Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttale med Brüel/Kjær delefilter? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sandkassen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Hej kloge hoveder

Er der mon nogen, der kender/kan fortælle mig noget om en lidt ældre højttaler med følgende sparsomme oplysninger?

Navn: måske noget med Preference

Sort lak, gulvhøjttaler, støbt i beton(?), delefilter måske med forbindelse til Brüel & Co.

Hilsen

Carsten

Til top Vis Sandkassen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandkassen

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Hej Sandkasse

Hvis det er et sæt PREF du søger oplysninger om, så må du fortælle hvilken model det drejer sig om og hvad du vil vide. PREF har lavet en del forskellinge modeller. Så vidt jeg ved er det ikke beton men "marmor". Du har ret i at disse HT'er har en forbindelse til Brüel & Kjær, det er vist en tidligere medarbejder. Det her kommer nok til at lyde lidt mærkeligt - men jeg kender én der kender manden bag disse HT'er. Jeg vil godt prøve at skaffe dig nogle svar, jeg skal bare lige vide på hvad ?

Hilsen LAST

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted

Sandkassen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2004 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Hej LAST

Det lyder spændende - hvor heldig kan man være? Jeg vil straks prøve om jeg kan finde ud af et eller andet, der kan bringe os nærmere målet.

Det der med at kende "nogen" - aj det er da meget normalt. Jeg kender selv ham, der bl.a. er skyld i indmaden i Primare 928 (tror jeg, det var). Jeg voksede op med ham som nabo og tilbragte en del tid i hans kælder, hvor hans krøllede hjerne. Han har nok en del af æren for min interesse for både elektronik og vellyd. Det var også ham, der lærte mig om lystfiskeriets lyksaligheder. Hyggelig fætter. Har set ham alt for lidt siden - det må jeg sq gøre noget ved! Der er jo musik derude, der skal høres, grej, der skal befamles, rødvin der skal tylles og sølvtøj der skal hives ud af vandet ikke at forglemme. ORV forresten!! Mon ikke han har en bog med datablade over MOS-fættere? Der er jo lige det der med min halvstumme forstærker.

Nå men nu skal jeg ikke spilde andres tid mere med al mit irrelevante hyggesludder.

Hilsen

Carsten

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Kan godt huske de Pref-fætre fra rundt om hjørnet ved HifiKlubben på Falkonér Allé, i sin tid. Mener det var mere design end god lyd, eller? Avance lavede betonhøjttalere på den tid, og sandelig om der ikke også var en"Succes"-højttaler der lod sig sælge på ligeså sært design og særdeles ordinære komponenter dengang? Godt at jeg er løbet ind i herr Duelund og er kommet til fornuft

Mvh. Jens/Modifix, - der også giver den med bla.sølvtøj når tiden kan findes til det..

Sandkassen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Så skulle der være gevinst! PY200 skulle dyret hedde. Ejeren synes (naturligvis), at den spiller hæderligt.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om den er de 1.000 kroner værd indtil man om nogle år får råd til noget bedre. Hvis nogen kan "anmelde" den vil det jo være helt perfekt. Kan den evt. forbedres for en overkommelig pris? Tja, alt om den har vel egentlig interesse.

Venlig hilsen

Carsten

Pref
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Marts 2010 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Jeres indlæg lyder spændene. Hvis der er noget i vil vide om Pref så bare fyr løs. Tror jeg kan svare på det meste. Kender hemmeligheden bag dem.

Hilsen HC

Til top Vis Pref's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pref

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes