| Forfatter |
|
Lique Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa! Jeg har netop fået købt mig et nyt anlæg bestående af: Et sæt System Audio 1750 i fronten En enkelt System Audio 720 AV som center Samt et sæt Syste Audio Talents til baghøjtalere. Jeg skulle derfor ud og sælge mit tidligere B&W system. Jeg fik et tilbud der var for godt til at afslå og fik det solgt, så langt var det også godt nok. Desværre ville køberen af mit gamle anlæg dog have min Audio Pro Ace Bass 2, med i købet hvis han skulle købe de fem andre højtalere, da jeg var bange for at ligge inde med højtalerne solgte jeg derfor både B&W'erne samt Ace Bass 2'en. Problemet er at jeg faktisk gerne ville have beholdt Ace Bass 2'en, og jeg derfor skal ud og se på ny subwoofer! Budgetmæssigt ville jeg gerne holde mig et sted indenfor 2-4000 kroner. Jeg bruger systemet til 70% musik, 30% film, og vil desuden gerne have at subwooferen er forholdsvist diskret - altså at den er forholdsvist lille. Med lille mener jeg ikke nødvendigvis så lille som min gamle Acebass 2 som ca. var 35x35x42, men noget derhenne af. Jeg er så faldet over det svenske mærke XTZ, som bl.a. sælger subwooferen XTZ 99 w10.16 til den nette sum af ca. 2300 DKR leveret. Det virker som om at folk er glade for den, og den ser generelt fornuftig ud. Den skulle helst være mindst lige så god som min gamle Ace Bass 2'er, og gerne bedre. Tror i den er det? Er der andre ting i synes jeg skulle overveje? Jeg har også overvejet en SVS SB12'er, men hvis jeg skal have den i pianolak eller en træfiner (hvilket jeg foretrækker), ligger den på omkring 6500 leveret. Dvs. ca. 3 gange af prisen for en XTZ, det bliver lidt pebret synes jeg. Desuden har jeg også set på en BK ELEC XLS300/PR. Den ser super ud - man kan få den i hvid ligesom mine fronter, og den skulle performe stortset lige så godt som f.eks. en Velodyne SPL1200 og en SB12'er. Er der nogen der kender noget til den? Har i nogen ideer til alternativer? Holdninger til XTZ w10'eren eller BK'eren? Håber i kan hjælpe, det kan godt være at sådan 4x 5" enheder (i 1750'erne) kan bevæge sig til musik, men der mangler lidt til film  . Mvh. Mads
|
| Til top |
|
| |
Lique Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der har bud?
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lique Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas, tak for dit bud, jeg også godt kigget på den! Jeg tror bare ikke rigtig at en 8" kan flytte nok luft til at komme dybt nok ned - så skulle man have sig en minime 10'er, men den koster jo op omkring de 8500, og det har jeg ikke helt budgettet til.
|
| Til top |
|
| |
hendrix Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg følger lige med her, hvis xtz´eren lever op til sit navn er det vist en subwoofer jeg selv vil overveje i så fald
__________________ The Edge... there is no honest way to explain it because the only people who really know where it is are the ones who have gone over.
Hunter S. Thompson
|
| Til top |
|
| |
Nikk3-Cv Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vega subs.. ;D
|
| Til top |
|
| |
lassencad Udelukket fra forum

Banned for life!!!
Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 330
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyd & Højttalerbyg - 6. del artikelserie her på HI FI 4all. det sætter en hel del på plads ang sub og især hva der ikke ER SUB og hvor meget der skal til før man har en ægte sub.
|
| Til top |
|
| |
Lique Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nikk, Cervin Vega er ikke det jeg leder efter desværre  . Lassencad, det har du allerede skrevet inde på andre forum tråde, det virker en kende arrogant når du bare kopierer den sætning fra tråd til tråd. Hvis du istedet for havde en ide til en sub ville det jo være fedt! Andre?
|
| Til top |
|
| |

Banned for life!!!
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
JO jeg kopier men mest fordi det er godt læse stof. og mest fordi man tit kommer ud i at disk med div herinde dem der ikke har forstået at der skal opfyldes nogle fysike love den rette størelse stue OSV. jeg har rigtig mange forslag til subs men tit bliver det misforstået og det ender i ligegyldighed. især når jeg påstår at en del sub intet har med sub at gøre. så bliver nogle så vrede. men en kendsgerning er det at mange burde der stå BASHØJTALER derfor henviser jeg det sætter en del på plads. carsten
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiovector K-sub?
|
| Til top |
|
| |

Banned for life!!!
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Ang forslag til subs mener jeg ikke der findes subs til 2-4000kr men MANGE bashøjtalere. carsten
|
| Til top |
|
| |
Lique Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nuvel, budgettet er også 3-5000 kr, kan du anbefale en god bashøjtaler så  ?
|
| Til top |
|
| |

Banned for life!!!
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm søg efter en brugt snell sub.
|
| Til top |
|
| |
Thomasdk1405 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
lassencad skrev:
JO jeg kopier men mest fordi det er godt læse stof. og mest fordi man tit kommer ud i at disk med div herinde dem der ikke har forstået at der skal opfyldes nogle fysike love den rette størelse stue OSV. jeg har rigtig mange forslag til subs men tit bliver det misforstået og det ender i ligegyldighed. især når jeg påstår at en del sub intet har med sub at gøre. så bliver nogle så vrede. men en kendsgerning er det at mange burde der stå BASHØJTALER derfor henviser jeg det sætter en del på plads. carsten
|
|
|
Hej ! Var nu super nysgerrig og hoppede straks ind og læste den der del 6. Interessant læsning - ægte sub og ens normale stue er noget møg - var dog ikke klar over at der var så mange faste frekvenser for stående bølger i en nogenlunde normal stue. Har selv prøvet at teste mit eget med regneark, testtoner og spl-meter og det er forfærdeligt at se - næsten som en rutchebane op og ned. Nu er jeg så gift (om det så er desværre ved jeg ikke ) men kæmper i hvert fald imod 2. mening om, hvordan stuen skal indrettes (hvor skal sub'en stå). Derfor håber og ber jeg til at SVS's nye sub kalibrerings tool AS-EQ1 kan få min frekvenskurve flad som en pandekage + at timing sidder lige i øjet. Indtil nu har jeg kun fundet en test, men ser lovende ud.
Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
Bungi Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 341
|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lique Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg købt en sub!
En BK Electronics XLS300/PR i højglans piano hvid, og den er helt vild - ISÆR til prisen.
Desuden er den kompakt og super flot, men det vilde er virkelig ydelsen. Hold da op hvor den fungerer! Jeg hører ting i film mix jeg aldrig hørte før på min Ace Bass 2, den får mine varmeste anbefalinger!
Tak for alt inputtet!
|
| Til top |
|
| |
Kasch Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med købet, og lyder bestemt godt at du er tilfreds, da jeg også selv, meget kraftigt, overvejer at købe BK XLS 300/PR
Havde egentlig besluttet mig for SVS SB12+, men der er jo en betydelig forskel i prisen, og dette har jo en vis indflydelse når man er på SU.:)
|
| Til top |
|
| |
Bungi Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 341
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan vi se billeder af hele herligheden  ?
|
| Til top |
|
| |