| Forfatter |
|
Casper_LC Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa klogeåger
Der skulle vel ikke være nogen der som mit emne lyder kende følsomheden (bare sådan ca, et gæt er fint ) på Infinity delta 70. Jeg kunne godt tænke mig noget andet forstærkhalløj end Nad, Jeg er lidt i tvivl om hvad det skal være. Måske nogen der kan hjælpe?
Måske kan i hjælpe med at finde en hifibutik i nærheden af kolding, så jeg kan komme ud og lytte. Det skal dog ikke være Hifi Klubben, da jeg ikke syntes de har noget der er interessant.
Hvis min tråd ikke er posted rigtig håber jeg der er nogen der ved hvor den skal være, og flytte den
Hilsen Casper C.
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er 6 ohm som mine Reference 60 så de skal minimum have 100w rms.
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
vester Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Følsomhed 91 dB
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar..
Vester: Hvor dælen har du fundet ud af det henne, har du det i Hukommelsen eller Men jeg skal da have en forstærker med lidt saft og kraft så.
Edge: Kan antal ohm fortælle hvor mange watt rms en højttaler har brug for...? Jeg spørger fordi jeg er nysgerrig.. Min Nad 208 burde være nok så.. Men jeg syntes at Nad er lidt kedeligt, jeg har haft det længe nu og vil prøve noget nyt.
I ved ikke hvor der er en hifibutik henne her i nærheden af kolding..??
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
6 ohm er er en tung højtaler at trække, så hvis man ynder at spille højt er en strømstærk forstærker nødvendig, for ikke at højtaleren forvrænger pga. at forstærkeren klipper.
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
vester Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casper_LC skrev:
|
Tak for jeres svar..
Vester: Hvor dælen har du fundet ud af det henne, har du det i Hukommelsen eller Men jeg skal da have en forstærker med lidt saft og kraft så.
Edge: Kan antal ohm fortælle hvor mange watt rms en højttaler har brug for...? Jeg spørger fordi jeg er nysgerrig.. Min Nad 208 burde være nok så.. Men jeg syntes at Nad er lidt kedeligt, jeg har haft det længe nu og vil prøve noget nyt.
I ved ikke hvor der er en hifibutik henne her i nærheden af kolding..??
|
|
|
Jeg har for kort tid siden søgt efter data på Infinity Reference 61. Jeg faldt her over en tysk side hvor jeg også så data for Delta 70 og de 91 dB husker jeg tydeligt. Hvor jeg så det husker jeg derimod ikke.
Data fortæller ikke alt, men:
Impedansen fortæller noget om strømkrav, ikke så meget om effektkrav, det gør følsomheden derimod, og 91 dB er da ikke vildt effektkrævende. Hver gang du fordobler effekten stiger lydtrykket 3dB, 91dB/1W/1m svarer f.eks. til 109dB/64W/1m, de næste 3dB koster så yderligere 64W, 128W, 256W o.s.v.
Min forhenværende værkstedshøjttaler, Infinity Reference 61, har ca. samme data og er opbygget ca. som Delta 70 og den opfatter jeg helt klart som let drevet, i mit tilfælde med NAD 214 (80W). Til seriøs lytning synes jeg dog ikke den egner sig, bl.a. spiller kabinettet lidt for meget med, så vi må jo håbe at din? Delta 70 er mere solidt bygget.
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
vester: Jeg syntes ellers at jeg har søgt over alt, efter data omkring delta 70. men jeg vil da lige prøve at søge på de tyske sider.. Jeg har heldigvis ikke oplevet at kabinettet synger med når jeg spiller med, så ja de må være lidt bedre bygget
Tak for jeres hjælp, det har givet mig et billed af hvad der kræves af forstærkeren. Men reglen er vel, at nu mere overskud forstærkeren har nu bedre. Nu skal jeg bare lige ud og lytte til en masse. I har ikke nogen idé om hvad jeg skal kigge efter, og i hvilke butikker jeg kan komme ud og lytte til det...??
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søg på nettet, det er det bedste bud hvis du ikke kender nogle interessante butikker i Kolding. Ellers kan man altid finde forstærkere på nettet, læse om dem og hvis de falder i ens smag, få dem sendt hjem til sig selv. Så har man typisk 14 dage at "prøve" produktet i og se om det falder i ens smag.
|
| Til top |
|
| |