Bruger siden: 23 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 50
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
Hej derude
Jeg har i et stykke tid kikket på et nyt surround-højtalersæt. Har kikket meget xtz og vil meget gerne købe deres 99w 12.18, og muligvis også deres højtaler - evt 93 wmt.
Vil dog meget gerne have mine front og center op at hænge på vægen ved siden af min nye 46 tommer fladskærm.
Og her efterlyser jeg gode input til hvad det kunne være, har kikket lidt Jamo f.eks A 340 - A 3cen 4. Det skal være til rimelige penge ca. 1000-1500 kr pr højtaler. Har nogen et godt bud på flade højtaler som kan hænges op på væggen og som spiller godt..
Evt. også bud på baghøjtaler som kan hænges op på væggen.
Har også overvejet Harman Kardon HKTS 11 og købe dem i løs vægt og så koble en ztx SUB til..? Kunne det være en mulighed
Håber på nogle input fra alle jer som har mere forstand på det end mig..
Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
Skal de være flade? Kan du ikke bare købe et sæt XTZ og hænge dem på vægen med beslag, eller kommer det til at stikke for meget ud fra vægen? (Bemærk de er ret store)
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
Jeb det tænkte jeg også på, men som du skriver er de ret dybe og vil stritte noget ud.. hvad med den bassport bagtil - når/hvis man skruer dem helt op på væggen. Bliver bassen så flad.. eller hvad - sorry mit dårlige kendskab...
Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
Basporte i satelitter har altid forekommet mig lidt spildt, da man jo anvender subwoofer. Det vigtigste ved surroundhøjtalere er, at centeren + de to fronter spiller rimeligt ens. Baghøjtalere & sub er knap så kritiske.
Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
Highland Audio Seis Pack var også en mulighed.
Jeg ved at de i Sunaudio i Aalborg har et flot demosæt til salg til 5k.
Jeg har hørt det og det spiller ret godt når man tænker på størrelsen af højttalerne.
Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
Prøv også at kigge på Monitor Audio Radius HD-serien. Har ikke hørt dem, men hvis de spiller bare lidt hen af Bronze og Silver serien er der noget at komme efter!
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
Tak for det. Har her de sidste 2 dage kikket lidt på Audio pro image serien - nogen som ved om det er gode højtaler til prisen.. Ved godt det ikke er satelit højtaler til væggen men deres gulvhøjtaler er ret flotte i design.
XTZ wmt 93 er desværre udsolgt ved fyndboersen og kommer først på lager omk 8 uger ligeledes den store xtz sub De kører også med audio pro til rimelige penge...
Skrev lidt med xtz fabrikken og de anbefaler på det kraftigste 89 serien som en fantastisk højtaler til prisen. "den låter helt fantantiskt! :) skrev han i sin mail... Den er dog ikke specielt køn.. og meget firkantet uden noget design.. Han regnede med at de kom til at udvikle 89 serien i pianolak senere på året..
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum