| Forfatter |
|
kasper-n Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 01 Juli 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bl.a. et par B & W DM684 og en onkyo tx-607 receiver. Mit problem er at når jeg fyrer den helt/næsten helt af hvor jeg ikke rigtig kan holde det ud mere så lyder det sgu ikke særlig godt. Mit spørgsmål er så bare om det kan være mit værelse på kun 11m^2 pga. høj efterklang eller lignende, mine ører der ikke kan holde til lydtrykket eller andet? Det skal lige siges at det er rigtig højt
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 01 Juli 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror dit største problem ligger i en alt for svag forstærker som ikke kan følge med når du spiller og derfor begynder at clippe/forvrænge.
Høj efterklang gør også, at lyden bliver anstrengende at høre på. Prøv evt. at hæng lidt dyner osv op på væggene og test. Lidt alternativt men man får et godt indtryk af det 
|
| Til top |
|
| |
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 01 Juli 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder ikke sundt  Men det er nok din forstærkers måde at sige stop på. Du presser den for meget.
__________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 01 Juli 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas på ørerne Kasper - biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiip  Du skulle jo gerne kunne holde til at høre masser af god musik, i mange år
|
| Til top |
|
| |
kasper-n Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm det lyder ikke godt, men anyway anlægget er købt til at se TV og spille konsol spil en gang i fremtiden, så jeg overlever nok hvis det ikke kan spille godt og gi mig tinnitus på samme tid. Vil sgu lige prøve at se om jeg kan finde en løsning for jeg er i hvert fald rimelig sikker på det ikke er højtalerne.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 01 Juli 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smæk en effektforstærker på.
|
| Til top |
|
| |
kasper-n Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror sgu ikke der er preout desværre. Jeg køber sgu et Radio Shack SoundLevel Meter. Så må jeg sgu måle mig ud af mine problemer
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 02 Juli 2009 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasper-n skrev:
Tror sgu ikke der er preout desværre. Jeg køber sgu et Radio Shack SoundLevel Meter. Så må jeg sgu måle mig ud af mine problemer |
|
|
Er problemet at de ikke spiller "psyko-mega-svine" højt nok?
Hvad dine krav egentlig til høj musik? Som når man er i byen? __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
kasper-n Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2009 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højtalerne spiller skam fint højt nok. Problemet er bare at når de når et vist lydniveau synes jeg ikke det lyder godt. Og ja det er noget højere end på de diskoteker jeg kender til.
Jeg har i øvrig lige læst om clippin og efter som receiveren ikke en gang spiller på max kan det vel ikke være clippin?
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 02 Juli 2009 kl. 02:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasper-n skrev:
| Jeg har i øvrig lige læst om clippin og efter som receiveren ikke en gang spiller på max kan det vel ikke være clippin? |
|
|
Max er et relativt begreb. Du kan sagtens være på "max" med volumekontrollen i midterstilling. Det afhænger af følsomheden på forstærkeren i forhold til signalkildens udgangssignal. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
M.M.M. Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 02 Juli 2009 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasper-n skrev:
| Hmm det lyder ikke godt, men anyway anlægget er købt til at se TV og spille konsol spil en gang i fremtiden, så jeg overlever nok hvis det ikke kan spille godt og gi mig tinnitus på samme tid. Vil sgu lige prøve at se om jeg kan finde en løsning for jeg er i hvert fald rimelig sikker på det ikke er højtalerne. |
|
|
Hej kasper-n! Jeg går ud fra ar du ikke har tinitus nu, det har jeg heller ikke. Jeg er glad for at jeg kom igennem min "spille højt fase" uden tinitus, dermed ikke sagt jeg ikke har høreskade, for det er målt, og bekræftet at jeg har. Tinitussen kommer en dag du ikke regner med det, ikke nødvendigvis af at have spillet ekstremt højt i lang tid, men fordi ørene til sidst ikke kan holde til det. Jeg er i den farezone at det vil komme senere i livet. Det håber jeg ikke at du er! Ens øre er på ingen måde lavet til ekstrem høj musik. Det er der for mange der igen og igen og igen og igen finder ud af.
Men bort set fra det, vil jeg sige at det er din onkyo, der ikke kan lerverer mere
Mvh: Martin __________________ Mvh: Martin
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 02 Juli 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror sgu næppe der er nogen forstærkere som lyder godt hvis man vrider øret helt om på dem. Min tidligere Atoll in50 begyndte at lyde rodet når volumen knappen stod på 3 (ud af 10) Men spillede pænt højt og rent ved 2½. Min SE rørforstærker på 14 w begynder at klippe ved 2/3 dele af max volumen, men spiller højt (nok) og rent ved ½ volume styrke. Så det gælder vel om at have en forstærker som har overskud nok til at spille rent ved det lydniveau som man ønsker.
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 02 Juli 2009 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
købe dig en sub ligemeget hvor højt du spille på små højttalere får du aldrig den fysiske del af musiken med.
__________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 02 Juli 2009 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er din signalkilde? Ud over at det klart lyder som om din forstrærker står af, så kan signalkilden i høj grad påvirke hvor højt man kan holde ud at høre på det...
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 02 Juli 2009 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er 684'eren jo åndsvagt svær at trække (selv for en B&W  ) så mit bud er 100% at forstærkren står af. Men som monkeyboy siger hvis du samtidig føder den med noget fra en dårlig signalkilde vil forvrængningen/støjen fra denne jo også blive forstærket med. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoeniks skrev:
| købe dig en sub ligemeget hvor højt du spille på små højttalere får du aldrig den fysiske del af musiken med. |
|
|
På 11kvm tror jeg næppe han mangler bas med et sæt B&W 684.
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 02 Juli 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Effekt krævende højtaler + effektsvag forstærker er problemet. Så enten skal du have fat i en højtaler med højere følsomhed, eller også skal du have fat i en effektforstærker. Onkyo leverer af en eller anden grund ikke deres små revceivere med pre-out (ret dumt faktisk, da en del andre mærker gør dette). Men der er den mulighed du laver en spændingsdeling på din højtaler udgang fra forstærkeren og deler spændingen med ca. 10. Dette signal vil du kunne fyre ind i en effektforstærker. Skal det være surround eller spiller du alligvel kun stereo?
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2009 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
BILLEDESidder der ikke en PRE OUT under Universal Port?
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 02 Juli 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er jo kun en sattelit ht hvis du vil have lydtryk uden at ødelægge mellemtone gengivelsen
__________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 02 Juli 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din forstærker "klipper", som det også er nævnt tidligere i tråden. Dine muligheder foreligger således, at du kan smække en effektforstærker på din Onkyo (såfremt den har preout), købe en mere effektiv højttaler, købe en ny receiver, skift over til et sæt gode aktive højttalere, eller bare leve med det. Du kan ikke måle dig væk fra problemet, da "clipping" er bundet i din forstærkeres strømreserver - det kan akustik ikke ændre på. Dine B&W kræver desuden ret meget strøm ved høj lytteniveau. Det fandt jeg selv ud af, da jeg fik mit første rigtige anlæg i sin tid, som bestod af en Denon surroundreceiver og B&W 601s3. Min Denon klippede ret så fælt, indtil jeg senere hen fik en Marantz PM17 MK II M - så var det højttaleren, som pludselig blev flaskehalsen. Billigste løsning er jo klart, at du bare skruer ned. Så undgår du både ødelagte diskanter, en afbrændt forstærker og værste af alt, en høreskade.  __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |