| Forfatter |
|
wejde Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at kigge på nye gulvhøjttaler, der skal erstatte mit Cerwin vega system med to små højttalere og en subwoofer. Jeg skal ikke bruge noget, der kan spille specielt højt, men vil gerne have en god fyldig lyd, hvor jeg kan høre detaljerne. Jeg har kigget på følgende højttalere:
Jamo E 650
JBL ATX 60
Dali 5005
Jamo A355 (ser lidt smart ud)
Gale 3040 (billig)
Kan I råde mig? Jeg har indtil videre kun lyttet til Dali'en og den kunne jeg godt lide, men jeg vil gerne høre om I har erfaringer med de andre. Jeg kigger nok mest seriøst på de tre øverste til 2000 kr/stk, men hvis Jamo A355 eller Gale 3040 spiller godt vil jeg da gerne spare lidt penge.
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville give JBL Northridge E 80 et lyt. Især i forhold til ATX ! Kan fås til ca. 2000,- pr. stk. hos seriøse forhandlere.
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb Brugt hvis du kun har 2000 kr.Det får du mere kvalitet ud af. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
GuessWho Branchemedlem

Frits, System Audio
Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wejde!
Hvis jeg var dig, ville jeg bestemt tjekke de nye modeller fra System Audio. Selv er jeg blevet meget imponeret at SA510, som i forhold til størelsen, levere en helt fantastisk "stor" gengivelse. SA har også lige sub´en til at matche hurtigheden i de små kasser.
Pas på med rådet om, at købe brugt! Højttalere bliver ikke bedre over en lang årrække - tværtimod. De bliver mekanisk nedslidt. Og på den anden side, er højttalere blevet enormt udviklet over de seneste år.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til 2000 vil jeg anbefale en god 2 vejs. Da du ikke vil spille højt, behøver du ikke en gulvhøjttaler.
Der findes mange af de gode gamle modeller fra 90'erne der kan fås for 3-4000 kr. Hvis du er interesseret i brugt så sig til.
|
| Til top |
|
| |
sorlar Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 250
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sorlar Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også B&W 601 s3 derinde til 2200 kroner
__________________ MY TECHNICS
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
GuessWho skrev:
|
Pas på med rådet om, at købe brugt! Højttalere bliver ikke bedre over en lang årrække - tværtimod. De bliver mekanisk nedslidt. Og på den anden side, er højttalere blevet enormt udviklet over de seneste år.
|
|
|
Man skal altid passe på med at købe brugt, man skal vide hvad man går efter og også kunne se om varen er nedsldit eller ej, men kan man det, vil man da under alle omstændigheder kunne købe en meget højrere kvalitet højtaler for de penge på brugtmarkedet og højtaere holder altså mellem 15-20 under normal brug og kan som regel også repareres.
Udvikling er en god ting, men indnfor hi-fi er der noget galt med udviklingen, for det bliver sku ikke bedre, tværtimod betaler du snart mere for en ringere kvalitet. Markede er fyldt med billigt bras.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
GuessWho Branchemedlem

Frits, System Audio
Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ikke slipsefyr!
Hvordan vil du se om en højttaler er nedslidt? Vi kender alle problemet med skumophæng som bliver til "tyggegummi". Forløbet er jo bare ikke, at den ene dag er enhederne 100% og så pludselig den næste er de færdige. Det er en løbende proces over flere år. Fakta er bare, at de fleste højttalere ikke er i stand til at opfylde deres oprindelige data efter bare 5 - 7 år.
Du har ret. Der findes masser af billigt bras der ude. Men bruger du 2.000,- på en god højttaler i dag, får du langt mere for dine tudser i dag, end du gjorde for 5 år siden.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
GuessWho skrev:
|
Hej Ikke slipsefyr!
Hvordan vil du se om en højttaler er nedslidt? Vi kender alle problemet med skumophæng som bliver til "tyggegummi". Forløbet er jo bare ikke, at den ene dag er enhederne 100% og så pludselig den næste er de færdige. Det er en løbende proces over flere år. Fakta er bare, at de fleste højttalere ikke er i stand til at opfylde deres oprindelige data efter bare 5 - 7 år.
Du har ret. Der findes masser af billigt bras der ude. Men bruger du 2.000,- på en god højttaler i dag, får du langt mere for dine tudser i dag, end du gjorde for 5 år siden.
|
|
|
Nu er 2000 kr slet ikke nok til at dække mit behov må jeg så lige sige, så derfor må jeg lige sige at man i mine øre ikke får så meget for de penge, jo hvis det er surround kan de gøre det rigtig godt, men ikke til musik.
Jeg ved ikke hva spøgeren skal bruge dem til, man kan godt købe høtalere til surround for de penge og få et godt resultat, men er man musik elsker og ikke har flere penge til rådighed, så køb brugt, en højtaler som min Tannoy om den så er 10 år gammel vil til en hver tid slå en højtaler til 2000 kroner og det er også så det kan høres helt til Sønder Bøvelse. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
sorlar Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok jeg var ikke klar over at skumophæng blev til tyggegummi Vil det sige at de falder fra hinanden eller at de ikke bliver så "skarp" i lyden
Sorlar __________________ MY TECHNICS
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
man behøver ikke være bange for at købe brugt bare sørg for at høre det inden et evt køb, og kig grundigt på ALLE enheder... man får uden tvivl mere for sine penge ved brugthandler end ved at købe i butikkerne, jeg har endnu ikke hørt om nogen der har solgt sine ht for det samme som de blev købt for som nye. alle de ht jeg har haft er købt brugte
|
| Til top |
|
| |
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Køb Brugt hvis du kun har 2000 kr.Det får du mere kvalitet ud af. |
|
|
Helt enig her - Du kan få fint mange vrede højttalere til 2000,- hvis du er villig til at vente på den rette deal. Det kan godt tage et stykke tid, men når du endelig kommer så langt vil du sætte pris på din egen tålmodighed (kan ikke garanteres ). Det gælder bare om at være likvid nok til at slå til med kort varsel - bare nok til et depositum. Og så bruge et par weekender på at finkæmme diverse lumske brugt-udstyrs-forhandlere, loppemarkeder, og evt. dødsboer - for at være en anelse morbid .
Held og lykke i din jagt.  __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
| Til top |
|
| |