Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 22:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Alders bestemning af Beolab 8000 højtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Hej Alle.

Jeg håber at nogen ligger inde med svaret på mit spørgsmål, det ville være til stor hjælp.

Jeg fandt engang en liste med forskellige serienummer betegnelser af Beolab 8000, jeg mener det var de første fire tal der afsløre hvad årstal højtaleren er fra. Jeg kan bare ikke finde denne liste mere og nu håber jeg der er en der kan hjælpe med at opklare dette, jeg har prøvet at google alt muligt uden resultat.  

Hvis i kan hjælpe må i meget gerne poste listen her i tråden så jeg kan finde den igen.

Mvh Peter

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt frem til dem i Peter Pans glimrende B&O tråd, jeg synes nok at have set det her på sitet

Jeg poster det lige her hvis andre skulle kunne bruge informationen.

Det er starten af serienummeret man går efter.

09xx - 1994

10xx - 1995

11xx - 1996

12xx - 1997

13xx - 1998/99

14xx - 2000

15xx - 2001

16xx - 2002

17xx - 2003/04

18xx - 2004/05

19xx - 2006/07->

Kilde: http://forum.beoworld.org/forums/p/564/3220.aspx#3220 

From January 2003, BeoLab 8000 was obtainable with new driver units giving extra bass at low levels. While not delivering as much as a BeoLab 2 (dedicated sub-woofer) the bass drivers with the newer BeoLab 8000 have a marked improvement over their predecessors. The upgrade involved new frequency equalization and improved ABL system. These improvements are mostly apparent at high volume levels. The changes are implemented form serial 16992475 onwards.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes