Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: hjælp til bag HT’ers indstillinger (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

hejsa

jeg har lige efter 1års udlån fået mine gamle baghøjtalere tilbage igen..          dvs det er nogle Dantax Sattelitter fra et gammelt sub set

subben stank af H til men satterne er ok efter min mening..

anyway

jeg er flyttet siden jeg havde dem sidst ( dengang hang / lå de dårligt / var ikke ordentligt indstillet )

men nu har jeg fået dem op at hænge og vinklet osv

nu er mit spørgsmål så hvordan skal man stille recieveren for at tilpasse lyden

der er ingen delay muligheder men kan man ved hjælp af  afstand til speakeren bestemme lidt over hvornår lyden skal komme ( eller er det det som er! delay ) ?

de går fra 0 - 1.5m  hvad ville det sige at de er ved 0 ? kommer lyden så langsommere eller er jeg helt ved siden af =) ?

sorry hvis det er et dumt spørgsmål har aldrig sat mig ind i det da jeg før i tiden sjældent så film og oftest kun lyttede til musik i stereo og heller ingen center havde

Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Man skal indstille afstanden fra det sted man sædvanligvis sidder og lytter/ser 'the sweet-spot' som det hedder, dvs. at har du ca 1 meter op til dine baghøjttalere ja så... Skal afstanden være ca den samme, for ikke at skabe forsinkelser/ det modsatte, at lyden kommer lidt for hurtigt.

Man kan dog godt 'snyde' lidt med indstillingerne, indstille settet længere væk så at din stue/lyden kommer til at virke lidt 'større' og omvendt.

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

okis got it

mente bare jeg engang havde set noget angående delay eller sådan så kunne ikke rigtig blive klog på min reciever.. min brugsforvirring ligger stadig hjemme ved de gamle  samme sted som for 3 år siden høhø

Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 06:28 | IP-adresse registreret  

'Delay' betyder forsinkelse - så prøv at sætte den til afstanden til hvor du sidder. Ideen er at ophæve forskydningen i lyd.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes