Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Blue 8008 vs B&W Dm604 S3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

hejsa jeg ville gerne vide om nogen her kan fortælle mig hvorledes B&W'en opføre sig / lyder i forhold til 8008'erne

jeg lyttede til 8008'ern ved en ven her sidst og syntes de var glimrende og havde en mægtig god mellemtone/diskant og en behagelig bas gengivelse..

nu var jeg hooked på at købe B&W en smule pga Designet som jeg er meget forælsket i men også fordi jeg har en  B&W LCR 600 S3  Center som jeg er meget glad for..

jeg må sige at lyden fra de Dali'er var jeg mindst lige så imponeret af som fra min center.. nu har jeg ikke lyttet til B&W 604'erne endnu og kan derfor ikke selv bedømme.. men jeg ville lige se om nogen herinde har noget at sige om deres lyd

minder de om dali eller snakker vi en helt anden lyd ?

Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Hvis du søger lidt, så er der en del tråde om lige præcis dette.

Personligt vil jeg sige at B&W har en lidt bedre mellemtone end Dalien, og en anelse mere stram bas. Men der stopper festen så også, da jeg finder B&Ws diskant meget skinger, og bassen alt for død. Død som i, at den ikke kan yde punch, når den skal.

Dalien bliver engang imellem beskyldt for at have en 'sumpet' diskant og bas. Dette er jeg dog langt fra enig i. Finder tværtimod Dalien langt mere behagelig at lytte på, især pga diskante, som fra B&W direkte belaster mine øre.

Jeg har selv 8008 og sammenlignede med 603s3 og 604s3, da jeg valgte, så jeg er selvfølgeligt præget af personlig mening

Anyway, lyt selv på dem og vælg det du finder falder mest i din smag. Jeg ved at mange sværger til B&W

Golf 2 VR6
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Hej ZzZzleepy!

Ja nu koster B&W'eren jo lige 1500,- mere pr. stk end Dali'en! De er begge store højttalere som kan klare noget effekt til surround! Jeg synes at toppen er lidt bedre på B&W'erne, de hele går lidt tydligere igennem, dette udmærker dig også ved centerhøjttaleren, hvor LCR'eren har mere fylde og flottere stemmer, som træder lidt længere ind i rummet, end C1000'eren!

Har du overvejet at høre Dali Evidence 470, det er par skridt op i forhold til 8008, dog er den stadig billigere end B&W'eren, men der synes jeg i hvert fald at B&W'eren må se sig slået, Dali'en er dejlig åben i toppen, og ikke skinger, den har flot lydbillede, og lad dig ikke narre af 2,5 vejs konstruktionen, du får rigeligt med bass fra 470'eren!

Dette var bare lige en kort kommentar, kan kun anbefale at du selv hører højttalerne!

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

takker for jeres info =) altid godt at høre hvad andre mener så man ikke behøver at lytte sig igennem 10 højtalere når 3-4 er nok :)

ja jeg ved at B&W'erne er noget dyrer og måske en tand større klasse end 8008.. men nu havde jeg lige hørt 8008 ved en ven som har en reciever som ligner min egen så det var lige det udgangspunkt jeg havde :)

vil lige kigge lidt på de  470'er der

nu kan det godt ske at de ikke spiller nok bas til mig.. er vandt til nogle CW'er hehe

men jeg vil da helt klart prøve at lytte til dem

Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Citér:
ja jeg ved at B&W'erne er noget dyrer og måske en tand større klasse end 8008..

Mener ikke at de er i en større klasse. De er bare dyrer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes