| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu fået det til at virke, så godt som muligt. Det fungerer ikke helt som jeg havde håbet.
Der er mulighed for at få ombygget højttaleren til at kunne fungere som centerhøjttaler. Dette kan din lokale B&O forretning evt. hjælpe med. Denne mulighed har jeg fravalgt for at kunne bruge højttalerens linkfiunktion senere.
Hvad skal bruges: Adgang til B&O anlæg eller TV Masterlinkkabel 2 phonestik B&O fjernbetjening
Følgende gøres:
Først skal højttaleren tilsluttes et B&O anlæg. Dette skal gøres for at jurstere standardstyrken fra 32 (fabriksindstilling) til max. Se side 10 http://www.bang-olufsen.dk/UserFiles/File/ug/BeoLab3500/BeoL ab_3500_Danish.pdf
Herefter laves ændringer på maslinkkablet. Behold ML stikket i den ene ende. I den sætter phono eller jackstik på efter behov. ML kabel har 3 sæt ledninger der er pakket ind og isoleret fra andre. Det blå sæt bruges ikke (til data) Det orange sæt er Venstre (Orange er hot, orange/hvid og den solide skal til stel) Det Røde sæt er Højre (Rød er hot, rød/hvid og den solide skal til stel) Hvis de solide stel-ledninger ikke kommer til stel, kan du opleve støj.
Brug af højttalere: For at bruge højttaleren skal du have en B&O fjernbetjening. Højttaleren tændes ved at trykke MENU - 0 - 3 - GO. Der står nu ML SEL. i displayet og musikken spiller. Højttaleren slukkes ved at trykke på en hvilken som helst tast.
Du kan jurstere en lille smule på lydstyrken på selve højttalere med at trykke MENU - 0 - 1 - GO. Displyet viser SPK.CAL. Tryk GO igen og indstil styrken for de 4 højttaleren med tal og piltaster il siden.
Det var alt. Ikke det mest optimale, men det virker.
|