Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 16:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Beovox CX50 og Onkyo 507 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Moffe123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg vil anskaffe mig min første sorround receiver til min hjemmebio. I første omgang skal det fungere i et stereo setup, men planen er at
udbygge det med tiden til 5.1. Jeg kan som opstart låne et par Beovox CX50 i god stand. Hvordan spiller disse højtalere i et stereo setup og
senere som front eller bag ht i et 5.1. setup?

Jeg ved at det er satellit højtalere, men vi bor i en lille lejlighed med to små børn, så behovet er ikke til mere. Dog vil jeg gerne have så god lyd
som muligt med de begrænsninger det giver.

De skal kobles på en onkyo 507. Nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg klarer den? helst uden at skulle klippe DIN stikkene af? Kan man lave
en connector og i så fald, hvad skal jeg bruge hertil?

Bedste hilsner

Klaus

Til top Vis Moffe123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moffe123

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Vedr. DIN stikkene så læse denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64775

CX50 er en fin lille højtaler men den har mildest talt ikke rigtig nogen bas output. Jeg vil anbefale at du skaffer en aktiv subwoofer hvis de skal bruges som fronter. Som baghøjttaler er de helt fine hvis du kan finde nogen fronter som matcher dem.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Moffe123 skrev:

De skal kobles på en onkyo 507. Nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg klarer den? helst uden at skulle klippe DIN stikkene af? Kan man lave en connector og i så fald, hvad skal jeg bruge hertil?

Ja, det er jo ikke så godt at klippe i kablerne hvis det er nogle du har lånt. Du kan dog nemt lave dine egne med dette stik :

http://www.av-connection.dk/?PGr=2787&ML=370

Så kan du enten lave helt nye kabler i den længde du skal bruge eller bare lave en lille connector der "omsætter" DIN-stikket til løse ender. Det runde ben i stikket er plus og det flade ben er minus.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

exciter skrev:

CX50 er en fin lille højtaler men den har mildest talt ikke rigtig nogen bas output. Jeg vil anbefale at du skaffer en aktiv subwoofer hvis de skal bruges som fronter. Som baghøjttaler er de helt fine hvis du kan finde nogen fronter som matcher dem.

Fronterne kunne jo så være et par CX100, som er næsten samme højttaler med en ekstra basenhed. Det giver måske stadig ikke voldsomt meget bas, men det ønsker han måske heller ikke. Det er jo bassen der først trænger igennem til børneværelser og naboer m.m. og der er faktisk mange der er godt tilfredse med disse små højttalere alene. Men ellers er jeg da enig i at en aktiv subwoofer kan være en god udvidelse hvis der skal mere tryk på filmlyden.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Moffe123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2010
Lokalitet: København
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen så langt.

Exciter: Hvad skal man gå efter, når man skal finde fronter der matcher CX50 som bag ht? Har haft kigget på Anthony Gallo A'Diva Ti, hvordan vil
denne gå som fronter. Igen, det er en forudsætning at det er satelitter, da der hverken er plads eller behov for mere lyd.

Stanley: Tak for instruks om kabler.
Til top Vis Moffe123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moffe123

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Som stanley forslog så ville et sæt CX100 være en mulighed, omend de måske er lige store nok til at kunne kaldes sattelitter.
Ellers så er det svært at sige hvad et godt match vil være, det er forskelligt fra person til person hvor meget man lægger mærke til et mismatch mellem front og bag HT.

De A'diva Ti er de ikke mindre end CX50? for så virker det lidt forkert at vælge dem som fronter.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes