| Forfatter |
|
Peter_G Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle i lyd specialister 
Har bestemt mig for at udskifte mine Minipod højttalere til noget bedre ...
Højttalerne skal bruges til både alm. stereo, men også til 5.1
Genren er fx. Dire Straits/Mark Knofler, Katie Melua, Pink Floyd og gængs "populær musik" - En fest i ny og næ, skal de også kunne håndtere, så folk kommer på dansegulvet 
Jeg er PT fristet af følgende modeller
Audio Pro Blue Diamond V2 til 7890,- skr hos Fyndbörsen i Sverige (Meget fristende med den indbygget subwoofer, så jeg undgår at skulle ha' sådan en stående også)
XTZ 99.36 til 7990,- skr. ligeledes hos Fyndbörsen i Sverige
B&W DM683 til 9000,- dkr hos Hifiklubben
Jeg har selvfølgelig "støvsuget" forum'et her for div. input på ovenstående modeller, men jeg kunne rigtig godt tænke mig lidt input, inden jeg drager til Sverige for at lytte
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
Peter_G Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu købt 
Det blev Audio Pro Blue Diamond V2
Helt utrolig stor lyd mæssig forbedring i forhold til Minipod'erne (... og så har de samtidig en imponerende flot finish)
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dem. Det er fint sæt højttalere. Læg endelig billeder op af dem og resten af dit anlæg.
Hvad spiller du ellers på  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Peter_G Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager den lange svar tid, men laderen til mit kamera har været væk ... 
Her lige et par billeder af mine højttalere ... Resten af anlægget kan man ikke se, men det er en Nad 754 surround receiver gemt på værelset bag stuen - Har så lavet et hul i væggen med en plexiglas plade henover, så man kan se receiverens display fra stuen og fjernbetjeningen kan se sensoren :-)
Mvh Peter
Hmm - Hvordan lægger man billeder på, hvis man ikke har en http:// adresse at linke til ??
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter_G Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Jan 

|
| Til top |
|
| |
Peter_G Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter_G Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er flotte! Tillykke med dem  Hvordan spiller de?
|
| Til top |
|
| |
Peter_G Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker !!! 
Ja nu er det jo mine første højttalere af en bare nogenlunde klasse, så jeg synes jo, at de spiller helt fantastisk ... Ingen "S" lyde og dejlig tør og dyb bas og så spiller de også dejlig rent ... Ja selv ved meget højt niveau
Men som sagt har jeg jo ikke så meget at sammenligne med udover hvad jeg har været rundt og høre inden købet -
Men alt i alt synes jeg, at jeg har fået utrolig god lyd for de ca. 5500 dkr. jeg samlet har givet for dem begge !!
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er flotte
Det må være en stor forbedring i forhold til dine Podspeakers.
Har du prøvet at hive dem lidt ud fra væggen og den højre højttaler lidt væk fra hjørnet. Det bør give bedre perspektiv og strammere bass __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Peter_G Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Thue !!
Ja - Det er det helt bestemt også ... SUPER lækkert bare at sidde og lytte 
Tak for tippet !! Har prøvet at rykke lidt rundt på dem også mht om sub'en i siden skal pege indad eller udad ..., men hører ikke den helt store forskel - De har jo basreflex porten forrest i bunden, så det gør dem muligvis lidt mindre følsomme for placering end traditionelle "kasser" ...
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |