| Forfatter |
|
holstebroer Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre fået ødelagt mine gamle højttalere og skal investere i et nyt sæt. Da jeg ikke har købt nyt udstyr i 18 år har jeg været rundt i snart samtlige forretninger her i Esbjerg for at se og høre hvad der findes. Mit budget er på max. 6000,- inkl. fod/ophængning. Det 1. jeg så på var BOSE Acoustimass. Meget praktisk men efter at have læst div. indlæg bl.a her i forumet blev jeg noget forsigtig og valget står nu mellem JM Lab Cobalt/Audiovector C1/Dynaudio Audience 52. Sidstnævnte er betydeligt dyrere end de 2 andre men er den nu også så god. Det skal nævnes at stuen hvor de skal hænge er ca. 34 m2 stor med trægulv. Er der nogen der kan fortælle hvilken der er bedste køb, også til prisen eller evt. kan foreslå andet mærke.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 06:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audience 52 og gulvmodellen 72 spiller fremragende, men er effektkrævende da de går ned til ca. 3,5ohm, så det kommer an på din forstærker. De skal IKKE hænge, men stå på en stander og et sæt af disse kan nemt koste yderligere 1000kr, så gulvmodeller er at foretrække. Bose=fy-fy!!! (ikke bande)
|
| Til top |
|
| |
holstebroer Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg spekulerer i at tage til HIFI-klubben i Kolding for at se deres udvalg af Gale/B&W og hvad de eller har. kan det betale sig når man sammenligner med ovennævnte. Har lige fået reklame fra Expert hvor de reklamerer med nogle højttalere der hedder System Audio. Måske et naivt spørgsmål men er det et anerkendt mærke. håber på en stifinder i denne jungle af højttalere.
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Hvis du har mod på at købe brugt, kan jeg anbefale Avance sig.3 mkII - der er et sæt på dba til ca. 4000.
Jeg har selv haft audiovector c1, og har nu ovennævnte. De andre kender jeg ikke, men C1 får ihvertfald alvorlige bank af avancen. Avance sig 3 er en standerhøjtaler, men den spiller utroligt dybt og rent på trods af dette. Faktisk spiller den bedre og langt renere (og derfor hvad der lyder som dybere) bas end c1.
Håber det kunne bruges.
MVH Obi. __________________
|
| Til top |
|
| |
flemming38 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Jeg har lige købt et sæt Amadeus Icon, og er vildt begejstret. Icon er håndbygget af Dansk Audio Teknik på Frederiksberg med Vifa og Scanspeak enheder.
Jeg har set et sæt (meget lidt) brugte Icon på brugtmarkedet på www.hifilink.dk til 5.500 kr. Der er også et sæt Jamo Concert 8 til salg for 6.500 kr. Det ser ud til, at begge er med stander.
Vh Flemming |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er Gale nok for grimme til dig, men B&W 700-serie og System audio. MEN ud at høre på modellerne!!!
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
6000 pt stk eller for et sæt ?
prøv at kig på Dali blue 8008 i hi fi klubben den er efter min mening rigtig god
de koster vidst nok ca 3500 pr stk
ellers prøv Dali Evidence 470 den skulle også være kanon til prisen har ikke selv fået hørt den endnu dog
den er vidst til ca 4500 pr stk
men frem for alt gå efter dit øre eventuelt dem begge 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali´s 3003 og 5005 er også udemærkede til prisen på 6000kr/sættet og samtidig en let belastning for din forstærker, ud at lytte!!!
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 06:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
For helt elementært at svare på et af dine spørgsmål: Ja, System Audio er et anerkendt mærke! . Og, de andre har ret; du blir' i det mindste nødt til at gi' noget af det en 'lytter', før du bestemmer dig!
|
| Til top |
|
| |