| Forfatter |
|
martin_p Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
HJÆLP HJÆLP HJÆLP!!!
Jeg er fuldstændig på bar grund, mht. hvilke højtalere jeg skal ofre mine hårdt optjente penge på, da jeg snart skal lave en rigtig hjemmebiograf. Derfor vil jeg gerne hører jeres meninger og erfaringer om hvilke unstyr jeg skal have. Jeg har selv JBL i min nuværende hjemmebio setup og synes egentligt det er fint, men de fleste af jer herinde har selv Dali eller B&W. Er det så meget bedre end JBl :oS? Jeg har omkring 60.000 kr at gøre godt med til det 7.1 setup jeg skal have lavet. På receiver siden køber jeg den nye H/K 760 også kaldet 7550hd (us model)
Håber at få noget respons, så jeg kan blive lidt klogere på hvad jeg skal købe, så jeg ikke laver en fejl invistering.
Mvh Martin
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad går du efter lydmæssigt? Stander- eller gulvhøjttalere?
Og så må du for alt i verden ud og lytte på en masse forskelligt før du beslutte dig ! __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går efter at få den bedst mulige surround oplevelse, med de fleste mulige detaljer i lyden, så man får en sand fornemmelse af man sidder i en biograf. Jeg fornemmer de flere forbinder JBL med larm og dyb bas, hvor B&W og Dali gir en renere lyd. Hvad ville i selv købe for 60K
Det skal være gulvhøjttalere og ikke stander ;)
Mvh Martin_p
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer an på dit budget, størrelsen på din biograf, kvaliteten af din(e) forstærker(e) samt om du også skal bruge dem til decideret stereolytning.
Jeg savner intet fra mine Klipsch RF-7, men de er store, halvdyre og fungerer bedst i store eller veldæmpede rum med en fornuftig forstærker spændt for.
De leverer enestående dynamik og har en følsomhed på 102db, og kan altså sagtens spille MEGET højt uden at miste grebet.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvs. 60k til 7 højttalere og en sub?
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen mit budget ligger på de 60.000kr til højttalere alene og så køber den nyeste forstærker fra H/K 760. Hvad angår rummet, så måler det 4,5m i bredden og 8m i længden og 2.5m i højden, så det burde være fint til at lave en hjemmebiograf.
Håber det hjælper lidt.
Mvh Martin
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
| Dvs. 60k til 7 højttalere og en sub? |
|
|
Ja 60.000 kr til 7 højttalere og en Sub
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke evnerne til at sammensætte mere end 2 højttalere, men glæder mig til at se hvad du finder på. God jagt!
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Jeg har desværre ikke evnerne til at sammensætte mere end 2 højttalere, men glæder mig til at se hvad du finder på. God jagt!  |
|
|
Hehe, jo tak Anda8000. Jeg er virkelig i tvivl.
Mvh Martin_p
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali, B&W og så videre er fine nok til to-kanals pling plang hi-fly. Men til detaljeret, dynamisk og den helt 'ægte' bio-klang - med det rigtige 'BLAM' i crescendoet på 20th century FOX introen, og en lydatmosfære der bare suger en ind i filmen - der må de fleste almindlige hifi højtalere give op. Jeg har i flere sammenhænge hørt disse to sæt herunder, og til en seriøs hjemmebio så er der reelt kun valget mellem disse to. (NB jeg har hørt meget andet også)
---------
JBL lavede for en fem år siden HT serien. http://www.jbl.com/home/products/series.aspx?SerId=HTE&L anguage=ENG&Country=US&Region=USA Den har den helt rigtige lyd. Den er til gengæld næsten for billig til dit budget 

Så hvis du har lyst til det helt rigtige, så find ud af hvor du kan komme til at høre M&K 150. http://www.mksoundsystem.com/mk150.htm

|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa .. vil lige høre om du har fået købt noget .. ????? har du fået købt den forstærker
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
| hejsa .. vil lige høre om du har fået købt noget .. ????? har du fået købt den forstærker |
|
|
Nej jeg har ikke købt noget endnu, vil først være helt sikker i min sag :)
Mvh Martin_p
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
|
Dali, B&W og så videre er fine nok til to-kanals pling plang hi-fly. Men til detaljeret, dynamisk og den helt 'ægte' bio-klang - med det rigtige 'BLAM' i crescendoet på 20th century FOX introen, og en lydatmosfære der bare suger en ind i filmen - der må de fleste almindlige hifi højtalere give op. Jeg har i flere sammenhænge hørt disse to sæt herunder, og til en seriøs hjemmebio så er der reelt kun valget mellem disse to. (NB jeg har hørt meget andet også)
Så hvis du har lyst til det helt rigtige, så find ud af hvor du kan komme til at høre M&K 150. http://www.mksoundsystem.com/mk150.htm
|
|
|
Har godt hørt om MK150 serien og at de skulle være super som biograf højttaler, tror måske det var dem jeg skulle overveje at købe.
MVH Martin_p
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har et forslag her samlet pris ca. kr. 56.500,-
Front: B & W CM9 Højglanssort
SuB: B & W PV1
Center: B & W CM Centre 2
Side og baghøjtalere:
Kender ikke lyden af Dali men flotte er de sku  __________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og for den sags skyld B & W
Det fik jeg ikke lige med sorry
__________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har selv harman kardon .. de laver nogle finde forstærker ..
men jeg vil se lidt på vincent hvis jeg var dig .. ved godt det er lidt dyrer men det er også super godt
http://www.vincent-hifi.dk/index.php?option=com_virtuemart&a mp;page=shop.browse&category_id=4&Itemid=1
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
jeg har selv harman kardon .. de laver nogle finde forstærker ..
men jeg vil se lidt på vincent hvis jeg var dig .. ved godt det er lidt dyrer men det er også super godt
http://www.vincent-hifi.dk/index.php?option=com_virtuemart&a mp;a mp;page=shop.browse&category_id=4&Itemid=1
|
|
|
Laver de ikke kun Recievere i 5.1 format?
Mvh Martin_p
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
MK systemet ville jeg helt klart gå efter til surround. Men husk på at det er mit ønske og at vi alle sammen har forskellige ting vi vægter i lyden.
Så du skal ud og lytte og lytte og lytte og så skal du lytte noget mere. Ja jeg ved godt det er hårdt arbejde, men det betaler sig  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
MK systemet ville jeg helt klart gå efter til surround. Men husk på at det er mit ønske og at vi alle sammen har forskellige ting vi vægter i lyden.
Så du skal ud og lytte og lytte og lytte og så skal du lytte noget mere. Ja jeg ved godt det er hårdt arbejde, men det betaler sig 
|
|
|
Problemet ligger lidt i at jeg bor i randers, og jeg tror de eneste forhandlere der sælger MK 150 serien, holder til på sjælland, det gør det lidt svært at lytte til hvordan de spiller. Tror jeg dropper ideen med at købe dali eller b&w da deres priser et for høje i forhold til hvad jeg får for pengene.
Mvh martin_p
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der eventuelt ved hvor man kan hører mk 150 serien i fuld surround opsætning nær Randers?
|
| Til top |
|
| |