Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: væghøjttalere/gulvhøjttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
holstebroer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre fået ødelagt mine gamle højttalere og skal investere i et nyt sæt. Da jeg ikke har købt nyt udstyr i 18 år har jeg været rundt i snart samtlige forretninger her i Esbjerg for at se og høre hvad der findes. Mit budget er på max. 6000,- inkl. fod/ophængning. Det 1. jeg så på var BOSE Acoustimass. Meget praktisk men efter at have læst div. indlæg bl.a her i forumet blev jeg noget forsigtig og valget står nu mellem JM Lab Cobalt/Audiovector C1/Dynaudio Audience 52. Sidstnævnte er betydeligt dyrere end de 2 andre men er den nu også så god.  Det skal nævnes at stuen hvor de skal hænge er ca. 34 m2 stor med trægulv. Er der nogen der kan fortælle hvilken der er bedste køb, også til prisen eller evt. kan foreslå andet mærke.

Til top Vis holstebroer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af holstebroer

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 06:34 | IP-adresse registreret  

Audience 52 og gulvmodellen 72 spiller fremragende, men er effektkrævende da de går ned til ca. 3,5ohm, så det kommer an på din forstærker. De skal IKKE hænge, men stå på en stander og et sæt af disse kan nemt koste yderligere 1000kr, så gulvmodeller er at foretrække. Bose=fy-fy!!! (ikke bande)
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

holstebroer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

jeg spekulerer i at tage til HIFI-klubben i Kolding for at se deres udvalg af Gale/B&W og hvad de eller har.  kan det betale sig når man sammenligner med ovennævnte. Har lige fået reklame fra Expert hvor de reklamerer med nogle højttalere der hedder System Audio. Måske et naivt spørgsmål men er det et anerkendt mærke. håber på en stifinder i denne jungle af højttalere.
Til top Vis holstebroer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af holstebroer

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Hvis du har mod på at købe brugt, kan jeg anbefale Avance sig.3 mkII - der er et sæt på dba til ca. 4000.

Jeg har selv haft audiovector c1, og har nu ovennævnte. De andre kender jeg ikke, men C1 får ihvertfald alvorlige bank af avancen. Avance sig 3 er en standerhøjtaler, men den spiller utroligt dybt og rent på trods af dette. Faktisk spiller den bedre og langt renere (og derfor hvad der lyder som dybere) bas end c1.

Håber det kunne bruges.

MVH Obi.

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt et sæt Amadeus Icon, og er vildt begejstret. Icon er håndbygget af Dansk Audio Teknik på Frederiksberg med Vifa og Scanspeak enheder.

Jeg har set et sæt (meget lidt) brugte Icon på brugtmarkedet på www.hifilink.dk til 5.500 kr. Der er også et sæt Jamo Concert 8 til salg for 6.500 kr. Det ser ud til, at begge er med stander.

Vh Flemming

Til top Vis flemming38's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming38

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Så er Gale nok for grimme til dig, men B&W 700-serie og System audio. MEN ud at høre på modellerne!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

6000 pt stk eller for et sæt ?

prøv at kig på Dali blue 8008 i hi fi klubben den er efter min mening rigtig god

de koster vidst nok ca 3500 pr stk

ellers prøv Dali Evidence 470 den skulle også være kanon til prisen har ikke selv fået hørt den endnu dog

den er vidst til ca 4500 pr stk

men frem for alt gå efter dit øre  eventuelt dem begge

Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Dali´s 3003 og 5005 er også udemærkede til prisen på 6000kr/sættet og samtidig en let belastning for din forstærker, ud at lytte!!!

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 06:33 | IP-adresse registreret  

For helt elementært at svare på et af dine spørgsmål: Ja, System Audio er et anerkendt mærke! . Og, de andre har ret; du blir' i det mindste nødt til at gi' noget af det en 'lytter', før du bestemmer dig!
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes