Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Indstilling af sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 November 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop erhvervet mig en ny lille sub. En Audio pro AceBass3, som er langt den bedste sub jeg nogensinde har ejet. Sammenligningsgrundlaget er dog ikke så imponerende, Jamo SW410, Kef 30B, audiopro subevidence mk2, audiopro Sub Impact, samt v1 og v2 af af audio pro blue diamond.

Det er dog vidunderligt hvad 2 x 10 i et lukket kabinet med 800 watt digital forstærkning kan gøre for basgengivelsen! Den er præcis og kan fornemmes selv ved lave niveauer uden at den bliver dominerende og buldrende når der skrues op. Den gør sig ikke bemærket, hvilket i min verden er en god ting.

Finishen er en anden ting som jeg er ret begejstert for. Det virker til at subben er dækket af en sammenhængende grålakeret metalskal. De 2 x 10 tommer woofere på hver side giver den et potent sprængfarligt look, men jeg må indrømme nerverne sidder uden på tøjet når der er små børn i huset. Jeg har lidt planer om at lavet en frontstofløsning med magneter. Jeg smider snart nogle billeder af subben op, men det bliver uden frontstof moddet.

Subben har flere muligheder for indstillinger end jeg hidtil har været vant til. Jeg har endnu ikke rigtig leget med det. Blandt andet fordi min viden på området er lidt begrænset. Normalt har jeg været vant til at indstille volumen, crossover frekvens og fase. Jeg er ved at opmåle mit rum for at sende så meget information som jeg kan til Audiopro support. De svarer altid hurtigt og seriøst.

Herunder kan nogle af de andre indstillingsmuligheder ses. Dem har jeg endnu ikke leget med, da jeg alligevel ikke helt ved hvad de indebærer. Hvis der er nogen der kan give et besyv med eller kan linke til en god guide til indstilling af sub, så vil jeg være taknemmelig. Vil jeg få glæde af en målemikrofon?

Slope:

The display indicates Slope. Select the desired slope per octave using the + or - knobs.

Slope selections are 12dB, 24dB, 36dB or 48dB.

Subsonic:

The display indicates Subsonic. Select the desired subsonic frequency using the + or - knobs.

Subsonic frequency selections are 20Hz, 25Hz, 30Hz or 35Hz.

Bass EQ:

The display indicates Bass EQ. A mark is displayed in front the Hz value. Select the desired frequency

to be adjusted using the + or - knobs. 35Hz, 40Hz, 45Hz or 50 Hz are selectable.

Bass EQ:

Now the Q value is marked.

Select the Q value (bandwidth) using the + or - knobs. Q 0,1, Q 0,5, Q 1 or Q 2 are selectable.

Q value 0,1 is the widest while Q 2 is the narrowest.

Bass EQ:

Now the dB value is marked.

Select the level of desired adjustment using the + or - knobs.

Level adjustment is possible with - 6dB, - 3dB, 0 dB, + 2dB, + 3dB, + 4dB, + 5dB or + 6dB.

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jeg er specielt interesseret i at vide noget om "slope" indstillinger.

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 November 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Tak Svend88
Det satte nogle ting på plads. Jeg glæder mig til at jeg en dag i løbet af ugen får tid til at lege med indstillingerne.

Subben har en standardindstilling til Movie, så jeg skal lige have finpudset userindstillingen til musik så jeg har topperformance i begge verdener.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes