Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 01:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttalere til tv-lyd (Panasonic X10) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Beta7
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 November 2009 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Er der nogle af jer som har forslag til hvordan man kan få sin tv-lyd over i et sæt eksterne højttalere, uden at det skal omkring et stereoanlæg?

Vi har et Panasonic X10, men lyden er ikke så pokkers god, men vores Nad C717 dvd-receiver har desværre kun to kanaler, og kan derfor ikke bruges til at transportere tv-lyden, da højttalere ikke hænger i nærheden af tv'et.

Man skal vel have fat i et sæt aktive højttalere, men kan den slags støves op uden at det også indbefatter en klodset subwoofer? Der er kun tale om at tv-lyden skal have lidt mere kvalitet, og derfor skal løsningen også gerne være rimelig økonomisk.

Det optimale ville jo være at kunne styre lydstyrken i det ekstra sæt højttalere via tv'ets fjernbetjening, men hvis der kun er lyd-udgange i tv'et, og ikke deciderede højttalerudgange er det vel uladsiggørligt?

Til top Vis Beta7's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beta7

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 November 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

HVis du mener du ikke har indgange nok på NAD'en kan du bruge en splitter som den her Phone switch

Hvis du mener at NAd'en står for langt væk ved jeg ikke hvad du mener.

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 23 November 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

der findes masser af små aktive højttalere til små penge på markedet. tror godt man kan finde aktive højttalere med fjernbetjent volume. hvis ikke, så kan du evt bruge hovedtelefon udgangen på tv'et og derved bruge tv'et til at skrue op og ned for volumen.

hifiklubben har nogle aktive højttalere og cableman.dk har også nogle små fine sager. ellers har folk snakket om audioengine a2 og a5. du kan også kigge efter et sæt aktive monitorer i enten aage.dk eller thomann.de/dk. audiopro er også lige kommet med addon one.

held og lykke med jagten.

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008
Sendt: 23 November 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Jeg fik også den tanke engang, med at prøve at sætte et sæt computerhøjttalere med indbygget forstærker til hovedteleforudgangen, men der kom desværre ingen lyd ud. I manualen til fjernsynet stod noget om indgangens følsomhed, men der burde så vidt jeg ved, kunne komme lyd ud den vej alligevel.
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 23 November 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

audiopro opfordrer selv deres kunder til at bruge hovedtelefonudgangen af samme grund.

jeg har prøvet at tilslutte tv'et på den måde til mit anlæg og det virkede fint nok. der er bare det ved det, at det ikke lyder lige så godt, som hvis man benytter en linieudgang på tv'et. dette forudsætter selvfølgelig at tv'et overhovedet har en linieudgang. nogen gange kan man bruge et specielt scart=>phono kabel, som man kan forbinde til sit anlæg.

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

Velsing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2006
Sendt: 25 November 2009 kl. 06:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et Panasonic S10, der har optisk lydudgang på bagsiden, -og det mener jeg bestemt også at x10 har. Jeg ville lede efter et par højtalere med optisk indgang, fx AVI 9.1, -de er nok dog bare lidt for dyre.. (9.000). Men mon ikke der er lavet et par pc-højtalere med optisk indgang? Har desværre ikke tid til googling lige nu, men vender lige tilbage hvis jeg falder over nogen.

Mvh Velsing
Til top Vis Velsing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Velsing

Beta7
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 November 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Ja, det må ende med et sæt aktive højttalere. Det er til mine forældre, så jeg må på jagt efter et sæt der gir smæk for skillingen.

Det er faktisk en smart løsning med at bruge hovedtelefon-indgangen, som jeg rigtigt nok kan se at Audio Pro selv anbefaler.

Det er iøvrigt ganske korrekt at X10 også har optisk udgang.

Jeg holder et vågent øje med diverse online-shops, så skal den rigtige løsning med aktive højttalere nok dukke op!

Tak for indspark.

Til top Vis Beta7's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beta7

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 25 November 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

De har en del aktive højtalere hos Aage, så du kan smutte ned til dem og lytte lidt hvis det er.

duck-kcud
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 November 2009 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

HiFi Klubben har nogle fede sæt. Et par fra Argon til henholdsvis 1300 og 1800 for et sæt og et fra Scandyna (micropod) til 2200 kr.

Alternativt kunne de sætte en swithbox på. F.eks. en QED, på den måde får de jo udgange til 2 sæt højttalere på deres NAD anlæg, som de kan skifte mellem og bruge den ene udgang til tv højttalere.

Til top Vis duck-kcud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duck-kcud

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes