Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 03:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttalere til 15.000-20.000 kr. ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Jeg står over for at skulle opgradere mit anlæg i form af at købe to nye (eller måske brugte, hvis kvaliteten er god!) "front/main" højttalere, og kunne i denne forbindelse godt bruge forslag/ideer. Jeg søger højttalere som primært skal bruges til "hometheater" men også gerne til "slap-af-med-kaffen-musik"   Jeg har selvfølgelig selv nogle bud, men for ikke at farve jeres holdninger vil jeg gerne vente lidt med dem. Jeg vil dog ikke lægge skjul på at jeg godt kan lide dynamik, som man kan mærke i maven... dog bryder jeg mig ikke om den buldrende og upræcise bas der bare får det hele til at virke upræcist og trættende - så det er altså gulvhøjttalere vi her taler om.

For at i kan give mig et par gode kommentarer med på vejen må jeg hellere lige skrive lidt om hvad mit eksisterende anlæg primært består af, samt enkelte præferencer:

Af eksisterende højttalere har jeg:

Det skal nævnes at jeg ikke ønsker at tage de store hensyn til mine nuværende center og baghøjttalere. De spiller skam rigtig fornuftigt, men jeg tror jeg skifter dem efter jeg har sat standarden med front-højttalerne - og fronthøjttalerne er jo netop dem som I meget gerne må hjælpe mig med. Om det så fortsætter med B&W eller om der kommer andre mærker ind i billedet er ligemeget for mig. Jeg går primært efter lyden.

Mht. subwooferen så er jeg virkelig tilfreds med dens præstationer... den har åbnet mine øre og forklaret min hjerne, at man først ved hvad man går glip af når man har hørt de dybeste oktaver. Måske er det derfor at der er så mange "almindelige mennesker" der ikke ved hvad de går glip af - fordi de netop aldrig rigtig har sat sig ned i nogle timer og nydt lyden af et godt anlæg, hvad enten det så er stereo eller surroundsound?

Hvis i kommer frem med højttalere der har brug for mere effekt end min Yamaha DSP A2 kan give, så må i da også gerne nævne eventuelle power amps - at have noget at spare op til er jo altid rart.

• Egentlig kunne jeg også godt bruge hjælp til nogle gode analog-signalkabler mellem min forstærker og DVDafspiller. Men hvilke jeg her skal vælge afhænger jo måske af højttalerne?

Til sidst vil jeg da lige nævne, at jeg som ny er meget overrasket over at der findes sådan et godt og seriøst (til tider også useriøst :)) forum for "hifi-snik-snak" i Danmark. Jeg har førhen benyttet mig af udenlandske hjemmesider :) Selvom jeg ikke har skrevet så mange indlæg, så har jeg i gennemsnit brugt tre timer eller mere de seneste uger - hver dag - på at sidde og læse indlæg fra alle jer andre - Håber informationsstrømmen fortsætter, så der altid er noget nyt at kaste sig over... Ja, øjnene bliver helt firkantede, men så er det jo godt at det er ørene der skal lytte til musikken!!!  

Venlig hilsen

Olsen

Til top Vis Olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Olsen

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Har du lagt øre til Audioector M3 signature (eller Mi3 signature)? Jeg kender ikke den nye, men den gamle er virkelig lækker syntes jeg. Den gamle serie skulle være til at finde billigt ny eller evt. brugt. Jeg ved som sagt ikke hvordan den nye spiller i forhold til.

Jeg syntes helt sikkert du skulle give AV et lyt.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Du skulle køre til Århus og høre Von Schweikert VR-2 i lydgalleriet.

De koster 22.000 sættet. Det er top kvalitet og der findes også en ny center.

10 års garanti, stor lyd, top finish.

Se evt. www.lydgalleriet.dk de spiller Audio Vector M3 signature bagud.

Jeg overvejer at sælge mine M3 signature og købe VR-2 i stedet. Var det noget med 8500,- sættet ?? så er der også til en center.

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:

Du skulle køre til Århus og høre Von Schweikert VR-2 i lydgalleriet.

De koster 22.000 sættet. Det er top kvalitet og der findes også en ny center.

10 års garanti, stor lyd, top finish.

Se evt. www.lydgalleriet.dk de spiller Audio Vector M3 signature bagud.

Som sagt så gjort!, juhuiuuu takker for forslaget . Jeg har lige været i Lydgalleriet og lyttet på højttalere og jeg må indrømme at jeg efter at have hørt adskillige numre havde lyst til at klappe da "koncerten" var slut... Von Schweikert VR-2 er jo EKSTREM!   og så helt clean ned på 25Hz... (sjældent tror jeg) Og så gør det jo heller ikke noget at de ligner rigtige højttalere, som fruen i huset nok også godt ville kunne lide "slanke" og "sunde" (i lyden) Præcis ligesom det hun også gerne ville være, hehehe 

mangler bare lige 150.000 kr. til den amp der formidlede denne herlige lyd ud til dem

Og så er der er "lillebror" VR-1, som faktisk også gør det utrolig godt. Vildt så mange detaljer de højttalere formår at gengive - yum yum yum!!!  Dog er 22K lige lidt over det jeg har valgt at bruge - men hvis det er til DEN kvalitet så tror jeg næsten at jeg er solgt.

Damn, jeg må se at få lyttet på nogle flere modeller/mærker snarest muligt!

Havde egentlig også selv JBL Ti10K i tankerne, da jeg godt kan lide de dynamiske spark i maven og om jeg skal op og give 25K for et sæt højttalere betyder alligevel ikke det store HVIS det er de rigtige... og Ti10K skulle efter sigende give præcis bas, men være lidt svær at trække med min forstærker??   - nogle der har lyttet/købt den?

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Nogen der har de Von Schweikert VR-1?? som kan give noget feedback på dem?
Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Du kunne også prøve at give Triangle Naia et lyt. De er franske, koster 10000 kr/stk. og forhandles af Audio Concept i Aalborg. Virkelig flot højttaler med en rigtig god klang!

http://www.triangle-fr.com/gammes-2003/naia_eng.htm

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

I stedet jor JBL TI-10K skulle du give "lillesøsteren" TI-6K et lyt. De skulle efter sigende, være nemmere at få til at lyde godt, end TI-10K. TI-6K koster 7990,- pr. stk. hos :http://www.audiosound.dk

HIlsen Christian. 

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Hej Olsen.

Prøv Tannoy Eyris også.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Olsen: Tag kontakt til AudioVision.dk! Jeg købte et nyt sæt Audiovector M3 Signature for kun 12.000,-! Måske de har flere sæt...

/Greg
Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil holde det i B&W kunne du måske overveje at kigge nærmere på 704 i den nye serie. Jeg kom til at tænke på dem fordi jeg sidder og er ved at læse marts nummeret af What hifi hvor de roser den og giver 5/5 stjerner. Jeg har ikke hørt den, men prøv at tage ind i den nærmeste hifiklub og giv den et lyt.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes