Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Infinity Kappa 9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 02 September 2009 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Er ved at overveje at prøve et sæt Infinity Kappa 9, men hvilke forstærker kan trække dem fornuftig ? Har selv 2 stk.Parasound HCA-2200MKII kan de klare opgaven ?
Kappa 9 er jo berygtet for at være blandt nogle af de sværeste højtaler at trække med imperdance ned til omkring 0,6 ohm.

Nogen der har erfaringer med netop disse højtaler??

audia6turbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 September 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Hej. har haft et par kappa 9 engang, og ja de skal have noget at leve af . havde en mark levinson no 335 på og det gik fint nok , husk at tjekke ophæng på basserne, lyt til dem inden køb, har de fået skiftet ophæng i basserne og det ikke er det rigtige ophæng mangler de bas og giver slet ikke det to 12" skal give. ikke for at skræmme dig bare et råd ellers et par fede højtallere men store . Held og lykke
Til top Vis audia6turbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audia6turbo

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 September 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

De ”gamle” infinityèr blev drevet af Arny Nudell og Cary Christie, når Arny bare bevægede sig faldt der ideer ud af ærmerne på ham ”ikke alle lige gode” hvor Cary stor for designet…

I start 90èrne kom de første Kappa modeller, og de herrer ville have et slankt nærmest ikke noget kabinet design, og man fandt frem til en man der hed Bill Watkins, han havde eksperimenteret med at benytte en dobbelt svingspole enhed, hvor man ”simplificeret” satte en passiv equalizer på den ene svingspole for at få enheden til at spille lidt dybere i bassen, nu den ikke havde det fornødende kabinet volumen ”altså lidt en passiv loudness” at få en enhed til dette er ikke noget problem, men det kræver altså ”lidt” kabinet volumen. Alle Bill Watkins anbefalinger og beregninger kon ikke under 3 Ohm, men de 2 Infinity herrer ville have de sidste oktaver med ”Arny var dyyyyb bas fikseret” og for at sige det mildt, overdrev de equalizeren på Kappa 9, for de havde ikke noget problem med at impedansen faldt ”de brugte udelukkende mark Levinson forstærkere der kunne klare mosten”

Det der er problemet ved Watkins systemet..! der kommer en reaktion retur fra filtret som de færreste forstærkere bryder sig om.

der sidder dog en omskifter bagpå højttalerne så du kan slå Watkins fra, og så opføre højttaleren sig rimeligt normalt, men her vil man så høre at 2 x 12” basser ikke kan spille bas i så lidt volumen.

Det japanske marked tog Watkins til sig, og det blev et reklame/salgs argument, de senere modeller renæssance og Omega havde også Watkins, men her havde Infinity fået Anthony Sugyama og Leon Kuby til ikke at gå helt amok i design fasen, selv om de 2 herre hellere ville at man designet en basenhed der havde de data der skulle til for at yde ønskede i kabinettet.

Ud over at have denne ”tåbelige” bassystem havde den også et hav af enheder med hver sin form for udstrålings mønster, som så igen krævede et enormt filter der skulle tage højde får alt muligt ”dette var designet af Anthony Sugyama”

Nogle gange undres man over hvorfor et produkt er blevet kult..??? men personligt syntes jeg at Kappa 9 var en eksperiment der gik ”lidt” galt…

Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2009 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Er van til store højtaler  har flere sæt på lager, Snell A3i, Infinity Epsilon kabinetter modifiserede med andre enheder.
Kender godt Ml har haft no.333 men skiftede til rør.

Jeg ved at ophænget er skifte, men om det er ordenligt lavet ved jeg ikke.
Har set et sæt modifiserede på ebay, lyder som om det er til den bedre side..
http://cgi.ebay.de/Klangmeister-Optimierung-Infinity-Kappa-9 -BesserAlsNeu_W0QQitemZ150365689964QQcmdZViewItemQQptZDE_Lau tsprecher_Martin?hash=item23027e586c&_trksid=p3286.c0.m1 4

Der var en der engang fortalte mig at han brugte parasound HCA2200mkII på et sæt Infinity IRS Beta hvor de gjorde det fortreffelig, men kender ikke beta og heller ikke hvordan de er at trække, ved bare at en imperdans på ned til 0.6 ohm er voldsom og er i tvivl om mine parasound vil kunne trække dem eller om der bare kommer røg

audia6turbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

for ikke så mange dage siden så jeg et par kappa 9 tilsalg på den blå avis tror jeg nok eller var det Hifi4all. prøv at tjekke det selv.tror du bliver skuffet over de kappa 9 ps. de parasound burde kunne trække dem. tror de lidt nyere modeller er bedre med lidt mere kabinet at spille på kappa 9.2  har også haft haft kappa 100 og de spillede bedre end kappa 9 efter min mening men er dog gået helt væk fra infinity nu.  prøv dem da. DE KAN SÆLGES IGEN

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 September 2009 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Søren Andersen skrev:
Er van til store højtaler  har flere sæt på lager, Snell A3i, Infinity Epsilon kabinetter modifiserede med andre enheder.
Kender godt Ml har haft no.333 men skiftede til rør.

Jeg ved at ophænget er skifte, men om det er ordenligt lavet ved jeg ikke.
Har set et sæt modifiserede på ebay, lyder som om det er til den bedre side..
http://cgi.ebay.de/Klangmeister-Optimierung-Infinity-Kappa-9 -BesserAlsNeu_W0QQitemZ150365689964QQcmdZViewItemQQptZDE_Lau tsprecher_Martin?hash=item23027e586c&_trksid=p3286.c0.m1 4

Der var en der engang fortalte mig at han brugte parasound HCA2200mkII på et sæt Infinity IRS Beta hvor de gjorde det fortreffelig, men kender ikke beta og heller ikke hvordan de er at trække, ved bare at en imperdans på ned til 0.6 ohm er voldsom og er i tvivl om mine parasound vil kunne trække dem eller om der bare kommer røg

Nu både Epsilon, Beta og RS1b aktivt delt med servo styring i bassen….

Og hvis du har en rør forstærker, kan du jo være helt ligeglad med hvor langt den går ned i impedans ”her sidder jo en udgangs transformator” her er problemet nok mere at en rørforstærker ikke rigtigt kan levere strøm men spænding…. ”noget der konflikter når det kommer til at drive en højttaler…! Men det en anden diskussion, der kan bringe sind i kog”

audia6turbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2009 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 September 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

audia6turbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

JO. den er god nok. der er et par kappa 9 tilsalg på den blå avis til 6500 kr .De kan sikkert fåes til 6000 kr da de har været på i et stykke tid nu.

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2009 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

slettet.

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 September 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

è  Serritzlev  Ups..!? det rigtigt Quantum dem havde jeg helt glemt, men nu havde de også lidt volume bag enheden.

Nu der er en rigtig kender af de ældre modeller på banen..!? husker du hvad  den med kegle diskanten i toppen hed..?? ”for den er misset for mit vedkommende”

audia6turbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Serritzlev skrev:

audia6turbo skrev:
JO. den er god nok. der er et par kappa 9 tilsalg på den blå avis til 6500 kr .De kan sikkert fåes til 6000 kr da de har været på i et stykke tid nu.

Hej Bjørn måske det er dine der er til salg igen.

Hej perNej det kan ikke værre mine for mine var sorte, malet af tidligere ejer . de var faktisk flotte i sorte

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

slettet.

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 September 2009 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Fra en tid hvor der virkelig kom nytænkning…! Syntes faktisk man stadig kan blive ret så inspireret af den..???

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

slettet.

Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Nogen der kender til eller hørt de der Klangmeister-Optimierung: Infinity Kappa 9 BesserAlsNeu ? de er til salg for under 1000euro og modifikationen koster hvis omkring 1200-1300 eruo alene. så dem der er her på H4A er hvis i den dyre ende og så er han ikke villig til at snakke om prisen.

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 September 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

syntes nu udvalget var meget større med hensyn til forskelligheden, der var som de omtalte amerikaner og engelske let drævende med eks. Lowther mfl. Mange der forsøgte sig med stater…

syntes flertallet i dag er en ”pind” og så fylder man fronten med små 5-6” enheder til man når det prispunkt man vil..?

og i hjørnet stiller man så en sub, hvor man med djævlens vold og mangt prøver at få en ekstrem tung membran til at sige noget i intet kabinet. ”det er jo ikke noget nyt i at lave højt-Q systemer, dengang viste man at de ikke lød godt, og det gør de stadig ikk`”

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 September 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Ha ha Man kan godt få dem til at sige noget, men hi fi er det ik.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

slettet.

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Sendt: 02 September 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo med Hifi som det er med Vin, der er mange meninger og man udvikler efter et stykke tid med hobbyen sin egen smag.

jeg har et par Infinity Reference 60, der har været i familien fra ny. Min storebror købte dem i 90´erne og spillede med dem på en technics 2x60w forstærker. Jeg elsker lyden af dem, de er rimlige til det hele efter min mening, og så ser de heller ikke helt dårlige ud

reference60.jpg

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes