| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, jeg kunne have en fornemmelse af at de måske ville nyde godt af en lidt venlig og fyldig måde at spille på. Der er næppe behov for en lyst klingende, ultratør kombination.
Jeg har haft glæde af at kombinere JBL med titanium-domer med noget rør-grej. Nu kan man jo få så meget, men jeg har brugt den hybride Vincent-serie med det runde vindue på forsiden. Her kan man jo få både CD-afspiller, forforstærker og mono-effekttrin. Der er rør i det hele, men effektblokkene er med transistorer i udgangen. 20w klasse A, 100w klasse B. Det hele har en vældig fornøjelig måde at spille på. Godt med skub i bassen og en venlig, men stadig detaljeret diskant. Du kan jo også gå efter rør i alle trin i forstærkerne, men det har jeg ikke prøvet på sådan nogen JBL'er.
Jeg vil mene at sådan nogen vil gøre det markant bedre og behageligere end Denon-sættet.
De koster vist omkring 10.000 pr enhed (gange 4 for alle delene), men der er da ind imellem noget på købogsalg til fornuftige priser.
Har du problemer med kina-grej (selv om Vincent skulle være udviklet i Tyskland), må du jo i gang med noget andet.
Held og lykke med det. __________________ venlig hilsen Klogesen.
|