| Sendt: 01 December 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi jeg er totalt uvidende i anlæg men da mit gamle brugte bose lifestyle 10 system fra sikkert sidst i 80'erne nu er totalt dødt og jeg er kommet i en position hvor jeg nok kan ofrer lidt mere på et ordentlig anlæg, er jeg på vej ud i hovedpine på tynd is.
Anyway Jeg skal i grunden nok kun bruge et stereo anlæg men jeg kan se at for relativ små penge kan jeg udvide og købe et surround.
min stue er på ca. 25 m2 5.5 x 4.5 m højtalerne skal være i den retning der er 5.5 m
vil et par 120w gulvhøjtaler,sammen med en 12 tommer sub-woofer, 100W centerhøjtaler , samt baghøjtaler på 60 w være overkill for et rum på den størrelse.
alternativ 1 jeg kan udskifte gulvhøjtalerne med med et par 100w minihøjtalere (evt 10 tommer woofer)
alternativ 2 er at jeg kun kører stereo, med gulvhøjtaler og subwoofer, jeg blev dog her anbefalet stadig at købe to amplifier, her kan jeg så koble tv på dog uden surround effekt.
alle 3 alternativer er helt ok for mig, og på et tidspunkt flytter jeg vel i hus hvor jeg får en større stue, jeg vil bare gerne lige hører jeres anbefalinger, har hørt sælgerens han er villig til at sælge mig det hele
|