Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 09:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: indstilling af SVS pb12 plus (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jala
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 07 September 2009 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Hey H4A

Jeg skal lige høre om der er andre herinde der har prøvet at lege med en pb12+ og haft den indstillet den til en flad kurve ?

Jeg fik min i går eftermiddag og begyndt så at indstille om aftenen. Det er bestemt bedre end da den lige kom ind af døren men stadig langt fra perfekt. Jeg havde et højt peak ved 45hz som jeg har fået fjernet med den indbyggede PEQ og så havde mine højtalere tilsyneladende et dyk ved 95hz så jeg har ladet subben spille op til 95hz for at rette op på den.

Resultatet indtil videre er 10db forskel fra 20hz-100hz, jeg ville egentlig gerne have en fladere kurve og høre om andre har haft mere held. Det skal lige siges at den ikke bare stiger stille og roligt men springer lidt op og ned og jeg kan jo kun bruge PEQ til at fjerne 1 ud af de 3 peaks der var.
Til top Vis jala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jala

Thomasdk1405
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 09 September 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hej !

He he - velkommen til den virkelige verden med væg, sofa o.s.v - alt påvirker måden hvorpå din sub spiller. Hvis du laver en graf over dine målinger fra f.eks. 20-100 hz så vil det ligne en rigtig sjov rutchebane. Tror at alle har problemer mellem 40 og 50 hz (kæmpe stigning) og stort fald omkring 30 hz.

Ja - din svs kan fixe et stk. "bakke" og det er så dæmpe (cut) og ikke booste et fald, og da du jo så har mange (som alle os andre) - og da du går op i det så har du ikke så mange muligheder:

1. Køb en ting som fixer det - svs AS-EQ1 (har jeg selv), Velodynes sms-1 (og sikkert andre)

2. Du fixer det selv - regneark + forskellige hz lyde på cd og så lave dine korrektioner i f.eks. Behringer feedback destroyer

3. Du begynder på REW: http://www.hometheatershack.com/roomeq/

hiver softwaren ned og får fat i det der kræves her. Softwaren måler og fortæller hvad og hvordan der skal korrigeres i f.eks. behringeren.

SVS AS-EQ1 har jeg så selv - den er super nem at bruge: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=74415&P N=2

Håber det hjælper dig lidt !

Hilsen Thomas

Til top Vis Thomasdk1405's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasdk1405

jala
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 September 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

jeg har lavet en frekvens kurve som jeg vidst også skrev i første post og ja den ligner nemlig en rutchebane, kan man ikke finde en lidt billigere løsning end AS-EQ1 som jeg nok køber engang men først om laaaang tid :)

Til top Vis jala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jala

sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 September 2009 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

he he

thomas har valgt den neme lysning med SVS AS-EQ1  ... og so kan vi andre kempe med frekvens kurve  ...

men jala der skal vi nok få styr på der kan bare tage lidt til

Til top Vis sonny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonny73

sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 September 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

hej thomas

hvilken mikrofon skal der bruges med den program

http://www.hometheatershack.com/roomeq/

Til top Vis sonny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonny73

Thomasdk1405
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 10 September 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Hej ! Fisk !

Som du selv skriver så røg jeg på den nemme løsning (og dyre). De har et forum kun til det her:

http://www.hometheatershack.com/forums/rew-forum/11707-room- eq-wizard-rew-information-index-links-guides-articles-sticki es-please-read.html

og her er der flere guides o.s.v.

Prøv f.eks. typical REW hookup og se hvad der skal bruges eller deres REW online help file. Her på Hifi4all må dere være nogen som ved mere om REW end mig. Havde jeg ikke set AS-EQ1 så var jeg også gået denne vej (og ikke haft pengene ).

Til top Vis Thomasdk1405's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasdk1405

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes