| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude :)
Jeg har haft en sub stående et stykke tid og netop af mangel på tid er jeg først kommet i gang med at sætte den til nu. Det er en Canton AS 20 sub og et par Dali 104 der skal kombineres på en smart måde.
Det lader til at jeg har nogle muligheder for kombinationer og jeg aner ikke hvad jeg skal vælge, så jeg sætter dem op her, og så må nogen der er mere garvede end mig gerne hjælpe med at vælge  :
1) Jeg kunne KØBE et subwoofer kabel og sætte det fra forstærkerens "Sub woofer" udgang til indgangen på suben. Let men kræver penge.
2) Jeg kunne tage Speaker B udgangen fra min forstærker og køre den ind i "From reciever" på suben (med højttalerkabel som jeg har massere af = gratis), men her er jeg i tvivl for der er også en udgang på sub'en der hedder "To speakers", så er det meningen at man skal sætte sine højttalere til sub'en så de "kører gennem" den i stedet for direkte fra forstærkeren? Jeg tænker at det vel er sådan så sub'en kan skære alt det bas den spiller fra i det signal den sender til højttalerne, men hvad ved jeg.... Det lader i hvert fald ikke rigtigt til at der er så meget glæde ved bare at sætte Speaker B udgangen til "From reciever" for der er næsten ingen lyd i den...
Er det ene bedre end det andet? eller hvordan? Gerne nogle råd. og nå ja øhm grunden til at jeg gerne vil have sub'en til er mest at jeg efterhånden har fået en ret stor kærlighed for dancehall og der altså bare noget federe ved at kunne mærke bassen når man skruer højt på lige i den her genre i hvert fald...
Håber ret meget nogen vil forklare mig et eller andet smart... Måske er mit spørgsmål i virkeligheden mest bare mulighed 2.
Mvh. Jens __________________
Sundhed: koffein, nikotin, alkohol
|