| Forfatter |
|
jesperkbh Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2004
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde egentlig besluttet mig for et sæt B&W DM685 men efter at ha hørt dem igen så syntes jeg de lød for "lukkede" og kigger derfor efter alternativer.
Jeg ser der er meget delte meninger om netop XTZ men for mig ligner det er et alternativ. Jeg har dog ingen muligheder for at høre dem inden køb og jeg ville derfor høre om der er nogen der har erfaringer med XTZ 93WMT og som vil komme med nogle input?
|
| Til top |
|
| |
Jakob M Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dans TV på Amager sælger XTZ.....mon ikke du kan få ham til at finde et sæt ?
Har selv haft 99.26 og kan varmt anbefale XTZ på den erfaring. Bånddiskanten er super deltajeret og hele højttaleren vidner om kvalitet __________________ Mvh Jakob
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 476
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørte et sæt xtz hos Dans hifi forleden. Husker ikke modelnr, men de kostede 2799 kr. (båndiskant samt en seas/phaseplug 6,5".
De spillede særdeles behageligt på en dynavox rørforstærker må jeg sige.
vh.
Anders
|
| Til top |
|
| |
Jakob M Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kunne godt lyde som enhederne der sad i mine 99.26'ere.
Jeg tog chancen og købte mine uden at have hørt dem og på baggrund af de mange god anmeldelser der var om dem. Og de år jeg havde dem i var fuldt med god musik. Absolut nogle højttalere som jeg kunne overveje igen. __________________ Mvh Jakob
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt XTZ 93 WMT, som jeg synes spiller langt over prisskiltet.
Du skal være velkommen til at komme til 9600 Aars en tur og låne mine med hjem til en lytter, eller bare høre dem hos mig.
Har det interesse kan du bare sende mig en priv besked.
I mine ører vandt de over Monitor Audio RS-1 i ren A/B testing.
Men uanset, er jeg sikker på du ikke bliver skuffet.
|
| Til top |
|
| |
amnesia Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst forskellige anmeldelser der nævner at de er meget afslørende overfor det materiale man sender ud af dem - er det korrekt? Da jeg har musik liggende i flere forskellige kvaliteter og ikke umiddelbart har tiden til at rippe alt musikken igen, vil det være at foretrække, hvis de ikke lyder helt forfærdeligt med musik som måske ikke ligefrem er FLAC eller andet lign..
|
| Til top |
|
| |
jesperkbh Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Jeg har et sæt XTZ 93 WMT, som jeg synes spiller langt over prisskiltet. Du skal være velkommen til at komme til 9600 Aars en tur og låne mine med hjem til en lytter, eller bare høre dem hos mig. Har det interesse kan du bare sende mig en priv besked.
I mine ører vandt de over Monitor Audio RS-1 i ren A/B testing. Men uanset, er jeg sikker på du ikke bliver skuffet.
|
|
|
Tak for tilbudet men det kunne næsten ikke være længere væk da jeg bor i KBH. Jeg har lavet en aftale med danstv om jeg henter et par i eftermiddag og kan retunerer dem hvis de alligevel ikke er det rigtige for mig
|
| Til top |
|
| |
Jakob M Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
amnesia skrev:
| Jeg har læst forskellige anmeldelser der nævner at de er meget afslørende overfor det materiale man sender ud af dem - er det korrekt? Da jeg har musik liggende i flere forskellige kvaliteter og ikke umiddelbart har tiden til at rippe alt musikken igen, vil det være at foretrække, hvis de ikke lyder helt forfærdeligt med musik som måske ikke ligefrem er FLAC eller andet lign.. |
|
|
Personligt....og det er min egen mening, så vælger du højttalere ud fra de forkerte forudsætninger. __________________ Mvh Jakob
|
| Til top |
|
| |
Jakob M Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesperkbh skrev:
|
Tak for tilbudet men det kunne næsten ikke være længere væk da jeg bor i KBH. Jeg har lavet en aftale med danstv om jeg henter et par i eftermiddag og kan retunerer dem hvis de alligevel ikke er det rigtige for mig
|
|
|
Spændende... __________________ Mvh Jakob
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
amnesia skrev:
Jeg har læst forskellige anmeldelser der nævner at de er meget afslørende overfor det materiale man
sender ud af dem - er det korrekt? Da jeg har musik liggende i flere forskellige kvaliteter og ikke umiddelbart har tiden til at
rippe alt musikken igen, vil det være at foretrække, hvis de ikke lyder helt forfærdeligt med musik som måske ikke ligefrem er
FLAC eller andet lign..
|
|
|
Det er ikke det jeg oplever med XTZ 93. Synes de klarer sig rigtig godt som all-round højttalere. Og jeg hører alt fra heavy
metal til klassisk i både mp3 og flac
|
| Til top |
|
| |
jesperkbh Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået dem hjem og lyttet lidt på dem. Umiddelbart har de en lækker finish og virker gennemførte. Som tidligere nævnt er jeg helt grøn på dette område så der er muligvis tale om et eller andet jeg gør forkert. Jeg syntes at uanset hvad jeg sætter på så virker vokalen som om der ikke rigtig er bund i. Jeg har prøvet både med eller uden plugs i bassudgangen bag på, ligesom jeg har prøvet at skifte bag på mellem 0 og -3 db men syntes ikke rigtig det gør noget ved det.
Er det sådan disse højtalere er eller kan der være et eller andet jeg gør forkert?
|
| Til top |
|
| |
Jakob M Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper,
du skal lige huske at en højttalere skal spilles til, og det er ikke lige noget som er overstået på en aften.
Og bund i en vokal....que ?
__________________ Mvh Jakob
|
| Til top |
|
| |
jesperkbh Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakob M skrev:
|
Hej Jesper,
du skal lige huske at en højttalere skal spilles til, og det er ikke lige noget som er overstået på en aften.
Og bund i en vokal....que ?
|
|
|
Ja jeg sagde jo jeg ikke har styr på termerne i denne hifi verden ; )
Det jeg prøvede at forklare er at vokalen virker lidt svag og mangler en slags klarhed
|
| Til top |
|
| |
Cesse Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal spille højttalerne til hurtigt, kan man spille en 20hz tone i ca. 10. Man skal bare huske IKKE! at skruge helt op, så bassen går i stykker, men så den kun lige når max udsving.
Håber det var forståligt.
Hilsen __________________ Hilsen Cesse ;)
Nakamichi og DIY
|
| Til top |
|
| |
bsfp Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine XTZ 99.36 skulle spille mere end 100 timer før de begyndte at lyde godt . Nu spiller de super og jeg bliver gladere for dem for hver dag.
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps giv dem lige en masse timer og husk at vende +/- rigtigt fra forstærker til højtaler.
|
| Til top |
|
| |
jesperkbh Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er allerede blevet rigtig tilfreds med dem. Der skulle lige justeres lidt på forstærkeren, og prøves lidt forskellig musik. Jeg vil bestemt anbefale dem til andre.
Jeg er ret sikker på jeg har forbundet dem rigtigt, men hvordan kan jeg høre hvis jeg ikke har?
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil opleve en mangel på bas. Det er ikke fordi det er svært at sætte dem til, bare en typisk fejl at lave som "nybegynder" og
tror det er ligemeget hvordan man vender +/-. Bemærk det er ikke vigtigt hvilke farve der går til hvad. Det er vigtigt du gør
det ens på begge højtalere.
|
| Til top |
|
| |