Forfatter |
|
qliphoth Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 21 December 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg overvejer at købe B&W cm9 gulvhøjtalere og af forstærker er jeg blevet anbefalet at købe NAD c375 BEE. Desuden skal jeg bruge en konverter til at føre signalet over fra min comp og er derfor også ude efter lidt råd på denne front? Jeg vil selvfølgelig gerne have at tingene passer sammen designmæssigt.
Så...Jeg er i det store hele ved at bygge mig et anlæg helt fra bunden og tænkte derfor at dette må være stedet at få den rigtige vejledning, da sælgerne i de forskellige butikker jo ofte snakker i både øst og vest. Jeg har omk 35.000,- at gøre godt med og vil selvfølgelig gerne være sikker på at jeg får mest muligt for mine penge.
Mvh
PS: Nogen der kender til siden http://leicesterhifi.co.uk/ ?? De har givet mig et tilbud på et sæt cm9 og en pv1 sub, til godt 20.000, hvor hi-fi klubbens pris er godt 29.000,- hvilket jeg næsten sys lyder for godt til at være sandt.
|
Til top |
|
|
Xcreep Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 53
|
Sendt: 22 December 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
CM9 er et godt valg. Glem alt om sub hvis du ikke skal lave en hjemmebiograf. Subs er over-rated og grimme.
Har selv haft CM7.. De spillede fantastisk med min den gang c375. Cm9 skulle være endnu bedre.
Du skulle investere i ordenlig CDafspiller i stedet for det comp-der-dårlig-kvali-ting 
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 22 December 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
qliphoth (hvorfor tænker jeg på F3?), computer + god DAC har mindre jitter end mange CD´er, Xcreep har ikke ret i at
en standalone CD giver bedre lyd. Hold du dig bare til streaming. TC Electronics laver en fed DAC, tjek deres hjemmeside
her.
En PV1 er en glimrende sub, men ingen patentløsning. I et stort åbent rum dog ofte en hjælp, mens mindre rum
generelt klarer sig bedre med mindre HT.
|
Til top |
|
|
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 22 December 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
qliphoth skrev:
Hej.
Jeg overvejer at købe B&W cm9 gulvhøjtalere og af forstærker er jeg blevet anbefalet at købe NAD c375 BEE. Desuden skal jeg bruge en konverter til at føre signalet over fra min comp og er derfor også ude efter lidt råd på denne front? Jeg vil selvfølgelig gerne have at tingene passer sammen designmæssigt.
Så...Jeg er i det store hele ved at bygge mig et anlæg helt fra bunden og tænkte derfor at dette må være stedet at få den rigtige vejledning, da sælgerne i de forskellige butikker jo ofte snakker i både øst og vest. Jeg har omk 35.000,- at gøre godt med og vil selvfølgelig gerne være sikker på at jeg får mest muligt for mine penge.
Mvh
PS: Nogen der kender til siden http://leicesterhifi.co.uk/ ?? De har givet mig et tilbud på et sæt cm9 og en pv1 sub, til godt 20.000, hvor hi-fi klubbens pris er godt 29.000,- hvilket jeg næsten sys lyder for godt til at være sandt.
|
|
|
Hej qliphoth,
Min anbefaling ville være at glemme alt om subben - spild af penge, hvis du overvejer en CM9; hvilket er en suveræn højttaler. Du kan eventuelt se testen af CM9'eren i det sidste nye Fidelity (audiofidelity.no), hvor Rolf-Inge Danielsen tester den med glimrende resultater. B&W CM9 indengår også i "Fidelity-anlægget 2009" - i bladet kan du også se flere gode forslag til forstærker-match; blandt andet NAD's C375BEE (medmindre du selvfølgelig allerede har set bladet...).
Jeg er sikker på at du vil få mange musikalske glædestimer i selskab med B&Ws skønhed, hvis valget falder på den, men husk der også findes andre muligheder end NAD, selvom det - til prisen - nok er et af de mest veloplagte valg...
Norske Hegel er kommet med en ny udgave af deres suveræne lille integrerede forstærker ved navn H100 - suveræn forstærker. I den er der også indbygget et USB-lydkort, så du kan køre computeren direkte ned i den. Her vil du nok uden tvivl opleve mindst ligeså god lyd, som med NAD'en. Nok er H100 fra Hegel lidt dyrere, men til gengæld så sparer du DAC'en - som jo er indbygget. Stilfuld og lydmæssig suveræn kombi; det kan du også læse mere om i det sidste nye nummer af Fidelity. NAD er rigtig godt - svært at slå til prisen - men brænd endelig ikke bare fast på det, bare fordi HiFi Klubben siger det... __________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
Til top |
|
|
qliphoth Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2009 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle de gode råd:) Jeg er dog stadig lidt i tvivl ang overførsel af lyd fra min computer da mit lydkort både har digital og analog udgang, kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal vælge? Hvor stor er forskellen egentlig hvis jeg vælger den digitale løsning med DACén osv?
|
Til top |
|
|
Kenneth_P Branchemedlem

|
Sendt: 26 December 2009 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
qliphoth skrev:
Tak for alle de gode råd:) Jeg er dog stadig lidt i tvivl ang overførsel af lyd fra min computer da mit lydkort både har digital og analog udgang, kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal vælge? Hvor stor er forskellen egentlig hvis jeg vælger den digitale løsning med DACén osv? |
|
|
Det afhænger jo meget af kvaliteten af dit lydkort, men med Hegel H100 skal du bare tilkoble din pc'er med et usb-kabel... __________________ Mange hilsner,
Kenneth
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 26 December 2009 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 26 December 2009 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal tilsutte en DAC via enten USB eller Firewire - glem computerens indbyggede lydkort - man skal op på rigtig dyre interne lykort før de bliver gode nok.
Firewires DACs er dyre, men skulle være rigtig gode, pt kender jeg kun til et par stykker.
USB DACs kan fåes fra 500-700 kr og indtil du ikke har flere penge.
Og den med at du kan spare 25-30% i England passer desværre meget godt, ikke at jeg kender den biks du linker til, men meget kan købes i England til meget fornuftige priser - det har bl.a. at gøre med den øjeblikkelige kurs samt at de kun har 17% moms. Når kursen igen rammer de ca 10 kr er besparelserne meget mindre og kan ikke nødvendigvis betale sig...
|
Til top |
|
|
Kenneth_P Branchemedlem

|
Sendt: 27 December 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bestemt også et godt forslag, men så skal qliphoth også være hurtigt ude! 
Med den løsning, så kunne der måske også bliver råd til en god DAC, hvis budgettet kunne strækkes til 40.000 kr... __________________ Mange hilsner,
Kenneth
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
qliphoth Forum Bruger

|
Sendt: 28 December 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, jamen der er jo ingen tvivl om at det jeg går efter er at få en stereo reciver/forstærker der virkelig batter:) Så det er der jeg gerne vil høre hvad i kan anbefale? De enheder jeg skal have sat til er Xbox 360, PC, Plasmaskærm, og evt. en bluray afspiller.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 28 December 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
qliphoth skrev:
Okay, jamen der er jo ingen tvivl om at det jeg går efter er at få en stereo reciver/forstærker der virkelig batter:) Så det er der jeg gerne vil høre hvad i kan anbefale? De enheder jeg skal have sat til er Xbox 360, PC, Plasmaskærm, og evt. en bluray afspiller. |
|
|
Hvor mage produkter har du tænkt dig at tilkoble via extern dac ? hvis alle, hvilke digitale udgange har du til rådighed på hvert produkt?
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Slazher Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 28 December 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv CM9 og i mine ører lyder de fantastiske. Som forstærker bruger jeg Musical Fidelity A5.5, som også har indbygget USB DAC. Jeg har før set den i KSB sektionen til ca 8k. Min egen er købt hos Tape Connection som demo model til 10k.
Mvh Michael
|
Til top |
|
|