| Forfatter |
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Står og skal skifte mine Paradigm micro monitor ud. Det er til brug som computer højtalere, så de skal være rimelig egnet til nærfelts lytning... Jeg har tænkt på et sæt B&W DM601 S3, som jeg synes lyder meget godt! Jeg har desværre ikke plads til DM602 selvom de har lidt mere bund...
Jeg har en NAD 310 forstærker der skal drive dem, og en magnetfeltet er ikke noget problem da jeg bruger en LCD skærm...
Er der evt. andre højtaler mærker i samme klasse og prisleje som i syntes jeg skal lytte til før jeg investere i B&W'erne?
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt kort... Nej
Hvis du er til Ht'er som er lidt lyse i lyden er de et super valg,
Men måske du skal prøve at lytte til nogle små Sytem audio, de giver meget lyd fra i forhold til størrelsen, de er knap så lyse. Måske lidt mere samlet lydbillede end B&W men 601 S3 er nu også dejlig.
Tja dine ører afgør
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvs. at jeg ikke er helt galt på den så
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det kan ikke just sige
jeg er selv på "jagt" efter en af delene, men det kommer an på pris hvad jeg snupper
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har dem selv og brugte dem i starten til Front. De er helt kanon og kan faktisk spille bragende højt.
|
| Til top |
|
| |
S.R.S Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også kun anbefale dem (har dem selv) og så vidt jeg ved har NAD en dyb/mørk klang, så det passer sq nok rimelig godt sammen.
Men lad være med at sætte dem sammen med Denon eller lign. der spiller meget lyst, der bliver sq bare for lidt bas i systemet sådan. Os derfor jeg gerne vil af med min Denon 1804 og have noget andet, må gerne lyde som min mors Pioneer. Spænd en ordentlig forstærker foran dem og de giver dig en bas, der er overraskende for så lille en HT og samtidig med en meget klar lyd. __________________ - Den lille HiFi Gnom
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var lige inde og lytte til dem en ekstra gang, og jeg fik også lov til at høre DALI Concept ved siden af. DALI'en havde en lidt dybere bas men diskanten var helt forfærdelig iforhold til 601'eren...
Så nu bliver det 601'eren har jeg bestemt mig for! 
|
| Til top |
|
| |
Madhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt valgt. Har selv 601'eren som baghøjttaler, og er ret overrasket over hvor meget lyd den giver fra sig sammenlignet med mine fronthøjttalere som er 603'eren. Bevares der er mere lyd i den større 603, men du får rigtig meget af dette i den mindre 601. Så derfor; Et godt valgt, som du nok skal blive glad for.
|
| Til top |
|
| |