Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Rep. af højttaler - gør det selv eller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensebhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Bas/mellemtone på min B&W stod af for snart lang tid siden. Jeg har gået og overvejet, om det var tid til at finde noget andet, men har besluttet, at beholde mine B&W'ere et stykke tid endnu. Jeg har været rigtig glade for dem, og ved ikke lige hvad jeg eller skulle købe.

Jeg har faktisk været fast besluttet på at bestille nogle nye enheder, og så selv skifte dem, men nu er jeg kommet i tvivl. Kan delefilter eller diskanten have taget skade, så jeg måske har brug for professionel hjælp?

Grunden til "uheldet" vides ikke med sikkerhed, men en ting er sikkert - det tyder på at "motoren" på bas/mellemtonen har været ret varm, for membranen kan ikke længere bevæger sig ikke frit frem og tilbage.

På forhånd tak
Jens
Til top Vis jensebhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensebhansen

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Diskant og delefiler kan have taget skade, men det er sjældent de gør det.

Hvis spolerne ikke er meget misfarvede, mørke, og kondensatorerne ikke er poppet så virker de endnu og kommer der lyd ud af dsikanterne er de almindeligvis ok.

Grunden kan ikke være det , store mysterie hvis motoren er svedet af: Så er det overbelastning.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Prøv at skrue enheden ud - du kan sikkert se om der er noget fysisk i vejen på delefilteret..eller er det kun enheden der fysisk har "forandret sig"? Er der noget der ser ud til at have været meget varmt?

Prøv med en anden enhed, hvis du har noget liggende; evt. med enheden fra den anden højtaler. Det burde give svar.

Mvh. Offcourse

jensebhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Prøv at skrue enheden ud - du kan sikkert se om der er noget fysisk i vejen på delefilteret..eller er det kun enheden der fysisk har "forandret sig"? Er der noget der ser ud til at have været meget varmt?Prøv med en anden enhed, hvis du har noget liggende; evt. med enheden fra den anden højtaler. Det burde give svar.Mvh. Offcourse

Hejsa

Det er da en super ide - hvorfor tænkte jeg ikke på det selv Det vil jeg prøve i løbet af weekenden.

Tak for hjælpen.

Mvh
Jens
Til top Vis jensebhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensebhansen

jensebhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2010 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Så fik jeg byttet lidt enheder, og testet. Heldigvis lyder det ikke til at der i den defekte højttaler er ødelagt andet end enheden, så nu skal jeg bare har taget mig sammen til at bestille to nye enheder.

Nvh
Jens

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Godt at høre - så er det bare at vente på vellyden igen.

Offcourse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes