| Forfatter |
|
A Thøgersen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, der ved hvor jeg kan købe 2 stk. nye bas-enheder til Snell model J højtalere? Gummiet på basmembranen er simpelthen smuldret. Behøver jeg at sige, at det giver en rigtig dårlig lyd.
Jeg bor i København, så det vil være fint med en adresse i Storkøbenhavn. Og kan du oplyse en pris også, så vil det være fantastisk.
Med venlig hilsen
A. Thøgersen
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hos snell selv. Det eneste rigtig at gøre. Koster et par tusind kr. Men de er det bestemt værd. Der findes ingen steder i danmark der sælger Snell. Hverken enheder eller højtalere.
Man kan godt få dem lavet, men det meget få der kan finde ud af det ordenligt. Det skal centreres med millimeter nøjagtighed, ellers kommer de ikke til og lyde ordenligt.
Gør dig selv den tjeneste og køb dem nogen nye fine enheder hos Snell og nyd dine J´er i rigtig mange år endnu  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du behøver ikke nye enheder hvis det bare er gummi kanten der holder membranen fast på dets chassis. Det kan skiftes med en ny kant. Man kan
selv købe kits til at gøre det på fx. eBay, eller man kan sende enhederne ud i byen til fx. http://basrep.dk/ – jeg ved der sikkert er andre der også
laver samme slags reparationer.
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er prislisten fra Snell:
http://www.snellacoustics.com/snelldirect.pdf
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lav dem selv, billigt, nemt og lyder godt. Når du køber et repkit følger der en dvd med, med instruktioner eller en god vejledning.
http://www.nerds.dk/?page=visartikel&id=49 __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Qbiq Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan selvsagt kjøpe brukte snell J/III for en billig penge (og bruke de som "donor") .. men da vet man seff aldri om
elementene er 100% ok.. jeg kjøpte j/iii til mitt AV setup (2 år siden) og det kosta meg 600,- eller der omkring) Ser ingen
svakheter i basselementene der.. låter som en drøm ! (grunnen til at jeg kjøpte dem var at jeg hadde Audio Note AN/J for 15 år
siden, og jeg angrer bittert på at jeg solgte dem .. En kompis hadde Snell E/III og det var der jeg fikk "hi-fi virus"... så
da tenkte jeg J/III kunne være "great performance pr buck" .. og det *ER* de virkelig! låter fantastisk!
__________________ TDL Monitor TL, Denon PMA-2000r, Squeezebox Duet, Beresford Caiman DAC, NAD 6300M
+ Vintage Setup (Snell/Marantz)
+ AV Setup (Yamaha, Samsung, Energy, Canton)
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller prøv at kontakte audio consult....
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil så gerne slå et slag for at man renoverer og istandsætter vintage Snell højttalere i stedet for at skrælle andre højttalere og bruge
komponenter derfra som reservedele. Hvis man har enheder der kan renoveres syntes jeg også det må være at foretrække frem for blot at købe
nye enheder fra Snell’s svindende lager. Og det mener jeg jo fordi disse virkelig gode vintage Snell højttalere fra Peter Snell’s tid er ved at
forsvinde netop pga. ovennævnte brug-og-smid-væk tankegang. Jo, jeg forstår da godt hvorfor folk gør det, brugt Snell er jo virkelig billigt, men jeg
syntes Peter Snell’s konstruktioner virkelig er værd at kere om. Og nu har jeg vist også været hellig nok for hele næste uge
|
| Til top |
|
| |
Qbiq Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Å kjøpe nye original elementer er alltid best! men personlig ville jeg heller (if possible) finne en donor enn å betale like mye for
å "refoame" hvis jeg var veldig glad i lyden.. Jeg har aldri "refoamet" selv.. men jeg TROR at man kanskje mister "noe av
magien dersom man gjør det.. det blir kanskje veldig bra.. men blir det som det SKAL være ? (i dunno, men jeg hadde innerst
inne følt at jeg hadde en "bastard" om jeg gjorde det :) (hvilket kunne være helt OK, men jeg ville altid lure på "hvor bra det
kunne vært med 100% original") ..
thats all..
__________________ TDL Monitor TL, Denon PMA-2000r, Squeezebox Duet, Beresford Caiman DAC, NAD 6300M
+ Vintage Setup (Snell/Marantz)
+ AV Setup (Yamaha, Samsung, Energy, Canton)
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med Eggers i at det bedste er at renovere basenhederne. Det koster 50 kr. i materialer per enhed og kan gøres med en smule fingerfærdighed. Hvis det går galt er man jo ikke dårligere stillet end man var før.
Det er dog vigtigt at vælge det rigtige ophæng. Nogle af de skumophæng der sælges til renovering er jo stive som et bræt. Det største udvalg af ophæng jeg har set er hos www.goodhifi.com . Der er også en video med vejledning på hans hjemmeside om hvordan man gør.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
eller prøv at kontakte audio consult.... |
|
|
Skal han passe på med. Han sælger tit de forkerte enheder til snell... Har selv oplevet og få forkerte basser derinde. Og diskanter også Anders ved rigtig meget om AudioNote, men hans viden omkring Snell er begrænset.
Eneste rigtig er take kontakt til Snell og bruge de par tusind det nu koster. De er det helt klart værd!!!!
Det med og reppe skal man lade en prof om. Monteres de nye kanter ikke med en milimeters nøjagtighed forringer det lydkvaliteten. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
eggers skrev:
Jeg vil så gerne slå et slag for at man renoverer og istandsætter vintage Snell højttalere i stedet for at skrælle andre højttalere og bruge komponenter derfra som reservedele. Hvis man har enheder der kan renoveres syntes jeg også det må være at foretrække frem for blot at købe nye enheder fra Snell’s svindende lager. Og det mener jeg jo fordi disse virkelig gode vintage Snell højttalere fra Peter Snell’s tid er ved at forsvinde netop pga. ovennævnte brug-og-smid-væk tankegang. Jo, jeg forstår da godt hvorfor folk gør det, brugt Snell er jo virkelig billigt, men jeg syntes Peter Snell’s konstruktioner virkelig er værd at kere om. Og nu har jeg vist også været hellig nok for hele næste uge  |
|
|
Snell holder vist stadig produktionen igang med de gamle basser.... __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg medgiver at det er vigtigt at man er omhyggelig med det man laver , når man skifter et kantophæng på en nehed. Men at det "skal man lade proffer om" kan jeg ikke støtte op om. Det er ikke raketter til månen vi er igang med at renovere, og de kits man kan købe er i de fleste tifælde nøjagtigt de samme som profferne benytter sig af.
Der er tale om en opgave de fleste der bare har hænderne vendt den rigtige vej kan klare.
Og så koster det ikke et par tusinde - sevom højttaleren så ganske rigtigt er det værd. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |