Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 05:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 803 S2 spiller ikke optimal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 21 November 2009 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har fået købt mig et sæt fine 803 S2, men da jeg kommer hjem og får sat dem til mit eget anlæg synes jeg ikke de spiller lige så godt som ham jeg købte dem af.. De er sat til min NAD 773v2 med Dali blue højttaler kabler og jeg køre Bi-amping, så synes de skulle få power nok,  det er som om at de mangler noget power i bassen.

Når min NAD står på 0db skulle de jo spille højt men det gør de ikke rigtig, og mellemtonen og diskanten er heller ikke ren. Jeg bruger en PS3 som cd afspiller... Kan den have en indflydelse...

Men havd gør man, skal jeg have fat i nogle bedre kabler eller en effektforstærker til fronten..

Håber i har nogen forslag så jeg kan få dem til at spille endnu bedre:-)

MV Lars

Til top Vis antonboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af antonboy

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 21 November 2009 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det største problem er at du spiller stereo på en surroundreceiver, de er bare bedre til surround, og ikke at skabe et lækkert stereo lydbillede.. Umiddelbart kunne man sige at din NAD burde kunne drive højtalerne, men jeg tror der er meget at hente ved at købe en stereoeffekt..
Ydermere er der heller ingen tvivl om at du ikke får særlig meget ud af dine CD'er når du spiller på en PS3'er, det er en gaming/film konsol og ikke en musikafspiller.
Jeg tror desværre at hvis du skal have den rigtig gode stereooplevelse, så må du ud og investere både i en effekt og en cd-afspiller.. Det ville ihvertfald være mit råd..

antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2009 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Ok det kunne godt blive dyrt.. Men hvor stor tror du jeg skal gå efter ved effektforstærker.. jeg har også en logitech squeezebox som jeg bruger til musik afspiller, det er den jeg bruger mest til at høre musik fra..

sirhish
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 November 2009 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Kik om der er er skruet op for lyden på din ps3 :-)

Til top Vis sirhish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sirhish

M5890
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 November 2009 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft 803s2 i 5 år. De er rimeligt krævende (og afslørende) og jeg er enig med Rune. Hvilken højttaler havde du før?

Hvis det er det par, der var tilsalg ved Viborg du har købt, så er det faktisk dem jeg har haft.

Til top Vis M5890's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M5890

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

antonboy skrev:
Ok det kunne godt blive dyrt.. Men hvor stor tror du jeg skal gå efter ved effektforstærker.. jeg har også en logitech squeezebox som jeg bruger til musik afspiller, det er den jeg bruger mest til at høre musik fra..

Hvis du har en squeezebox kan du jo købe dig en DacMagic f.eks. og så få rigtig god lyd den vej, og hvis du skal holde det billigt, så har jeg hørt at Rega Maia effekten skulle spille rigtig godt sammen med de højtalere der, sådan en burde du kunne finde til omkring 3.000 kr, og DacMagic'en ca. 1.500 kr, så det er en upgrade til 4,5 k, det er også penge, men jeg tror du vil synes det er det hele værd..

antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Hej Jeg havde 805 matrix før (har dem stadig prøver at sælge dem) Jeg har købt dem ved Viborg så det er sikker dine gamle.. Ham jeg købte dem af havde en Rotel på 180w der var meget mere bund i..

Vil prøve at låne en DacMagic i hifiklubben og se hvordan det lyder... Hvad med en NAD 216..

Hvad er mest optimal at køre bi-amp eller bi-wire. og hvordan skal jeg så køre.. bassen på effektforstærkeren og diskant/mellemtone på receiveren med bi-amp eller bare køre bi-ware på effektforstærkeren og på nogle gode kabler... 

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

antonboy skrev:

Hej Jeg havde 805 matrix før (har dem stadig prøver at sælge dem) Jeg har købt dem ved Viborg så det er sikker dine gamle.. Ham jeg købte dem af havde en Rotel på 180w der var meget mere bund i..

Vil prøve at låne en DacMagic i hifiklubben og se hvordan det lyder... Hvad med en NAD 216..

Hvad er mest optimal at køre bi-amp eller bi-wire. og hvordan skal jeg så køre.. bassen på effektforstærkeren og diskant/mellemtone på receiveren med bi-amp eller bare køre bi-ware på effektforstærkeren og på nogle gode kabler... 

Jeg er ikke så meget hvor hverken bi-amp eller bi-wire, find en ordentlig effekt og så singlewire dine højtalere, og sæt et godt stykke højtalerkabel mellem terminalerne bag på dem, det vil være mit råd

antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Ok.. hvad skal man op i af kr pr m for at få noget godt..

M5890
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har forsøg mig med forskellige bi-amp opstillinger. Det eneste der gav et tilfredstillende resultat var med 2 ens effektforstærkere. Løsingen med recieveren til toppen og en effekt til bunden er svær at få til og lyde fornuftig ved alle lydstyrker.

Hvis jeg var dig ville jeg købe en NAD 218 eller S200 og kun benytte den til 803s2erne. Jeg brugte selv en Onkyo M5890 på 2x200 watt da jeg havde 803s2erne.

antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Ok.. og kørte du så bi-wire fra effektforstærkeren til højttalerne.. Jeg må se hvad jeg kan få råd til af effektforstærker.. nem noget skal gøres så lyden bliver bedre...

Troede faktis at når man ligger sine cd ind digital og bruger logitech squeezebox med digital overførsel af lyden til NAD, at det ville give den bedste lyd med mindst tab, jeg har netkabel mellen netværkserveren og logitech squeezeboxen, hvordan kan det være at DacMagic kan gøre det bedre når det bliver til analog....

M5890
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Ja jeg kørte bi-wire, men det var nu ikke så afgørende.

Den D/A processer der sider i de fleste recieveren er ikke af speciel høj kvalitet, derfor er en god cd afspiller og analog overførsel ofte klart bedre.

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Sendt: 22 November 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

antonboy skrev:

Ok.. hvad skal man op i af kr pr m for at få noget godt..

Nu du allerede skriver at du skal forbi hifiklubben, kan jeg anbefale QED XT350. Det kan købes til 150 i meterpris, og det er et velopløst kabel i prislejet.

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 November 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Ingen har nævnt placeringen og rummet? Måske var der noget at hente her?

Jeg ville absolut ikke købe kabler før alt grejet var tjekket og fundet OK. Hvis du sætter dine 805´ere til igen, bliver lyden så bedre? Hvis ja,
er 803´erne måske defekte? De er nemmere at trække end 805!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Nu hørte jeg jo højtallerne ved sælger og det er derfor jeg spørger om hjælp da de spillede meget bedre ved sælger, end de gør ved mig. Hvordan
kan 805 være svære at trække end 803??
Min stue er 4.5m * 7.5m jeg sidder 3m fra væggen...

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 23 November 2009 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=antonboy]Nu hørte jeg jo højtallerne ved sælger og det er derfor jeg spørger om hjælp da de spillede meget bedre ved sælger, end de gør ved mig. Hvordan
kan 805 være svære at trække end 803?QUOTE]

Det mener jeg bestemt heller ikke at de er. Har du prøvet at skifte tilbage? Lyder det så bedre igen?

De velmente råd om nye kabler, ny DAC og ny forstærker tager jo slet ikke højde for trådstarters problem: at det lyder dårligere med de nye højttalere, som i anden sammenhæng virkede som de skulle!

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2009 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

[QUOTE=antonboy]Nu hørte jeg jo højtallerne ved sælger og det er derfor jeg spørger om hjælp da de spillede meget bedre ved sælger, end de gør ved mig. Hvordan
kan 805 være svære at trække end 803?QUOTE]

Det mener jeg bestemt heller ikke at de er. Har du prøvet at skifte tilbage? Lyder det så bedre igen?

De velmente råd om nye kabler, ny DAC og ny forstærker tager jo slet ikke højde for trådstarters problem: at det lyder dårligere med de nye højttalere, som i anden sammenhæng virkede som de skulle!

Nu synes jeg de ting han beskriver i sit første anlæg med diskanten og bassen mere lyder som en presset forstærker end forkert placering i rummet(måske kan det med bassen forbedres ved bedre placering) men alligevel synes jeg overall det mere lyder som om at forstærkeren ikke kan følge med..
Selvfølgelig er det gratis at prøve at rykke rundt på dem, jeg tror bare ikke det er der problemet ligger.. Og så er det jo også vigtigt at han synes det lyder dårligere i forhold til hos sælger, og ikke dårligere i forhold til hans gamle højtalere.. Og det er da klart at hvis sælger har haft det store stereosetup spændt foran(hvad højtaleren bør have) så kan man da ikke andet end at blive skuffet når man går hjem og spænder dem foran sin, undskyld udtrykket, jævnt kedelige nad surround forstærker i stereo, med en PS3 som kilde, det lyder for mig helt indlysende at det er i grejet problemt ligger..

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 23 November 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om trådstarter skal være specifik:

Er lyden blevet værre med 803 i forhold til 805?

Hvis nej, er det anlægget.

Hvis ja, skal vi alle lægge hovederne  blød. Hvordan er impedanskurverne for de to modeller? 805 kan findes på Stereophile´s hjemmeside, 803s2 kan jeg ikke huske testet. (jeg havde i mange år 803 s1, den var en godartet belastning for forstærkeren)

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

Det lyder som om tr�dstarter skal v�re specifik:

Er lyden blevet v�rre med 803 i forhold til 805?

Hvis nej, er det anl�gget.

Hvis ja, skal vi alle l�gge hovederne  bl�d. Hvordan er impedanskurverne for de to modeller? 805 kan findes p� Stereophile�s hjemmeside, 803s2 kan jeg ikke huske testet. (jeg havde i mange �r 803 s1, den var en godartet belastning for forst�rkeren)

Men nu skal du også huske at han sidder og spiller stereo på en surroundforstærker, jeg har endnu til gode at høre en surroundforstærker spille lige op med en god integreret stereoforstærker, man får bare aldrig samme oplevelse, i stereo vel at mærke..

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 23 November 2009 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Som jazzman skriver...

Har du overvejet om det er rummet den er gal med? Passer højttalerne ikke til rummet (eller omvendt), så kan det hurtigt blive en trist fornøjelse.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes