| Sendt: 04 September 2009 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!!
Jeg har i nogen tid efterhånden gået og tænkt på at upgradere mit anlæg, og jeg er faldet for Dali Ikon serien efter at have hørt dem nogle gang i hifi-klubben, men næsten lige så mange gange som jeg har været der inde, har jeg fået forskellig info. Derfor ber jeg nu om lidt hjælp her inde.
Jeg har i dag en sony STR-DB940 5*110w receiver, som nok også skal udskiftes en gang for at få de nye lydformater og flere digitale indgange. Jeg bor pt i en 65m2 lejlighed, men har forhåbninger om at den skal skiftes ud med noget større om nogle år.
Nå, så til problemet. Jeg står og vakler mellem Ikon 5 og 6. Jeg faldt først for Ikon 5 på grund af størrelsen, det gjord baglandet også, men fik af vide, at de ville have svært ved at spille en større stue op. Så den gang ville forhandleren foreslå mig et sæt Ikon 6, da de også saktens skulle kunne bruges til min nuværende forstærker.
Da jeg så var forbi butik i dag for at "snuse" lidt, fik jeg af vide at Ikon 6 krævede mere power end hvad min sony forstærker kunne give. Men han mente tilgengæld ikke at Ikon 5 og en sub på nogen må ville have svært ved at spille en større stue op.
Så hvad siger erfaringerne her inde:
1. Kan Ikon 5 spille en større stue op??
2. Kan min sony forstærker trække et sæt Ikon 6??
På forhånd tak!
|