Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 14:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dynaudio vs B&W (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Helk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Jeg står med et svært valg mellem dynaudio excite 12 eller B&W CM1 og kan ikke blive enig med mig selv, om hvor man får mest for pengene/lyd...

Nogen med viden eller erfaring

De skal spille på Cambridge 740 og ikke musik i den helt tunge ende...

Rummet er ca 25m2, så de skal muligvis kombineres med en sub.... ?

Til top Vis Helk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Helk

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Det kommer helt an på hvad du er til. Dynaudio tuner deres højttalere til at være så neutrale som muligt, så du kommer tættest på den lyd, som
bandet vil have dig til at høre. B&W er farvet en smugle mod det lyse område, som kan få dem til at virke mere åbne og livlige, men dette kan
også blive formeget i visse tilfælde.
Hvis din musiksmag passer til den lyse tuning, så er det B&W, passer din smag, som min mere til det neutrale, så er det Dynaudio.
Det jeg har oplevet med de to omtalte højttalere, (de blev hørt i to forskellige demorum) er at CM1eren er mere åben i det lyse, og har en lidt
mere klar mellemtone, dog dør den væsentligt hurtigere ud i det dybere område. Dynaudioen er mere blød i lyden og har en mere afrundet top,
den er måske ikke helt så klar i mellemtonen som CM1, men til gengæld klare den det væsentligt bedre i det dybe område.

Da jeg havde et sæt Monitoraudio hjemme på en lytter, så oplevede jeg først den livlige lyd som faktisk var ret god, MEN på mit værelse blev den
bare for anstrengende at høre på i længere tid, her er Dynaudionen lige stik modsat. Den er som sagt mere rund i lyden og noget mere behagelig
at lytte på i længere tid. Jeg skal dog ikke kunne sige om CM1 er tunet lige så kraftigt som de monitoraudio jeg hørte.

Men ellers er det bare en tur til kbh og tag en tur i HFK og Tapeconnection og høre begge dele.

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Uden at kende de to specifikke højttalere, så vil jeg sige at i mine ører plejer Dynaudio at tendere det korekte men kedelige og B&W'ere spiller med lidt mere liv.

Spørgsmålet er dermed meget hvad du bedst ka' li'.

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef

Cpt. Weirdo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Det kommer vel også an på hvordan din forstærker er tunet? Hvis den ligger til den lyse side, er Dynaudio nok det bedste match, da B&W vil blive alt for lyst, mens B&W nok er bedre, hvis din forstærker er lidt mørk i det...
Til top Vis Cpt. Weirdo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cpt. Weirdo

Helk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

tusind tak for jeres svar
Til top Vis Helk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Helk

PSAN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv tidligere haft CM1'ere hægtet på en Cambridge 740. Det lød faktisk rigtig fint (og endnu bedre kombineret med den lille B&W 608 subwoofer), omend CM1'erne dog ikke kan spille særlig højt. Om Dynaudio'rne kan spille højere skal jeg ikke kunne sige, men de er mere neutrale og dermed nok mere universelt anvendelige, hvis du senere skifter elektronik. Jeg ville nok foretage en hjemmetester, hvis det er muligt. Både HFK og TC plejer at være gode i f.m. demo.

Til top Vis PSAN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PSAN

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes