Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 13:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Xtz 99.26 vs. Vienna Haydn (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kim_Superman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Januar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 02 December 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Hvis i stod og skulle vælge mellem Xtz 99.26 og Vienna Haydn hvilken højtaler ville i så vælge? (pisen er stort set den samme)

Overvejer nemlig at købe et par højtalere og bruge dem som fronthøjtalere i første omgang.. Når jeg så får råd til nogle gulvhøjtalere vil jeg bruge disse som front og bruge de små til baghøjtaler. Budgettet er ret stramt og har kigget på begge højtalere brugt (3500-4000 kr. cirka)

Til top Vis Kim_Superman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim_Superman
 
Kim_Superman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Januar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 02 December 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Er der evt nogen som har hørt xtz 99.26 OG xtz 89 (gulvhøjtaler) og kan forsøge at sammenligne disse? xtz 89 er jo en utrolig billig gulvhøjtaler, men det er jo lidt som at købe katten i sækken når man ikke har hørt det (bor i jylland så der er langt hvis man vil høre dem)
Til top Vis Kim_Superman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim_Superman
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 02 December 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt  XTZ 99.32 (Mon ikke den minder om de XTC du nævner) og Vienna Haydn. Dog ikke i A/B test. Det er et smagsspørgsmål hvad man er til.
XTZ virker mere neutral hvorimod Vienna generelt er fyldigere og mere laid-back.

Jeg behøver vel ikke at sige hvad jeg ville vælge


__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 04 December 2009 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

der er verden til forskel i de to du nevner...der kommer hel and på hvad du skal bruger dem til stereo-film-bege dele  ...samt hvad du fotraker stereo eller souraund ... samt hvilke slags lyd du kan li

__________________
Til top Vis sonny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonny73
 
Jakob M
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 04 December 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

XTZ 99.26 er en super fed højttaler som virkelig har god bund. Der får man meget for pengene.....men i den sidste ende kan de spørgsmål kun besvares af dine øre

__________________
Mvh Jakob
Til top Vis Jakob M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakob M
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 04 December 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hvis der er samme value for money i 99.26 som i mine 93 WMT, så er valget åbenlyst imo .
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Kim_Superman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Januar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 05 December 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Lækkert med nogle inputs:)

Kan fornemme at der er delte meninger, men at begge dog skulle være ganske gode?

Vil i mene at højtalerne ligger på samme niveau i forhold til kvalitet?

Og er der evt andre i samme prisleje i mener er bedre? Det må også gerne være gulvhøjtalere...

Til top Vis Kim_Superman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim_Superman
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 05 December 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har hverken hørt XTZ 99.26 eller Vienna Haydn - men jeg ejer selv XTZ 89 Front, som jeg er meget glad for. Og hvis Vojens ikke er for langt for dig, må du gerne komme og høre dem
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 05 December 2009 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Jeg ville klart vælge den JEG som køber bedst kan lide lyden på.
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
Kim_Superman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Januar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 05 December 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Tak for tilbuddet dysterland:)

Desværre er Vojens lidt for langt væk når det eneste transportmiddel man ejer er en halvflad cykel:(

Jeg ville også helst bare høre dem og så beslutte mig ud fra det. Umiddelbart er der dog ingen muligheder for dette.. Derfor jeg prøver mig lidt frem her inde:) Man kan jo sige at til 3500-4000 kr er det ikke jordens undergang hvis jeg skulle ramme lidt ved siden af.. Prøver bare at få nogle inputs til at træffe det bedste valg...

Hvad med Monitor Audio Rs6? Det er en gulvhøjtler, og derfor er den vel ikke rigtig til at sammenligne med de andre? Har bare set en rigtig god pris på den brugt så den kunne også være en mulighed?:) har set den har fået rigtig fine anmeldelser..

Til top Vis Kim_Superman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim_Superman
 
sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 05 December 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

kim superman...

som jeg alerede har skrivet de to højtelere spiler serdeles forskelig  så der er faktisk kun dig der kan afgøre hvilke lyd du bedst kan lide .. samt hvad vil du bruger dem til film eller stereo samt hvad vil du prioreter mest af de to ting...

 



__________________
Til top Vis sonny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonny73
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 05 December 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Kim_Superman skrev:
Hvad med Monitor Audio Rs6? Det er en gulvhøjtler, og derfor er den vel ikke rigtig til at sammenligne med de andre? Har bare set en rigtig god pris på den brugt så den kunne også være en mulighed?:) har set den har fået rigtig fine anmeldelser..



Jeg har selv hørt Monitor Audio Gold GS 20, og de var i hvert fald rigtig gode - dog syntes jeg egentlig, at mine XTZ 89 godt kunne hamle op med dem, og især kunne jeg bedre lide diskanten i mine egne

Jeg er sikker på, at RS6 også spiller fint, selvom jeg ikke har hørt dem.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
Anima
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 06 December 2009 kl. 02:18 | IP-adresse registreret  

Har 99.26, og de spiller fantastisk med en god forstærker i rumpetten.

__________________
Anima
Til top Vis Anima's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anima
 
Arete
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 13 December 2009 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

dysterland skrev:
Kim_Superman skrev:
Hvad med Monitor Audio Rs6? Det er en gulvhøjtler, og derfor er den vel ikke rigtig til at sammenligne med de andre? Har bare set en rigtig god pris på den brugt så den kunne også være en mulighed?:) har set den har fået rigtig fine anmeldelser..



Jeg har selv hørt Monitor Audio Gold GS 20, og de var i hvert fald rigtig gode - dog syntes jeg egentlig, at mine XTZ 89 godt kunne hamle op med dem, og især kunne jeg bedre lide diskanten i mine egne

Jeg er sikker på, at RS6 også spiller fint, selvom jeg ikke har hørt dem.


Hvad med MAs nye Silver serie, den synes jeg du skulle kigge lidt på! Den er lidt mere smooth end den gamle silver serie. Men den gamle serie var bestem ikke dårlig, hvis man godt kan lide dens lyse og klare lyd.  

Dysterland: Jeg synes personligt at MA GS 20 slår XTZ 89 med flere længder, 89 mangler noget i overgangen fra mellemtonerne til diskanten, og diskanten er for afdæmpet til min smag. GS 20 er derimod en mere komplet højtaler uden nogen mangler imo. Dog kan den være for forward til nogles smag.
Til top Vis Arete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arete
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 13 December 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Arete skrev:
Dysterland: Jeg synes personligt at MA GS 20 slår XTZ 89 med flere længder, 89 mangler noget i overgangen fra mellemtonerne til diskanten, og diskanten er for afdæmpet til min smag. GS 20 er derimod en mere komplet højtaler uden nogen mangler imo. Dog kan den være for forward til nogles smag.


OK, du har også hørt dem begge - spændende

Det handler nok meget om smag og behag. Jeg kunne godt høre, at MA GS20 var kvalitet, de lød rigtig godt, og der var måske også mere rum-fornemmelse i dem, end der er i mine XTZ 89 Front - men jeg kan nok alligevel bedst lide lyden i mine egne. Og især savnede jeg i GS20 den lækre lyd fra mine bånddiskanter i XTZ 89 - det undrer mig, at du synes, deres diskant er for afdæmpet? Jeg synes netop, den er meget markant, uden at være skinger. Alt i alt synes jeg bare, XTZ 89 har en virkelig lækker lyd, og jeg er nærmest blevet fanatisk fan af bånddiskant

Jeg tror, det eneste, jeg kunne finde på at skifte dem ud med, var de dyrere modeller af XTZ - medmindre jeg selvfølgelig finder noget endnu bedre til prisen...
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
Arete
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 14 December 2009 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Jeg kan normalt godt lide bånddiskant; problemet med XTZ 89 er at det er horndiskant, som gør diskanten lukket i lyden efter min mening. Diskanten i GS 20 er mere klar og præcis efter min mening. Men som du siger smag og behag er forskellig.

Det er også lidt urimeligt at sammenligne disse to højtalere, da de er i to helt forskellige prisklasser. Men jeg synes ikke XTZ er en komplet højtaler (for overdøvende bas). Men det kan man vel heller ikke forlange i dette prisleje.

Til top Vis Arete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arete
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes