| Forfatter |
|
Beikes Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 31 Juli 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og skal vælge (måske) nye højtalere, og mine øjne er vendt mod en af to slags - Scandyna Minipod pris 1995.- eller Argon 7240 pris 1695.-
Grunden til at det nok skal være en af disse, er farven. Højtalerne skal være hvide, da de vil matche mit Samsung lcd i højglans hvid, samt tv-møbel i ditto.
Hmm.. De skal bruges til både film og musik, men jeg går ud fra at begge snildt kan klare opgaven mht. god filmlyd. Jeg er mere betænksom når det kommer til musik. Jeg hører primært rock og metal, og er givet ude efter dynamik og detaljer.
Vil Minipod'en falde igennem som musikhøjtaler? Rummet er en stue på 7x4 meter, hvor de skal spille på langs.
ELLER - Er mine 12 år gamle Jamo Classic 8 de ovennævnte højtalere overlegne? Jeg vil jo helst ikke gå et skridt tilbage mht. lydkvalitet, men de sorte kasser passer bare ikke rigtig ind i billedet ;)
Anlægget er et Cambridge 640Av2 amp+cd
Håber virkelig der er nogle speakofiler herinde der vil hjælpe, da jeg ikke stoler blindt på sælgers tale.
Andre forslag er også velkomne, såfremt vi forbliver i prisklassen op til 2500.-/stk
Mvh Beikes
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 31 Juli 2009 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Generelt betyder størrelse noget - men for basgengivelsen... Til dine behov ville jeg vælge gulvmodellen, tror jeg. Hvad er dine Jamo for nogen? Er det en af deres gode modeller, kan den udmærket være billigere, nye højtalere overlegen.
|
| Til top |
|
| |
Beikes Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
| Generelt betyder st�rrelse noget - men for basgengivelsen... Til dine behov ville jeg v�lge gulvmodellen, tror jeg. Hvad er dine Jamo for nogen? Er det en af deres gode modeller, kan den udm�rket v�re billigere, nye h�jtalere overlegen.
|
|
|
Mine Jamo er disse: http://www.wr.dk/shop/lyd_stereoanlaeg/hoejttalere/gulv_hoej ttalere/brugt_pris_for_2_stk/jamo_classic_8_gulvhoejttalersa et_200_watt_6031_da.html Jeg kan se at de ligger i samme prisklasse, men jeg har ikke det store forstand på specifikationer, så derfor ønkser jeg al den hjælp og vejledning jeg kan få. Mvh Beikes
|
| Til top |
|
| |
Beikes Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå det var for brugte Jamo  ..kan slet ikke huske hvad de kostede dengang
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 01 August 2009 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
uden at have nogen erfaringer med de modeler du nævner, ville jeg umiddelbart gå efter gulvhøjttaleren.
men var det mig, der skulle have nye højttalere, så ville jeg gå ned i butikken og lytte på de forskellige og tage den jeg syntes lød bedst.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
Beikes Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2009 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes sgu det er svært.. Har været i butikken et par gange, men umiddelbart synes jeg det er svært at høre de dynamiske forskelle, i et rum man ikke kender, med musik man ikke normalt hører  Jeg har også luret lidt på B&W CM1 til 2995.- - Men har ladet mig fortælle, at det ville være det forkerte valg til rockmusik (?) Umiddelbart synes jeg dog det virker til at være en højtaler af en helt anden, og noget bedre kvalitet end både Minipod og 7240 ??? Det kræver jo også sin højtaler at få de fine detaljer frem i Heavy Metal (der sker så meget hele tiden guitar-bas-trommer-vokal :D ) Jeg er i syv sind, også fordi sælgere fortæller mig forskellige ting (selv i samme butik!), så lige nu sidder jeg stadig med mine Jamo 8, og fortæller mig selv, at de nu nok er en klasse højere end de nævnte. Er der nogen der kan huske hvilken prisklasse Jamo Classic 8 havde, da de var i handlen? Ja, jeg kan kun vurdere højtalere på design, prisklasse og vægt, da jeg ikke er nogen ørn til specifikationer.
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 01 August 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
inde på cableman.dk kan du også finde en del forskellige højttalere i hvid. har ikke selv hørt nogen af dem, men tangent clarity 4 kan du læse om i en fin anmeldelse her på hifi4all. __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 01 August 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
CM-1 er nok ikke den højttaler som er mest velegnet til det vildeste rockmusik. Det spiller jo godt, men alene størrelse gør at den ikke kan følge med dynamisk hvis lydtrykket øges noget !
Men det er da ret nemt. Du låner et sæt CM-1 og et sæt Minipods med hjem en weekend (det plejer ikke at være noget problem) og sammenligner dem.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 01 August 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en fæl mistanke om, at dine Jamo er i hvert fald de højtalere, du nævner i dit første indlæg, overlegen. Har du overvejet den simple løsning, at male/lakere dem?
|
| Til top |
|
| |