af samme grund haft problemer med at sælge de nye 3. gereration - så hvad gør den "kloge" fabrikant: stopper produktionen af 1. generation, selv om han råsælger af denne serie - for at "tvinge" folk til at købe den nye serie  ?? Sagt på en anden måde så skal du få fingeren ud hvis du skal nå og få fat i disse "Guldklumper". Det kommer til at koste dig 2500,- for at få god lyd i front - 500,- mindre end du havde tænkt dig for at give for én centerHT...

Men lyt selv, jeg har købt mine hos TopSound på Østerbrogade: Tlf.35420441 - eller kom hjem til mig og lyt en dag. Jeg er begyndt at se mig omkring efter HTer der kan afløse "guldklumperne" og er kommet frem til noget meget interssant: dynaBel C11 & S12 - jeg har dog ikke hørt dem, læs mere her: http://www.mamut.com/dynabel

Til top Vis dammer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dammer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes