| Forfatter |
|
Nettossen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen.
Jeg har købt mig et sæt Sonos (ZP90, ZP120 samt controller).
Min idé er egentlig at smide zoneplayerne på loftet og så indbygge højtalere i loftet i de pågældende rum (Køkken/bad). Mine spørgsmål er i den forbindelse:
1: Kan zoneplayerne klare at ligge på loftet temperaturmæssigt?
2: Vil fjernbetjening stadig kunne "nå" zoneplayeren?
3: Hvis ja til ovennævnte, har I så forslag til højtalere, - gerne diskrete? (Og nogle, der ikke koster en formue).
På forhånd mange tak.
Mvh
Chris
|
| Til top |
|
| |
phcphc Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Chris
Ingen problemer med det.
1. jeg har en Zone på loftet placeret med en plastkasse ovenpå så der ikke falder støv osv ned i den. Kassen rager 5cm ud over gangbroen som den står på, så der kan kommer luft ind til den. Jeg har placeret en temp. sensor inde i kassen og en temp.sensor lige uden for kassen for at følge temperaturen. At zonen altid er ON betyder, at temperaturen holdes 2-3 grader over selve loftrummet. Temperaturen i kassen har ikke været under 5 grader selv i hård frost. Om sommeren kommer den op på 40 grader i kassen, men det er heller ikke noget problem. 2. remoten kan nemt nå zonen gennem et træ/gipsloft, da det jo er WIFI.
3. jeg bruger Bose indbygning fra hifi-klubben. I badeværelse har jeg versionen med stereo i een enhed. Fungerer glimrende til et lille rum synes jeg. Den giver en rigtig fin blød lyd, der slet ikke generes af alle de hårde flise/glas overflader i badeværelset. Skal du lave indbygning i en stue med super god lyd, så skal du enten op i de store modeller fra Bose eller mellemmodellerne i kombination med en Sub.
Jeg viser gerne mit setup frem, hvis du er i nærheden af Skanderborg.
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
phcphc Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et lille tillæg. Fugtigheden på loftet er denne sommermorgen 87 procent. Inde i kassen er den 17 procent.
|
| Til top |
|
| |
Nettossen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Tak for svaret, - så kan det altså lade sig gøre. :)
Når du skriver, at du har placeret en plastkasse ovenpå, mener du så bare det, - eller er det et eller andet specielt, du har strikket sammen?
Mvh Chris
|
| Til top |
|
| |
phcphc Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt simpelt - en plastkasse fra Fakta til 20kr, som jeg har vendt på hovedet henover på zonen. Den rager lige 5 cm ud fra gangbroen som den står på på loftet, så der kan komme lidt luft ind. Men altså ikke mere end at zonen holder luften i kassen fugtfri og tempereret.
Peter
|
| Til top |
|
| |
Nettossen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak igen. Jeg havde egentlig overvejet at lægge den ned under isoleringen (rockwool), men der bliver måske for varmt?
Mvh Chris
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
phcphc skrev:
Hej Chris
Ingen problemer med det.
1. jeg har en Zone på loftet placeret med en plastkasse ovenpå så der ikke falder støv osv ned i den. Kassen rager 5cm ud over gangbroen som den står på, så der kan kommer luft ind til den. Jeg har placeret en temp. sensor inde i kassen og en temp.sensor lige uden for kassen for at følge temperaturen. At zonen altid er ON betyder, at temperaturen holdes 2-3 grader over selve loftrummet. Temperaturen i kassen har ikke været under 5 grader selv i hård frost. Om sommeren kommer den op på 40 grader i kassen, men det er heller ikke noget problem. 2. remoten kan nemt nå zonen gennem et træ/gipsloft, da det jo er WIFI.
3. jeg bruger Bose indbygning fra hifi-klubben. I badeværelse har jeg versionen med stereo i een enhed. Fungerer glimrende til et lille rum synes jeg. Den giver en rigtig fin blød lyd, der slet ikke generes af alle de hårde flise/glas overflader i badeværelset. Skal du lave indbygning i en stue med super god lyd, så skal du enten op i de store modeller fra Bose eller mellemmodellerne i kombination med en Sub.
Jeg viser gerne mit setup frem, hvis du er i nærheden af Skanderborg.
Mvh Peter
|
|
|
Lyder som en sikker ildebrand. Håber du har røgalarmer installeret..
|
| Til top |
|
| |
Nettossen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he, - kan godt være, dit setup er bedre.....
Hvad så med indbygningshøjttalerne, - vil du også afskærme dem på en eller anden måde?
- de vil vel gå op "i isoleringen" gennem loftet?
Mvh
Chris
|
| Til top |
|
| |
phcphc Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, indbygningshøjttalerne går netop bare op i isoleringen. Jeg har dog granuleret isolering på loftet, så jeg valgte at lægge en fast plade rockwool oven på højttaleren før jeg børstede granulaten tilbage til området. Men der behøes ikke nogen andre afskærmninger end det. Højttalerne er netop beregnet til at blive skubbet direkte op imod isoleringen (ifølge manualen)
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |