Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 16:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sa 1550 - kan min forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg er en lykkelig ejer af en Nad 7240Pe. den er 2*40 watt kontinuerligt i 8 ohm. Jeg bruger den til at spille mine b&w DM10 højtalere op(100 w 8 ohm ca. tilsvarende b&w 601 eller 602). Dem er jeg selvfølgelig glad for, men nu så jeg lige noget lækkert.
System Audio 1550, nøøh de er flotte.
Jeg fandt dem i en expert STÆRK NEDSAT, eneste problem var at ekspedienten ikke var til megen gavn. (som sædvanligt for expert)
Højtaleren er nemlig kun 4 ohm med 170 w

Jeg har 3 problemer
1 Nogen bud på hvordan højtaler og forstærker kører sammen? og hvad betyder ohmene egentlig?
2 Jeg har ikke plads til dem (men hvor der er en vilje er der en vej)
3 Min mor giver mig helt sikkert ikke lov. (Det må kunne kringles)

Må det regne med julegaver på jer alle
Nissemanden
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden
 
Hallas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

har kørt nad 320c på mine 1550'er.
Men var da straks sjovere da jeg smed min nye marantz pm15s1..

har også kørt noget ældre sony ES serie på den, lød da også meget godt.

Dog mest glad for min marantz lyd på dem!!! ;o)
Til top Vis Hallas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hallas
 
Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Har ikke råd til ny forstærker, men du er glad for højtalerne?
og mangler stadig at vide hvad 8 ohm forstærker og 4 ohm højtaler gør?
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden
 
polmann
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Hvis forstærkeren er meget strømstræk, så bør den fordoble effekten
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann
 
tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1040
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Du kan godt spille på dine system audio´er med nad´en men lyden bliver bedre(mere kontrolleret og velopløst) med mere effekt og ikke mindst strømstyrke.
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007
 
polmann
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Generelt er de gamle NAD forstærkere underopgivet. Dine SA'er bør ikke være så svære at trække da følsomheden ligger omkring de 90 dB
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann
 
Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Jeg siger tak for det :)
Tror desværre ikke det bliver til noget, fornuften vinder nok.
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden
 
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1263
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Nissemanden skrev:
Jeg siger tak for det :)
Tror desværre ikke det bliver til noget, fornuften vinder nok.

Jeg benytter 40watt pr. kanal, til mine SA 1280MKII uden problemer, de er også 4 Ohm.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin
 
m_k_t
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Off-topic og lidt egoistisk, men nu skriver du jo de er stærkt nedsatte, hvis du så ikke selv skal have dem, kunne du jo sende "tilbuddet" videre til folk herinde, der kunne have interesse i SA1550 :) Hvilken by står de i?
Til top Vis m_k_t's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m_k_t
 
polmann
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Jeg tror altså ikke du bør være nervøs for ikke at kunne trække dem med din Nad 7240Pe. Evt. kunne du slæbe din forstærker ned i butikken og høre om du må sætte den til at lige tage et lyt.
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Kan du sagtens. Go for it!

__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

@m-k-t
De står/stod i expert Viborg
Pris i alt 2k - sikkert en udstilligsmodel, men stadig vildt billigt. Jeg ved dog ikke om de stadig har dem eller om prisen er den samme.

mor siger nej, og jeg bor jo hjemme.
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden
 
Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Ja, så gav mor pludselig lov - så jeg løb :)
(sammen med en ven - 2 stk højtalere er sku tunge at bære 1,5 km hjem :p - især når sandkamrene er fyldte.)

Nu står der 2 stk system audio 1550 i hvid høglans på mit værrelse :) Tak for alle de gode råd. Min forstærker kan trække dem og min lyd er væsentligt forbedret.

der er 2 mærker, hvor man kan se træet under lakeringen og det hvide frontstof er beskidt - ellers ingen fejll
TOTAL PRIS 2000 KR.
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden
 
polmann
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dit køb. Det bliver du sikkert rigtig glad for. Var det ikke noget med at smide et par billeder af dem op?
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann
 
Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

http://www.system-audio.com/_da-DK/produkter/gulvhøjttalere/ SA1550/SA1550

Det andet er sku lidt halvbøvlet :p
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden
 
Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Tak for de opmuntrene ord :) Jeg er virkelig blevet tilfreds med dem!!!!
Købte dem fredag, og de 50 timers tilspilning er snart ovre :p
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden
 
polmann
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Imponerende  - men ja det går hurtigt når man først kommer i gang 
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann
 
Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Men lige en advarsel til alle derude! Lad være med at få den tåbelige ide at man da sagtens kan bære 2 gulvhøjtalere med fyldte sandkamre 1,5 km hjem. (vi var 2)

Vi fik SÅ ondt i armene - og Fjolset (mig) valget selvfølgelig også lige at placere løftehånden oveni et spike. Det gør sku ondt !

Men alternativet var at FLERE TIMER på at en bil kunne hente dem.
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden
 
polmann
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

- så spørg du også selv om det . Men nej det kan ikke betale sig, og hvis du skulle gå hen og tabe udstyret så vil du også blive meget ked af det.
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Tillykke, og velkomme i "SA klubben"

__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes