| Forfatter |
|
2610tommy Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 04 Maj 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg har et sæt Cerwin vega som er sat til en effektforstærker og ind til min Nad 1000 i output 1.
Der er også et output 2 vil det så sige at jeg kan sætte endnu en effektforstærker til og et sæt højtalere eller måske en sub?
Jeg har tænkt på muligvis at købe denne sub med subforstærkeren til: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceId=60129313
Skal jeg have en effektforstærker til at for det til at køre eller skal det bare direkte ind i forforstærkerens output 2 ?
Tak.
|
| Til top |
|
| |
Bungi Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 341
|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor store er forstærkerne ? Hvor store er basserne i højttalerne? Og linket virker ikke helt, så hvis du også bare angiver størelsen af bassen
|
| Til top |
|
| |
2610tommy Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja.. ehm det er lige meget med forstærkeren og bassen :b
Vil gerne vide hvad et "pre-out" er.
Og min forforstærker som har 2 output hvor output 1 er brugt af en effektforstærker hvor der er sat 2 højtalere til effketforstærkeren, og output 2 er ledigt. Kan jeg så sætte en ny effekforstærker med 2 højtalere sat til ind i output 2 ?
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep.
Pre out, er en udgang der har variabel signalstyrke styret af volumenknappen. 1 og 2 er ens og ofte blot paralelle. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Bungi Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
arh, undskyld, misforstod dit spørgmål  Men jo, burde ikke være noget problem hvis det er effektforstærkere.  Selvom jeg nu godt ville se et billede af Pre out og in så jeg ikke giver dig forkert årdgivning, men umidelbart burde der ikke være noget problem i det?
|
| Til top |
|
| |
2610tommy Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså forforstærkeren er en Nad 1000. Hvor der er et output 1 og output 2. i output 1 har jeg sat signalkablet(mener jeg det hedder) fra effekforstærkeren også vil jeg vide om jeg kan sætte en til effekforstærker i det andet output altså output 2.
|
| Til top |
|
| |
2610tommy Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
|
Jep.
Pre out, er en udgang der har variabel signalstyrke styret af volumenknappen. 1 og 2 er ens og ofte blot paralelle.
|
|
|
FOrstår det ikke helt. vil det så sige jeg kan sætte 2 effektforstærkere til forforstærkeren eller kun 1?
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sætte to til, en til hver.
Jeg kender NAD 1000 gansk godt, har lige haft en, og i sin tid solgt en del af dem. 
Faktisk kan du betragte de to udgange som et y-kabel, og du kan endda sætte to til hver af de to udgange uden at NAD'en får problemer. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Bungi Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
linkJeg er lidt i tvivl her, jeg fandt din forstærker i en af dine tidligere tråde. Men en forstærker ud fra Channel 1 og en anden ud fra Channel 2 (Se billede) For de forstærkere jeg har kigget på havde in og out, så man skullle sætte en effekter til den normale forstærker og så en effekter til den forrige effekter og en effekter på den forrige effekter alt afhænig af hvor mange ohm det nu skulle være i. Forstærker --- effekter ---- effekter --- effekter Men den måde du snakker om: Er hvor forstærkeren går ud til 2 effektforstærkere, har jeg ret? effekter ---- forstærker ----- effekter Men jeg har kun hørt om den øverste metode, ved ikk om det du har tænkt dig kan la sig gøre?
|
| Til top |
|
| |
2610tommy Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå okay. Jeg prøver mig frem. Tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |