| Forfatter |
|
matiasskov Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 06:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle. Jeg ligger ind med et par Eltax monitor III højttalere, men har ingen forstærker. Jeg er totalt nybegynder hvad angår hifi, så jeg håber på lidt hjælp. Hvilken forstærker skal jeg købe til sådan et sæt højttalere?
Hilsen Matias
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Hippo Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 239
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og velkommen til.
Så vidt jeg ved er det ikke en højtaler der kræver en meget kraftig forstærker. Er der noget specielt du går efter? Et bestemt prisleje og skal det være nyt eller brugt? __________________ One Happy Hi-FI Hippo
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
| Til top |
|
| |
hifi-fjols Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eltax monitor III er en helt iorden start højttaler, der har fået 5 stjerner hos engelske what hi-fi. Højttaleren har en følsomhed på 91dB, og kræver som HIFI-Hippo siger ikke en meget kraftig forstærker. Dette giver selvfølgelig et større udvalg.
Et bud kunne være hifiklubbens: ARGON AMP3245 forstærker, eller Tangent AMP-50/AMP-100 forstærker som ligger i prislejet 999-1499 Kr.
Tror ikke du skal gå lægnere ned i kvalitet eller pris (for nyt), det vil du fortryde. Brugt kan du selvfølgelig godt være heldig at finde en ok forstærker til under 1000,-
__________________ ... and hifi for all
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Hippo Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 239
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|