| Sendt: 05 Januar 2010 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer helt an på hvad du er til. Dynaudio tuner deres højttalere til at være så neutrale som muligt, så du kommer tættest på den lyd, som
bandet vil have dig til at høre. B&W er farvet en smugle mod det lyse område, som kan få dem til at virke mere åbne og livlige, men dette kan
også blive formeget i visse tilfælde.
Hvis din musiksmag passer til den lyse tuning, så er det B&W, passer din smag, som min mere til det neutrale, så er det Dynaudio.
Det jeg har oplevet med de to omtalte højttalere, (de blev hørt i to forskellige demorum) er at CM1eren er mere åben i det lyse, og har en lidt
mere klar mellemtone, dog dør den væsentligt hurtigere ud i det dybere område. Dynaudioen er mere blød i lyden og har en mere afrundet top,
den er måske ikke helt så klar i mellemtonen som CM1, men til gengæld klare den det væsentligt bedre i det dybe område.
Da jeg havde et sæt Monitoraudio hjemme på en lytter, så oplevede jeg først den livlige lyd som faktisk var ret god, MEN på mit værelse blev den
bare for anstrengende at høre på i længere tid, her er Dynaudionen lige stik modsat. Den er som sagt mere rund i lyden og noget mere behagelig
at lytte på i længere tid. Jeg skal dog ikke kunne sige om CM1 er tunet lige så kraftigt som de monitoraudio jeg hørte.
Men ellers er det bare en tur til kbh og tag en tur i HFK og Tapeconnection og høre begge dele.
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|