Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 03:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Søger 5.1 højtaler til min NAD T785HD ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bhn1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 December 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Søger 5.1 højtaler sæt til min NAD T785HD.

har kigget på Focal Dome samt Dali Fazon 5.1 ?

Men vil jo gerne have et system det kan bruge alle de krafter fra min NAD :)

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Til top Vis bhn1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhn1979

madaUlp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 December 2009 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være det bare er mig, men jeg synes det virker lidt dumt at parre så kraftig en reciever, med så små højttalere..
Der er meget mere potentiale i den forstærker!
Hvis du vil have noget, der kan udnytte dens potentiale, ville jeg ligge på enten cm-serien fra b&w eller dalis mentor serie..

Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 December 2009 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Alle højttalere vil have gavn af at have en kraftig forstærker bag sig, og på den måde yde sit bedste.

Spørgsmålet er selvfølelig, om ikke du kan gå op i et større system og også få det til at yde sit bedste.

Det tror jeg godt du kan, men det er da bedre at have små højttalere som yder deres bedste, end at have nogle store, dyre højttalere som slet ikke bliver yder det de egentlig kan. - Det giver også en større wow-effekt når vennerne kommer på besøg, hvis de ikke kan fatte at den lyd kommer fra de små kasser

I sidste ende giver jeg madaUlp ret; De der Dali giver slet ikke din NAD lov til at vise hvad den egentlig kan.
Til top Vis Dennisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennisk

bhn1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2009 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Ok :)

Men vil gerne have en 5.1 system + 2 gode front højtaler.
Gerne lidt stil og design over 5.1 systemet ?

Hvad med de Focal er de gode?
Hvad med JBL Højtaler ?

hvad med B&W MT-30.
MT 30

madaUlp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Der er altså et eller andet galt med prioriteringerne..

Det giver i mit hoved ingen mening, at købe NAD's kraftigste, bedste reciever og så sætte den sammen med nogle bittesmå, (undskyld) kedelige højttalere!

Du skal op i nogle store gulvmodeller, ellers kunne du ligeså godt have købt den mindste reciecer (groft sagt)..

bhn1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

OK
Det er jo derfor jeg spørger her inde for at være sikker på, at vælge det rigtig ;)

Så madaUlp du synes jeg skal vælge cm-serien fra b&w ?

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Sendt: 26 December 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

madaUlp skrev:
Det kan godt være det bare er mig, men jeg synes det virker lidt dumt at parre så kraftig en reciever, med så små højttalere..
Hvis du vil have noget, der kan udnytte dens potentiale, ville jeg ligge på enten cm-serien fra b&w eller dalis mentor serie..

Det er jeg lidt uenig i, dit indlæg her. Jeg mener derimod, at jo mere effekt desto bedre. Hellere for meget effekt end for lidt, eller sagt på en anden måde, hellere være på den sikre side, så forstærkeren ikke går i knæ ved høj volumen. Selv små kvalitets højttalere kan spille meget bedre med en kraftigere forstærker. F.eks. har jeg en kammerat der har smækket en Lexicon zx7 effektforstærker foran hans "små" M&K s150/ss150 (LCR/bag). Det er 4ohms højttalere, som M&K foreskriver skal ha mellem 25-400 watt. Han har så 450 watt på  Men de er ikke særlig svære at drive, alligevel er forskellen kollossal, selv da han skiftede fra hans TagMclaren til Lexiconén. Jeg har samme højttalere, og de drives af en Marantz SR med 125 watt per kanal i 8 ohm (kan ikke huske hvad den er opgivet til i 4 ohm), og jeg ville ønske jeg havde noget kraftigere at smide foran, da jeg ville udnytte højttalerens potentiale mere end jeg gør nu.

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

Mkirkelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 December 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

bhn1979 skrev:
OK
Det er jo derfor jeg spørger her inde for at være sikker på, at vælge det rigtig ;)

Jeg synes du skulle tage ud og bruge dine ører, i stedet for at læse dig til hvad der (muligvis) er bedst.

Derudover tag hen til alle de butikker du kan komme i nærheden af, lyt hvad du synes bedst om. Lån det med hjem og find så hvad der spiller bedst i samspil med din NAD.

Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
Til top Vis Mkirkelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mkirkelund

madaUlp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

bhn1979 skrev:
OK

Jeg synes ikke nødvendigvis du skal vælge dem, men i mine øjne ville det være et oplagt valg..

Som Mkirkelund skriver, så køb hvad du synes lyder bedst! En højttaler er ikke nødvendigvis god i dine ører, bare fordi mange skriver den er god..

The Elite skrev:

madaUlp skrev:

Det er jeg lidt uenig i, dit indlæg her. Jeg mener derimod, at jo mere effekt desto bedre. Hellere for meget effekt end for lidt, eller sagt på en anden måde, hellere være på den sikre side, så forstærkeren ikke går i knæ ved høj volumen. Selv små kvalitets højttalere kan spille meget bedre med en kraftigere forstærker. F.eks. har jeg en kammerat der har smækket en Lexicon zx7 effektforstærker foran hans "små" M&K s150/ss150 (LCR/bag). Det er 4ohms højttalere, som M&K foreskriver skal ha mellem 25-400 watt. Han har så 450 watt på  Men de er ikke særlig svære at drive, alligevel er forskellen kollossal, selv da han skiftede fra hans TagMclaren til Lexiconén. Jeg har samme højttalere, og de drives af en Marantz SR med 125 watt per kanal i 8 ohm (kan ikke huske hvad den er opgivet til i 4 ohm), og jeg ville ønske jeg havde noget kraftigere at smide foran, da jeg ville udnytte højttalerens potentiale mere end jeg gør nu.

Forstår udemærket hvad du mener, er også selv af den mening, at man aldrig kan få for meget effekt, men på et tidspunk når man et punkt, hvor pengene er givet bedre ud til større højttalere. Jeg vil altså påstå (og tror mange ville være enige med mig) at B&W M1 ikke udnytter NAD T785's fulde potentiale..

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Sendt: 27 December 2009 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

madaUlp skrev:

bhn1979 skrev:
OK

Jeg synes ikke nødvendigvis du skal vælge dem, men i mine øjne ville det være et oplagt valg..

Som Mkirkelund skriver, så køb hvad du synes lyder bedst! En højttaler er ikke nødvendigvis god i dine ører, bare fordi mange skriver den er god..

The Elite skrev:

madaUlp skrev:

Forstår udemærket hvad du mener, er også selv af den mening, at man aldrig kan få for meget effekt, men på et tidspunk når man et punkt, hvor pengene er givet bedre ud til større højttalere. Jeg vil altså påstå (og tror mange ville være enige med mig) at B&W M1 ikke udnytter NAD T785's fulde potentiale..

Helt enig, det kan jeg også godt følge dig i. Min pointe var bare, at højttalerne ikke absolut SKAL kunne "leve op" til forstærkeren rent ydelses og størrelses mæssigt.

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

bhn1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Tror jeg vil ned og høre disse to modeller Cm serien og Xt serien B&W :)

SOSFarum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 December 2009 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Når du nu er i Hifiklubben så giv lige Dali Mentor serien et lyt ;)
Til top Vis SOSFarum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SOSFarum

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes