Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 18:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Er min center placeret korrekt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Derre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 307
Sendt: 12 August 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har pt i mit nuværende setup, som er et kollegieværelse på 12kvm, ikke plads til en anderledes placering af min centerhøjttaler. Jeg har dog alligevel tænkt, om den er placeret optimalt i det "hul" (se billede). Der er tale om en Audiovector k-c signature med basrefleks, der er en smule luft omkring højttaleren som man kan se på billedet, og bagtil er der ca 10cm fra tv møblet til endevæggen. Jeg ved ikke om luft omkring eller bag højttaleren spiller en rolle, men hvis denne placering er helt elendig vil jeg da meget gerne vide det, men henblik på en helt ny opsætning.



Mvh Derre
Til top Vis Derre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Derre
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 12 August 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Man er jo underlagt en del kompromisser når indretningen også spiller en rolle.

Hvordan oplever du lyden fra centeren, altså primært stemmer - er de ikke placeret lidt til venstre for billedet? Hvis det er ok, så er der vel intet til hinder for at centeren er der hvor den er, selv om der sikkert er en basport på bagsiden.

Din Onkyo står dog også noget klemt kan jeg se. Har den det ikke meget varmt derinde? Min 876 bliver i hvert fald pænt varmt, og den har nogenlunde fri luft hele vejen rundt og 10-15 cm ovenover.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 12 August 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke udseenet betyder det store på din opsætning, så kan du jo eventuelt sætte din center ind under dit TV, det betyder så også at tvet
kommer lidt højere op, så det er selvfølgeligt kun en mulighed hvis ikke det forstyrre udsigten til skærmen. Eventuelt, kan du bytte om på din center
og din xbox?

__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense
 
Derre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 307
Sendt: 12 August 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Wymax: Jeg er godt tilfreds med lyden fra centeren, og har tidligere haft nogle korkpropper under så den blev vinklet op i ørehøjde, men de er blevet væk efter jeg har fået ordnet el her i sidste uge. Mht placeringen så er den lidt til venstre for billedet, men tv'et er i højre side af rummet, så fra samtlige lyttepositioner er denne placering nok det bedste jeg kommer med mit nuværende tv-møbel. Jeg var nu mere bekymret for om den kunne trække vejret derinde, således at jeg måske kunne vinde lydkvalitet ved at investere i et andet møbel, men desværre har kæresten også en masse at sige når det kommer til indretning

Min receiver kan fint trække vejret synes jeg, bevares den bliver lidt varm efter 2-3 timers film ved høj lydstyrke, men så længe kredsløbene ikke slår fra går jeg ud fra at den klarer det  desuden bliver den aldrig så varm at man direkte brænder fingrede på den.

Christian Jense: Udseendet betyder desværre en masse for kæresten, at jeg har fået hende med på at få 6 højttalere ind i en 12kvm stue forstår jeg ikke, men måske er det fordi hun har det meste af skabspladsen
Til top Vis Derre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Derre
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes