| Sendt: 12 August 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går ud fra at det er en 2,5 vejs højttaler; diskant, bas og slavebas.
http://www.steensen.dk/KEF.htm
http://www2.kef.com/gb/loudspeakers/q-series
Q-serien har en følsomhed på rundt 87-90dB, så du skal vel bruge en forstærker der er 2 til 4 gange kraftigere for at kunne spille ligeså højt, målt i antal dB/m.
Men med en tung og fornuftig 40 watt´s forstærker kommer du langt!
NB: Hvis jeg spillede med halv lydstyrke på min ydmyge 13 watt´s rørforstærker, mine højttalere har nogenlunde samme følsomhed, så ville jeg få en klage fra mine naboer. Ergo: Forvent ALDRIG discoteks-lydtryk i et almindeligt beboelsesrum, og mindre kan også gøre det!
|