Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttalere til en Thule IA75B (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SELL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 25 November 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hej Hej

Jeg leder efter en højttaler som kan supplere en Thule IA75B (2*75 watt). De må godt være brugt. Forstærkeren har fint styr på en dali 6006.

Jeg har lagt mærke til at der er en del b&w 604s3 til salg for tiden, men er lidt urolig for om forstærkeren får problemer med at trække dem?

Desuden har lillebroderen været på oppe at vende. altså 603s3'eren og ellers en Ikon6, som jeg tror vil supplere den godt. Kan I give mig nogle pointers om hvor meget 2*75 thulewatt kan styre ville det være super?

Jeg er desuden blevet tilbudt en thule PA100 sammen med en 604, men bliver det ikke noget kak at biampe så den ene styrer top og den anden bund?

Mvh. Stefan

Til top Vis SELL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SELL

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 November 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Ikon6 har en følsomhed på 91,5 og 6 ohm. Det burde din thule nemt kunne trække da den er sat til 2 x 75 watt i 8 ohm og 2 x 120 w i 4 ohm. b&w 604s3 er sat til 90 db og 8 ohm, så de vil belaste thule forstærkeren endnu mindre.
Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

SELL
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Okay, hvor nemme er 604S3 så at trække i forhold til en ikon6?

Det er jo en 8ohms højttaler, men stadig en følsomhed på 90 db.

Det er mere fordi jeg ikke har kunnet finde en ikon6 brugt lige umiddelbart, så tror jeg også jeg ville foretrække dem over en 604s3.

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 November 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Ikon 6 med sine 6 ohm kræver mere strøm fra forstærkeren, men  en høj følsomhed skal du ikke skrue meget op på volumen knappen før det spiller højt alligevel, så derfor kommer du næppe til at nå klippegrænsen, altså der hvor thule bliver presset. B&W med 8 ohm kræver mindre strøm fra forstærkeren, men med en lidt lavere følsomhed end dali, vil resultatet være det samme som beskrevet før. højtalerne ligger så tæt på hinanden i data, så det ikke betyder noget med en kraftig transistor som din. Jeg har en singel end rørforstærker på 14 watt og der var der tydelig forskel på mine forhenværende monitor audio RS1 (90 db 6 ohm) og mine nuværende Klipsch RB-61 (95 db 8 ohm). Der er jo knap så meget power i en SE som i en transitor, så der havde det betydning, men stadig i mindre målestok. Hvor jeg før lå på klippegrænsen for at spille højt med RS 1, ligger jeg nu lige et stykke under med RB-61. Eller sagt enkelt: Hvis du forestiller dig volmuen knappen som en urskive, så  stod volmenknappen før på "fem min. over tolv", nu står den på "fem min. i tolv" og spiller lige så højt som før, bare mere rent og uanstrengt.

Så for dig handler det om at tage en lytter på både Dali og B&W, gerne spændt for din Thule og lytter dig frem til hvilken en der lyder bedst sammen med din forstærker.

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

SELL
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2009 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Super, tak for hjælpen. Jeg må ud og prøve b&w og se hvordan det lyder.

Mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes