Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 01:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: JBL L 100 Pris? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tgullich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en forspørgsel på hvad et sæt højtalere er værd?

Model.:

JBL L 100 - S/N 296411

8 OHMS

Manufactured by James B. Lansing Sound. Inc. Northridge. California U.S.A.

Skumfronten mangler på dem begge, men er ellers i fin stand alderen taget i betragtning.

pft.

Thomas

Til top Vis tgullich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tgullich

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

hej thomas

hvis de er pæne og velholdte vil jeg sætte dem til 3500.00 kr. pga af det med frontstoffet ellers kan man sælge dem for ca 4000.00 kr.iøvrigt en rigtig dejlig højtaler.

hilsen carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

tgullich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2009
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Tak for dit svar Carsten

Já de spiller nemlig rigtig godt, men har desvære stået stille i en del år til fordel for et lille diskret Waf venligt  surround sæt

mvh

Thomas

Til top Vis tgullich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tgullich

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

der er næsten ikke nogle af de originale skumfronter tilbage da de går langsomt i opløsning.
jeg vil nok ikke sætte prisen så højt, men et sted imellem 2000 og 4500 afhængig af stand og standere... (har du også disse?)

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Et lille indspark: På Troels Graversens hjemmeside kan man se, hvordan han har renoveret & modificeret et par L 100 kraftigt.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

- Pas nu på med de høje vurderinger...!! - Husk, en vare er ikke mere værd, end ham der skal købe den vil give for den!!

Jeg ville fx. personligt ikke give mere end måske 1200-2000 alt efter hvordan "resten" af højttaleren ser ud!!!

JBLfan

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

hej Jblfan

jeg syntes godt nok at dine vurderinger er lave hvis du kun vil give 1200-2000 for en L 100.hvis højtaleren er i orden burde den koste omkring de 4 kilo.

du vil jo ikke engang kunne købe diskanterne for de penge (bob bob)

kan man få en højtaler i dag til 4 kilo der spiller lige så godt.næppe !

carsten

frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

jbl l100 century er vel den model i taler om her ,personligt ville jeg betale 2500kr max for et sæt ,i god stand,mindre hvis de har mangler og skader ,det er hvad jeg syntes jeg de er værd ,de er jo pænt gamle hvilket trækker ned i prisen

jeg har selv solgt en del jbl vintage enheder ,jeg fik 800kr for et sæt 123 basser ,350kr for et sæt 104h-2 mellemtoner osv ,alt var i top stand ,prisen er bare ikke højere ,hvis man da er interreseret i at sælge

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2009 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

hej Jblfan

jeg syntes godt nok at dine vurderinger er lave hvis du kun vil give 1200-2000 for en L 100.hvis højtaleren er i orden burde den koste omkring de 4 kilo.

carsten

- Men L100 er en ganske salmindeligt forekommende højttaler, der findes i større mængder, selv i et lille snottet land som danmark - det er jo før HFK spolerede omsætningen af JBL systemer.

Du antyder selv 3500,- ubeset for det aktuelle sæt - hvad nu hvis manden spør' om du vil købe dem til den pris??? - Er dit bud så stadig realistisk???

- Næppe - Med mindre du har en solid mængde KØB/SALG at henvise til ....!!

Og "sælger" antyder jo selv, at de _IKKE_ er i "Mint Condition"...

Sekundært skal L100 have en god overhaling af delefilteret for at komme i nærheden af fordums glans, derudover er der tale om et system med "trætte" bas-enheder.

Så kommer der lige den med diskanterne... - Nææeh, men jeg kan få _bedre_ diskanter til 1200,- Krontanter, som passer direkte i hullerne, til en minimal ændring af filteret...  -  ( Bob Bob Boppelops )

- Men jeg står gerne ved mit bud på 12-2000,- alt efter stand. - Tiltrods for mit "handle"

- Hvis der deriomod var tale om jubilæumsversionen fra 1996, så kommer helt andre tal på bane, så skal der nok nogen flere nuller på - skal jeg snuppe et par billeder af dem???

JBLfan

PeterFRH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Var det ikke JBL selv der "spolerede" eget brand?

Peter

Til top Vis PeterFRH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeterFRH

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

hej jblfan

kan du fortælle mig hvor jeg har skrevet at jeg vil give 3500- ubeset  for det mener jeg da ikke jeg har.men hvis jeg skulle købe sådan et sæt og de er i orden ville jeg da gerne give 3500-.det skal jeg nu ikke da mine L100 (dansk model)  spiller ganske fint !! så de bliver stående.

hvor antyder sælger at de ikke er i mint condition.han siger skum fronterne mangler.

hvorfor er bas enhederne trætte ? de er jo ikke med skum ophæng og at du vil sætte andre diskanter i taler vist for selv for så rasler de da først ned i pris da de jo så ikke er originale mere.

hilsen carsten

frede4500
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Juli 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

jeg har set en del L100 til salg ,og dem der er i til 2500kr er blevet solgt ,dem der er i til 3500 og 4500 er stadig til salg , efter 6 måneder i dba ,så må prisen være for høj siden ingen vil betale

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

hej

kan det ikke passe at nyprisen i midt halvfjerserne var ca.4.000- pr.stk mange penge dengang men når man kan købe dem idag til 2.500- og de er i orden så gør man i mine øjne en god handel for de spiller jo stadigvæk rigtig godt hvis man er til den varme lyd.

carsten

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:
Hej Jblfan

carsten

Om man kan få en ny - med samme gode lyd til prisen næppe -   om man kan finde andre gamle svende, der hamler op med et sæt L100 -  jada

dog er det nok ens egne præferencer der afgører tingene.

frede4500
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Juli 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

jbl 4410 og 4412 kan fås til hendholdsvis 2000kr og 2500kr med reconede basser ,og de er noget bedre end l100 .

har selv købt et sæt 4412 i mint condition ,med defekte kantophæng på basserne for 1500kr

og et sæt velfungerende og pæne 4410a med defekte kantophæng på basserne for 800kr

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

L 100 Century er legendarisk, og JBL's største salgssucces nogensinde, faktisk en af verdens mest solgte højtalere. Den havde en lyd folk faldt for (kraftig bas og ditto diskant), og var det nærmeste, man kunne komme en ægte studiomonitor til en rimelig pris. Og de var pænt udførte.

Ud fra moderne betragtninger har den væsentlige mangler; delefiltret er en parodi, to kondensatorer - boksen er for lille, især som refleksboks, og dårligt afstivet. Til gengæld er enhederne gode, og med et ordentligt filter og ditto boks, vil de kunne spille fint. Men, med tanke på de nødvendige modifikationer, er de altså ikke meget værd, ikke flere tusinde...
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2009 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
L 100 Century er legendarisk, og JBL's største salgssucces nogensinde, faktisk en af verdens mest solgte højtalere. Den havde en lyd folk faldt for (kraftig bas og ditto diskant), og var det nærmeste, man kunne komme en ægte studiomonitor til en rimelig pris. Og de var pænt udførte.

- Sjovt... - Eftersom de netop er den "civile" version af 4311'eren... ;-))

JBLfan 

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2009 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

hej jblfan

kan du fortælle mig hvor jeg har skrevet at jeg vil give 3500- ubeset  for det mener jeg da ikke jeg har.men hvis jeg skulle købe sådan et sæt og de er i orden ville jeg da gerne give 3500-.det skal jeg nu ikke da mine L100 (dansk model)  spiller ganske fint !! så de bliver stående.

hvor antyder sælger at de ikke er i mint condition.han siger skum fronterne mangler.

hvorfor er bas enhederne trætte ? de er jo ikke med skum ophæng og at du vil sætte andre diskanter i taler vist for selv for så rasler de da først ned i pris da de jo så ikke er originale mere.

hilsen carsten

Citat fra ejeren..:
"Tak for dit svar Carsten

Já de spiller nemlig rigtig godt, men har desvære stået stille i en del år til fordel for et lille diskret Waf venligt  surround sæt

mvh

Thomas"

- Stået stille i en del år, betyder gerne, at kanophænget bliver stift.

Jeg skriver ingen steder, at jeg vil skifte diskanterne, jeg skriver blot at man for en ganske overkommelig pris kan få bedre JBL diskanter end de originale - som modsvar til at du ikke engang mener man kan få diskanterne til de 12-2000,- som min værdi-sætning var.

Og stadig, var der tale om L100 Century Gold fra 1996, som desværre ikke blev lavet i ret store mængder, så var det en helt anden pris.

- Når du - selvfølgelig uselvisk - antyder at de er 3500,- værd for sættet, må man jo nødvendigvis tage det som dit bud på prisen, - Uagtet du ikke har set dem.
Ja, de er sjove, Ja, de spiller fint - Men sjældne og meget velspillende??? - Nope...
Jeg har solgt mine versioner af dem, og jeg har haft adskillige, både 43 / 44 og L ' erne...

Nu er det K2 serien der er sjov ( i min verden ) og så selvfølgelig Paragon - de er sgu' sjældne...!!

JBLfan

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2009 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

hej jblfan

tak for dit svar du har fuldstændig ret selv om du skriver nogle ting jeg slet ikke har udtalt mig om.

mht.K2 siger jeg bare respekt jeg ville ønske at jeg kunne have sådan et par højtalere.

paragon !!

carsten

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:

Jeg tvivler på der er solgt flere L100, end der er solgt Dynaco A25 - den solgte enormt,  men det er jo insekterotik ;)

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes