Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 00:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gøre subwoofer trådløs? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
larse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 August 2009 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg overvejer at købe følgende: http://www.clicksalg.dk/PartDetail.aspx?q=p:1564532;r:kelkoo

Men, jeg vil gerne have en trådløs subwoofer, da jeg ikke ønsker kabler liggende midt på golvet. Kan man sende signal mellem receiver og subwoofer med sådan en (hvor man kun bruger audio-ud/indgange): http://www.clicksalg.dk/PartDetail.aspx?q=p:1141884;r:kelkoo

Det er en aktiv subwoofer. Hvad når man justerer volumen på receiveren - vil volumen også justere sig på subwooferen? Er der alternative løsninger som er bedre? Mange dumme spørgsmål, men det ville være rart hvis en af jer har kendskab til om det kan lade sig gøre. 

Tak på forhånd.

LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 August 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke til de specifikke produkter, men for mig lyder det som en dum idé. For at overføre et analogt signal trådløst skal signales enten moduleres til et radiosignal i stil med alm. FM-radio, eller også konverteres til digitalt signal og derefter overføres trådløst. Begge dele indebærer tab.

En anden, og endnu vigtigere, ting, er at denne proces med konvertering af signalet, overførsel og konvertering tilbage, kan tage tid og på den måde forskyde subwooferens signal så det er forsinket i forhold til resten af højtalersystemet.

Idéen lyder ellers fin, og man kunne evt. forestille sig noget hurtig trådløst overførselsteknik kombimeret med digitale subwoofer-udgange på fremtidens surround-forstærkere.

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 August 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Netop en sub, der kun skal gengive lavfrekvens, vil være mindre følsom overfor begrænsninger i trådløs overførsel. Og i princippet skulle det sagtens kunne lade sig gøre. Men, om det nævnte system vil virke, er et spørgsmål, da det vel ikke er beregnet til formålet.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

larse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 August 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Tak for god hjælp. Udvalget af anlæg i ønsket prisklasse er begrænset så jeg tænkte, at der var muligt at tilpasse noget på egen hånd. Alternativt findes dette:
http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_ productid_HES4900_12_DK_CONSUMER/DVD-Home-Theater-System+HES 4900-12

men jeg synes højtalerne ser noget billige ud. Jeg kan se, at frekvensbåndet er det samme for den trådløse forbindelse for denne model som det er for tidligere nævnte tv-link (2,4 GHz). Jeg ved ikke om dette indikerer, at det kan lade sig gøre.

Er der andre alternative i omtrent samme prisklasse? Anlægget skal bruges i sommerhus, og jeg vil derfor ikke investere alt for mange penge.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes